Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1993r - kontrolki ciśninia oleju i temp. wody

11 Lut 2007 16:44 4270 7
  • Poziom 17  
    Mam VW Polo 1993r silnik 1.1.
    Problem powstał podczas jazdy. Jednocześnie zapaliły się dwie kontrolki
    ciśnienia oleju i temp. wody. Obie diody są zapalone i przy zimnym i przy ciepłym silniku. Ciśnienie oleju i temp. wody o.k. , czujniki również.
    Bardzo proszę o pomoc.
  • Poziom 10  
    ja miałem kiedys podobny problem ale przy VW golfie usterka ta była spowodowana niedostatecznym ładowaniem alternatora usterkie usunełem i było ok chociaz do tej pory nie wiem czemu tak jest w VW nigdy jakos sie tym ziawiskiem nie interesowałem.
  • Poziom 14  
    Podobnie jest w starszych Nissanach ( dieslach ). Przy braku ładowania oprócz kontrolki do tego przynależnej świeci się również sygnalizacja obecności wody w filtrze paliwa.
  • Poziom 17  
    Ładowanie jest dobre 13.5V
  • Poziom 15  
    Kontrolki które w normalnych warunkach nie palą się ani na pracującym ani na zgaszonym silniku ( obecnośc wody w filtrze, poziom płynu hamulcowego, zużycie klocków hamulcowych, nadmierna temperatura silnika i inne jaśli występuja) połączone są w zetawie wskaźników poprzez np.diody do kontrolki np. ładowania by w ten spiosób kontrolować sprawnośc żarówki po włączeniu zapłonu.
  • Poziom 1  
    Ja miałem ten sam problem w moim Polo 1994. Oprócz wymiany kondensatora 47uF na nowy konieczne było połączenie przerwanej ścieżki tuż przy dodatniej nodze tego kondensatora. Teraz lampki świecą normalnie. Znaczy nie świecą ;)
  • Poziom 2  
    najlepiej podjechać na szrot o podmienić licznik to wiele powinno wyjaśnić
  • Poziom 2  
    Ten model polo jest na tyle prostym autem że można w prosty sposób zdiagnozować czy układ działa.
    w silniku 1,0cm3 z kat. występuje regulacja hydrauliczna zaworów więc przy braku ciśnienia silnik głośniej zacznie pracować
    co do temp. wody przy ok 100C powinien włączyć się wentylator chłodnicy (wskazanie wskaźnika temp),
    licznik po tych kilkunastu latach nie lubi wilgoci i mały układ scalony i kilka innych układów nie wytrzymują czasu
    każdy sposób zdiagnozowania usterki jest poprawny tylko aby czy jest skuteczny