Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

punto I + smarowanie silnika

ja_fryta 12 Lut 2007 17:48 2259 25
  • #1 12 Lut 2007 17:48
    ja_fryta
    Poziom 19  

    posiadam punto z '96 podczas gdy silnik jest uruchomiony nie ma zadnych problemow ale gdy tylko gasze silnik (wyciagam kluczyk ze stacyjki) zapala sie lampa ze silnik nie jest smarowany i pali sie caly czas co sie dzieje ?

    0 25
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #2 12 Lut 2007 18:35
    Arek84
    Poziom 16  

    rozumiem ze po uruchomieniu kontrolka zaraz gasnie? a po zagszeniu i wyjeciu kluczyka dopiero sie zapala?
    Wez sprawdz czy gdzies sie kable nie zwieraja, kolega mial podobny problem z tym ze u niego palila sie caly czas :)
    ewentualnie malo prawdopodobne tak sie cos poukladalo ze kontrolka dostaje sygnal z czujnika ze nie ma cisnieniea (bo nie ma po wylaczeniu) i sie zapala ale bez kluczyka heh i tak musi miec gdzie przebicie zwarcie

    0
  • #3 12 Lut 2007 18:37
    =AUTOMANIAK=
    Poziom 10  

    A gdy np. uruchamiasz samochód pali się smarowanie?

    Może gdzieś dostała się wilgość albo coś i zwiera do masy.

    Pierwszy raz spotykam się z takim czymś.

    0
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #5 13 Lut 2007 10:28
    ja_fryta
    Poziom 19  

    no najdziwniejsze jest wlasnie to ze ona gasnie jak silnik jest zapalony a zapala sie jak by bylo jakies przebicie to powinna sie palic caly czas :?:

    0
  • #6 13 Lut 2007 10:33
    Arek84
    Poziom 16  

    nie musi sie palic zawsze...
    sa tylko opcja przebicia lub licnzik po wylaczeniu dostaje jakis lewy prad/ badz czujnik ale to te najczescij z przebicia

    0
  • #7 13 Lut 2007 19:08
    ja_fryta
    Poziom 19  

    dzisiaj jak odlaczylem gniazdo przy czujniku to zgaslo moze czujnik jest uszkodzony ? ale to w sumie powinien sie palic albo nie palic caly czas :(

    0
  • #8 13 Lut 2007 19:12
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    ja_fryta napisał:
    dzisiaj jak odlaczylem gniazdo przy czujniku to zgaslo moze czujnik jest uszkodzony ? ale to w sumie powinien sie palic albo nie palic caly czas :(


    Witam.
    Czujnik masz sprawny, ciśnienie oleju odłącza go od masy.
    Musisz niestety szukać po przewodzie.
    Pozdrawiam

    0
  • #9 13 Lut 2007 19:43
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    czyli na kontrolce nie znika "+" po wyłączeniu stacyjki

    0
  • #11 14 Lut 2007 10:23
    ja_fryta
    Poziom 19  

    pojde sprawdze przewody zobaczymy moze cos sie tam znajdzie :)

    0
  • #12 15 Lut 2007 16:05
    ja_fryta
    Poziom 19  

    no dzisiaj mialem ladne zaskoczenie poszedlem do garazu bez problemu odpalilem podjechalem pod sklep i kiedy wrocilem do samochodu juz go nie moglem zapalic wogule nie bylo slychac tego zezenia typowego podczas rozruchu i co ciekawe lampka od smarowania zgasla i zapalala sie tylko wtedy kiedy przekrecalem kluczyk (czyli standard) no ale samochod jak nie pali tak nie pali myslalem ze moze akumulator wiec probowalem na przewody od znajomego odpalic ale tez bez efektu no to jedyne wyjscie jakie mi zostalo to holowanie do garazu podczas holowania wlaczylem awaryjne i wtedy sie zaczelo awaryjne mrygaly w rymt sowjej wlasniej muzki padlu mi tez elektryczne szyby ale znowu oswietlenie wewnartza samochodu i na zewsntrz mam o i to jest moj caly sprecyzowany problem :(

    0
  • #13 15 Lut 2007 16:58
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    teraz jestem skłonny powiedzieć że może być uszkodzona kostka stacyjki stąd cyrki z kontrolką a teraz z rozrusznikiem, no chyba że tak się złożyło i rozrusznik do roboty.
    czy po przekręceniu stacyjki na rozrusznik słychać "pyknięcie" włącznika elektromagnetycznego?

