Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf IV, 2001, 1.9, 110 KM, ASV - uruchamianie

12 Feb 2007 14:10 5973 23
  • Level 10  
    Witam. Objaw jest następujący : jeśli silnik jest zimny, to podczas uruchamiania silnik nierówno "łapie", szarpie i po ok 2 sek. zaczyna pracować równo. Objaw nasila sie wraz z spadkiem temperatury - zimą trzeba przez 5 sekund piłować go na rozruszniku zanim przestanie szarpać . Dodam, że autoryzowane serwisy VW (byłem w 2 serwisach) wysłały mnie w kosmos. Czy możecie coś poradzić - ewentualnie może ktoś ma taki sam objaw ?
    Uzupełniająco: jestem pierwszym właścicielem tego auta.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 10  
    Świece grzeją, a apropos paliwa w wężykach, to zauważyłem, że w przwodach paliwowych jest pęcherzyk powietrza w związku z tym zmieniłem zawór, który znajduję się przy filtrze paliwa - skutek - pęcherzyk pojawia się nadal i reszta bez zmian.
  • Level 16  
    rozumiem ze nie jezdzisz na "kropelce" ?
  • Level 10  
    oczywiście, że nie jeżdżę na oparach.

    Dodano po 31 [minuty]:

    Odpowiadając jeszcze na pytanie Grzebacza dotyczące jakości vw - niestety to prawda - pierwszy i ostatni dobry vw to był garbus, ale do wątku: vag nie wykazał błędu tak twierdziły serwisy ASO. Z chęcią sprawdziłbym to jeszcze raz ale niekoniecznie w ASO - może znacie kogoś godnego polecenia w okolicy Poznania.
  • Level 13  
    Typowy objaw spalonej(nych) świec żarowych. Jak sprawdzałeś świece? Mam nadzieje że nie próbówka bez ich wykręcania. A tak na marginesie, może któryś z wtryskiwaczy Ci ,,niedomaga,, ? Jaki przebieg ma silnik? Jeśli całkiem nie mały, to może warto by było zmierzyć mu ciśnienie sprężania?
    Pozdrawiam.
  • Level 11  
    a może musi sie nagrzać coś !!!!!
  • Level 16  
    swiece sprawdz wyjmujac po kolei kazda i zobacz czy robia sie czerowne po przekreceniu kluczyka

    ale to raczej bedzie cos z bombelkami powietrza..
  • Level 30  
    a ja poraz wtóry sugeruje sprawdzic ustawienie rozrzadu a w szczegolnosci klin na wale..
  • Level 21  
    musisz wszystko sprawdzić po kolei:świece-czy każda grzeje dochodzi do nich prąd?-bezpiecznik,ustawienie rozrządu-raczej nie bo potem ładnie pracuje,obstawiam świece nie grzeją!
  • Level 16  
    jak by rozrzad byl przestawiony to po przekroczeniu ilus tys rpm by zaczelys ie problemy np telepanie silnikiem albo wcale by sie nie krecil
  • Level 10  
    Dokładnie tak jak piszecie - wykluczam rozrząd ponieważ silnik po uruchomienu sprawuje się idealnie w całym zakresie obrotów. Poza tym przy powtórnym uruchomieniu szarpanie jest ledwo wyczuwalne. W takim razie idę tropem sprawdzenia wszystkich świec żarowych. Przy okazji pytanie - czy pęcherzyk powietrza w przewodach paliwowych to norma ?
    Przy okazji: przebieg samochodu 105.000 km
  • Level 30  
    koledzy kochani.... wystarczy przestawienie rozrzadu o pół zeba, silnik pracuje idealnie ale ma problemy z zapalaniem..
  • Level 11  
    A może ci paliwo schodzi po dłuższym postoju sprawdż szczelność przewodów paliwowych i uszczelnienia na wtryskach
  • Level 10  
    Witam, świece żarowe sprawdzone - wszystkie grzeją poprawnie.
  • Level 13  
    kolego na twoim miejscu sprawdzilbym ustawienie kata wtrysku jezeli bedzie ksiazkowo to napraw pompe
    co do pecherzyka to nie pozbedziesz sie jego bo wszystkie go maja
  • Level 21  
    piszesz świece grzeją,ale dochodzi prąd do nich?,jak długo świeci kątrolka?słychać przekażnik?jak rozumiem ten silnik to wtrysk bezpośredni,a ty pisałeś że na ciepłym jest dobrze z odpalaniem ,może zaciera się przestawiacz wtrysku?na jaki kolor przykopci po odpaleniu?
  • Level 9  
    ja jestem z poznania i mam mozliwosc załatwienia podłaczenia pod wag :)
  • Level 13  
    Cztery rzeczy odpowiedzialne o odpalanie zimnego silnika
    1 temperatura (im niższa tym gorzej odpalić dlatego świece musisz sprawdzić i napięcie czy do nich dochodzi)
    2 kąt wtrysku (jak będzie za późny to nie zapali a na zimnym regulator dodatkowo ma przesunąć go do przodu)
    3 wtrysk paliwa (jak leje to auto nierówno pali i czasem kopci na siwo)
    4 ciśnienie sprężania (jak go niema to silnik nie pali)
  • Level 34  
    Raczej w pompie jest usterka nie wyprzedza początku wtrysku.
    wlej dobry środek do czyszczenia układu paliwowego.Diesel Injector Cleaner.
  • Level 25  
    co z vag-iem?
    po mojemu potrzebna jest mała korekta programu
    zawsze pomaga w takich przypadkach
  • Level 13  
    korekta programu pomaga gdy ciezko pali na cieplo
  • Level 2  
    Kafer, doszedłeś dlaczego ci szarpał przy odpalaniu?? Ja mam taki sam silnik i też u mnie jest podobnie, ciekawe co było przyczyną??



    ]
  • Level 12  
    Musisz uszczelnić układ możliwe ze przy filtrach masz nieszczelność. Jeśli ciężko zapala mają na to wpływ: lejące końcówki wtryskiwaczy, zbyt niskie ciśnienie na cylindrach, jak będziesz miał wykręcone wtryskiwacze sprawdź czy świece grzeją, może być uszkodzony stycznik świec. Pompę naprawiaj jak już wszystko dookoła zdiagnozujesz że jest ok.

    Dodano po 2 [minuty]:

    a gdy zapala ciężko na ciepłym silniku to najprawdopodobniej uszkodzona jest sekcja w pompie wtryskowej
  • Level 28  
    Witam serdecznie.Miałem podobny przypadek z Audi brata.W serwisie w Niemczech wzięli kupę kasy i powiedzieli in ordnung.Auto dalej kiepsko paliło i brat martwił się,że to koniec silnika.Okazało się,że padły ale nie do końca 2 świece.Po odłączeniu przewodów ich oporność ma by jak najmniejsza.10 Ohm to już szmelc.Po wymianie świec autko odżyło.Pozdrawiam.