Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

elektryczne szyby - prośba o małą pomoc :)

09 Lut 2007 20:16 2235 8
  • Poziom 10  
    kupiłem na aukcji allegro podnośniki szyb może bedziecie kojarzyc jakie, a dokladnie to te takie co jak ma sie szyby na korbkę otwierane. Komplet na 4 szyby, z calym okablowaniem przyciskami itp. kosztowal z przesyłką 380zł

    wszystko jest ok, tylko wina leży po stronie podnośników szyb, ze ogolnie ciezko dzialaly... oddalem do nasmarowania, juz jest lepiej

    podłączone do prądu są pod kable od zapalniczki samochodowej, czyli dzialają po przekręceniu kluczyka i to akurat jest ok, jednak gdy samochod jest wylaczony, to dzialaja słabiej, ze raczej przy tylnych szybach ciezko sobie radzą... a jak samochod jest odpalony, wtedy działa ładowanie, dzieki czemu wszystko dziala poprawnie...

    tylko teraz moje pytanie jest takie: czy jakbym podłączyl kable zasilania bezpośrednio pod akumulator, to czy dzialalyby tak dobrze jak po odpalonym samochodzie? czy efekt bylby taki sam ? bo nie chce mi sie na darmo przeciagać kabli zeby sprawdzic i sie okaze ze jest to samo co bylo i nie potrzebnie robilem cokolwiek :)

    sprawa bylaby moze i zalatwiona jakby silowniki byly silniejsze, ale niestety tego nie da sie zmienic... czekam na odpowiedzi :)

    Pozdrawiam, Wojtti
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    To zależy od stanu instalacji przy zapalniczce,mozliwe ze kable stare lub male przekroje stad wieksze opory i straty na nich.Sprobuj na probe zamiast do zaplaniczki podłączy je pod kable zahaczone o klemy,roroty z tym wcale nie ma,taka prowizorka i bedziesz widzial jak to dziala.Jesli sie sprawdzi to mozesz potem puscic wszystko przez przekaźnik ktory bedzie sterowany poprzez ACC,czyli szyby nadal beda chodzily przy wlaczonym zaplonie,jak wolisz.Wazne jest zebys sprawdzil to na grubych kablach tzn min 2,5mm^2 ,zobaczysz jak sie silwoniki zachowuja.powodzenia
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    zobacz jakie masz napięcie na siłowniku i na akumulatorze w tym samym czasie będzie wtedy wiadomo czy warto ciągnąć przewody bezpośrednio z aku.
  • Poziom 26  
    Witam.
    No nie, autor pisze wyrażnie ze chodzą mu dobrze przy właczonym silniku, czyli gdy alternator daje, bo wtedy napięcie w instalacji powinno być ok. 14,2 V, a na samum aku zawsze działaja gozej, wiadomo 12 v z przecinkiem i jeszcze spadek pod obciązeniem.
    Tak w każdym aucie, chyba ze nówka i lekuchno wszystko chodzi.
    Straty w tych twoich połaczeniach, są niewwielkie, małe siloniczki, mozesz sprawdzić ewentualnie je wyeliminować.
    Rada: wyprostować i nasmarować delikatnie prowadnice szyb, będzie zdecydowanie lepiej.
    Pozdr.
  • Poziom 10  
    no gdyby wszystkie podnosniki oryginalne byly nowki to napewno byloby duzo latwiej :) dalem samochod do dobrego warsztatu, robili co sie da, prostowali co nieco, nasmarowali... no i ogolnie jest duzo lepiej, bo wczesniej przy wylaczonym silniku dawal sobie rade jedynie podnosnik przy drzwiach kierowcy, teraz obecnie dzialaja wszystkie lecz jak napotkaja wiekszy opor w pewnych miejscach to potrafia sie zatrzymac ( tylnie drzwi ) no i do tego na wylaczonym dzialaja duzo wolniej ( tez tylnie ), na odpalonym samochodzie wszystko chodzi super :)

    bo sprawa ma sie tak: przednie szyby jeżdzą po zwyklych prostych prowadnicach, w góre i w dół... natomiast tylnie mają cos w stylu ŁAPY, nie ida po prostych prowadnicach tylko takimi zygzakami lub jak kto woli, czymś co przypomina X i to wlasnie stawia opor szczególnie... no nic zobacze jeszcze co sie tam da zrobic :)

    myslalem ze moze bezposrednie podlaczenie pod akum chociaz troche zalatwi sprawe na wylaczonym silniku, ale w sumie to to samo, ten sam prąd, najwyzej zostawie tak jak jest :) na wylaczonym zawsze domknę szyby a jak tylnie napotkaja opor to wlacze silnik bo to nie problem :P i dosune :)

    senso :P nie odpisales jeszcze na temat katod :P
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    niech po drodze zgubi 0,5-1V i mamy problem (a to nie problem, słaby styk cienki przewód...)
    gdyby nie było różnicy to po kiego zakładałem, zakładam i pewnie jeszcze nie raz założe ludziom przekaźniki (szczególnie na światła). Niby te same napięcie a jednak nie straty są i uniknąć ich się nie da a taki siłownik trochę "zjada" prądu
  • Poziom 26  
    goldwinger napisał:
    niech po drodze zgubi 0,5-1V i mamy problem (a to nie problem, słaby styk cienki przewód...)
    gdyby nie było różnicy to po kiego zakładałem, zakładam i pewnie jeszcze nie raz założe ludziom przekaźniki (szczególnie na światła). Niby te same napięcie a jednak nie straty są i uniknąć ich się nie da a taki siłownik trochę "zjada" prądu


    Wiadomo ze musi być spadek na stykach, za cienkich kablach, ale myślę że i te przekaźniki nie załatwią problemu, jeśli ma krzywe prowadnice i taaaakie opory w przsuwaniu.
    Musi usunąć przyczynę cieżkiego ruchu szyb, szczególnie tych tylnych !.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Witam, nie chcę zakładać nowego tematu, bo znalazłem ten i postanowiłem go reaktywować.
    W tej chwili mam Hondę Civic Coupe 1998 2-drzwiowa, niestety są tam korbki, ale chciałbym zamienić to na sterowanie elektryczne. Szukam w tej chwili ofert gdzie kupić albo dobry zestaw uniwersalny, albo tanio zestaw oryginalny. Jako że nie wiem zbytnio gdzie szukać i co jest w miarę dobre, dlatego pytam was forumowicze. Za wszelkie rady z góry dziękuję!
  • Poziom 1  
    witam.
    podepne sie pod temat.
    montuje orginalny centralny zamek i ele.szyby w hondzie 5 gen hb i nie wiem gdzie podlaczyc sie w skrzynki bezpiecznikow.moze ma ktos jakies zdjecie jakie to kable.wiem tylko ze do ele.szyb powinny isc 2 przewody WHT/YEL, BLU/BLK.mam juz wpiete bezpieczniki i przekaznik.nie widze tych przewodow w skrzynce,one powinny chyba wychodzic z tej zielonej wtyczki ktora wychodzi ze skrzynki bezpiecznikow.
    z gory dzieowa