    0
  • #14 15 Lut 2007 17:05
    miniu1
    Poziom 21  

    Zobacz też masę na skrzyni biegów - tą główną od akumulatora. Trzeba ją odkręcić i całkowicie wykręcić śrubę ze skrzyni biegów. Znam przypadki, że ta śruba była w środku skorodowana i nie było dobrej masy na silniku.

    Acha! Pisz staranniej, bo trudno zrozumieć, co masz na myśli.

    0
  • #15 15 Lut 2007 20:20
    ja_fryta
    Poziom 19  

    tak jak przekrecam kluczyk slychac pykanie przy rozruszniku

    0
  • #16 15 Lut 2007 21:57
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    więc widocznie szczotki się skończyły, albo zawiesiły. Można jeszcze sprawdzić gruby przewód dochodzący do rozrusznika.

    0
  • #17 16 Lut 2007 11:15
    ja_fryta
    Poziom 19  

    czyli ten problem z masa jest prawdopodobny czy odpada ?

    0
  • #18 16 Lut 2007 13:00
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    nie zaszkodzi sprawdzić

    0
  • #19 16 Lut 2007 17:21
    ja_fryta
    Poziom 19  

    zrobilem mase na skrzyni faktycznie pomoglo dyskoteka sie skonczyla lampka od smarowania tez dziala poprawnie jedyny problem jaki mi pozostal to ten rozrusznik nadal nie chce dzialac

    0
  • #20 16 Lut 2007 23:21
    miniu1
    Poziom 21  

    Trzeba będzie pewnie ten rozrusznik wymontować i naprawić...

    0
  • #21 17 Lut 2007 19:42
    ja_fryta
    Poziom 19  

    nie z rozrusznikiem nie bylo wiekszych problemow samochod wrescie jezdzi jedyne co mi zostalo to to od czego ten post sie zaczal

    0
  • #22 17 Lut 2007 22:16
    miniu1
    Poziom 21  

    Jak zgasisz silnik, to otwórz maskę i odłącz cienki przewód od alternatora. Jak kontrolka zgaśnie, to pewnie jakaś dioda w alternatorze, albo regulator napięcia nawalił (może dobrze ładować i jednocześnie powodować cyrki z kontrolką - takie rzeczy się zdarzają).

    0
  • #23 17 Lut 2007 22:22
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    ja_fryta napisał:
    nie z rozrusznikiem nie bylo wiekszych problemow samochod wrescie jezdzi jedyne co mi zostalo to to od czego ten post sie zaczal

    a zaczął się od tego
    ja_fryta napisał:
    gdy tylko gasze silnik (wyciagam kluczyk ze stacyjki) zapala sie lampa ze silnik nie jest smarowany

    a co widzę dwa posty wyżej
    ja_fryta napisał:
    zrobilem mase na sprzegle faktycznie pomoglo dyskoteka sie skonczyla lampka od smarowania tez dziala poprawnie jedyny problem jaki mi pozostal to ten rozrusznik nadal nie chce dzialac

    więc w końcu co nie działa bo już się pogubiłem

    0
  • #24 18 Lut 2007 09:58
    ja_fryta
    Poziom 19  

    pali sie caly czas smarowanie

    0
  • #25 28 Lut 2007 20:56
    ja_fryta
    Poziom 19  

    czy ten ostatni problem moze byc spowodowany uszkodzonym stycznikiem ktory caly czas pozostaje w pozycji zalaczonej to raz a dwa gdzie znajduje sie ten stycznik

    0
  • #26 01 Mar 2007 13:01
    miniu1
    Poziom 21  

    W samochodzie nie ma ani jednego stycznika - są co najwyżej przekaźniki.
    Przypuszczam, że masz na myśli czujnik ciśnienia oleju. Jeżeli kontrolka ciśnienia oleju świeci przy wyłączonym zapłonie, to jest coś nie tak z zasilaniem zestawu wskaźników. Jeżeli silnik nie pracuje, to nie ma ciśnienia oleju i czujnik ciśnienia oleju zwiera kontrolkę do masy, która przy włączonym zapłonie ma zasilanie +12V w zestawie wskaźników i świeci. Jeśli wyłączymy zapłon, to +12V w zestawie wskaźników "ginie" i kontrolka gaśnie!!! Jeżeli więc po uruchomieniu silnika kontrolka ciśnienia oleju gaśnie, to czujnik nie jest popsuty!!!!!!!!!!!!
    I na koniec rada: jedź kolego z tym problemem do elektryka samochodowego, bo widzę, że nie rozumiesz podstaw elektrotechniki samochodowej, albo poczytaj podręcznik elektrotechniki samochodowej, choćby dla szkoły zawodowej.

    0