Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie akumulatora alternator+silnik

12 Lut 2007 12:54 2969 5
  • Poziom 16  
    Witam.
    Ostatnio wpadłem na pomysł aby skonstruować ładowarkę akumulatora samochodowego o pojemności 66Ah.Mam parę gratów w domu i chcę spróbować coś z tego zrobić a Was chcę się poradzić czy to dobry pomysł i czy w ogóle zda egzamin.
    Posiadam alternator od samochodu Tico.
    Akumulator o pojemności 66Ah.(Potrzebny jest jeszcze jeden)
    Silnik jednofazowy do napędu alternatora.
    Przetwornice 12V/230V
    Należało by to tak połączyć by silnik jednofazowy napędzał alternator, prąd z alternatora do akumulatora, poprzez przekażnik ładował by 1 lub 2 akumulator zależnie od ustawienia. Napięcie pobierane było by z akumulatora 1 lub 2 do przetwornicy, która zasilała by silnik.
    Do tego wszystkiego należy dołożyć układ startu i zakończenia ładowania.
    Jeśli to by działało to wpiąłbym w przetwornicę np: lodówkę "odciążył monopolistę"
  • Poziom 27  
    A czym zasilisz silnik ? Pojęcie sprawnosci koledze jest znane ?
  • Poziom 17  
    Witam!

    Pomysł wydaje się ok... pytanie tylko czy ma to sens??

    Z fizycznego punktu widzenia nie bardzo! Zamieniasz energie elektryczna na mechaniczna (silnik), a później mechaniczną ponownie na elektryczną (alternator). Każdej takiej przemianie towarzyszą straty energii, a co się z tym wiąże... sprawność takiego urządzenia będzie niewielka!

    Jednym zdaniem: "Ładowanie za pomocą klasycznego urządzenia z transformatorem jest bardziej opłacalne!".

    Zaznaczę tylko, że jeżeli traktujesz to, jako swego rodzaju "eksperyment", to jak najbardziej polecam!

    Pozdrawiam!
  • Poziom 22  
    Z filozoficznego punktu widzenia ma ten projekt sens, natomiast z fizycznego punktu widzenia jak uda Ci się go zrealiaować to Nagroda Nobla będzie w Twoich rękach. Tego typu urządzenia określa się łacińskim mianem "Perpetuum mobile". Więcej na ten temat znajdziesz tu:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_mobile

    Zyczę powodzenia.:D:D:D
    Odradzam wykonywania jakichkolwiek prac związanych z prądem elektrycznym bez odpowiedniej wiedzy. Grozi to utratą zdrowia, życia, mienia a może nawet plagą egipską w tym przypadku!
    A jeśli chcesz poeksperymentować z prądem elektrycznym to jak najbardziej polecam zabawy przy użyciu baterii 3R12, np:
    Wykonaj obwód, który składa się z w/w baterii, silniczka 4,5V (taki z samochodu zabawki) i żarówki 4,5V, połącz wszystko razem szeregowo, potem równolegle i obserwuj zmiany w działaniu obwodu. Następnie zastanów się dlaczego tak się dzieje?
  • Poziom 25  
    Witam.
    Koledzy mają poczucie humoru,ale wystarczy porównać ; wartości- prądu zasilając silnik i transformator+zasilacz????
    No i te rozwiązania mchaniczne. Warto to przemyślec.
    :?::idea::D
    Pozdr. wsp
  • Poziom 22  
    wspol_nik napisał:
    Witam.
    Koledzy mają poczucie humoru,ale wystarczy porównać ; wartości- prądu zasilając silnik i transformator+zasilacz????
    No i te rozwiązania mchaniczne. Warto to przemyślec.
    :?::idea::D
    Pozdr. wsp

    No właśnie. Porównaj moc oddaną i pobraną przez poszczególne urządzenia, ich sprawność, współczynnik strat energii, itp. Mam wrażenie, że w twoim urządzeniu nie nastąpi nigdy proces ładowania akumulatora, a jeżeli nastąpi to w niewystarczającym stopniu. Stosuje się napędy hybrydowe, np. w samochodach, gdzie silnik spełnia rolę prądnicy, doładowując akumulatory, ale odbywa się to przy jeździe z góry po automatycznym przestawieniu urządzenia na inny rodzaj pracy (widziałem takie rozwiązanie w TV). Innym rozwiązaniem jest hybryda napędu spalinowego i elektrycznego, gdzie po wyczerpaniu energii elektrycznej z baterii akumulatorów następuje samoczynne przełączenie na napęd spalinowy i jednoczesne doładowanie akumulatorów.
    Jak Ci pewnie wiadomo, do tej pory nie skonstruowano silnika, czy innego urządzenia energetycznego o stuprocentowej sprawności.