Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

JAk sprawdzic zdjagnozowac czujnik polozenia walu korbowego

Oliv 13 Feb 2007 17:21 5246 10
  • #1
    Oliv
    Level 12  
    MAm problem z polonezem 1.4 gli mpi 16V. Jak sie nagrzewa to gubi iskre na swiecach zaplonowyvh ale co najlepsze ze iskry niema juz na cewce zaplonowej. Niewiem jak sprawdzic czy to przypadkiem nie jest wina czujnika PWK. Czy da sie go sprawdzic nie majac drugiego na 100% sprawnego dodam ze jest mi go bardzo ciezko z demontowac wiec moze mogl bym go jakos miernikiem pomierzyc jak bedzie zimny i jak sie zagrzeje??? POMOCY
  • #2
    Aleksander_01
    Level 42  
    Witam.
    Jeżeli ma trzy przewody to są to - masa, zasilanie i sterujący (kolejność przypadkowa). Na sterującym przewodzie powinny być zmiany napięcia podczas obracania wałem silnika.

    Miernik zapinasz pod odpowiednie przewody, przednie koło podnosisz do góry (dla przedniego napędu) i załączasz 5 bieg. Teraz kręcąc powoli kołem obserwujesz miernik (oczywiście stacyjka włączona). Wskazania powinny wynosić 0/12V.

    Pozdrawiam

    Polonez, tylny napęd - to przydałby się pomocnik do kręcenia tylnym kołem.
  • #3
    Oliv
    Level 12  
    Niestety sa dwa kable. Byc moze masa idzie po obudowie silnika i czujnika.
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    Stary Brat
    Trucks specialist
    Prawdopodobnie masz czujnik indukcjny na wale korbowym i pomiar oporności wykaże Ci poniżej 1 kΩ. W czasie obrotu wału przy pracującym silniku możesz mierzyć napięcie AC w granicy 5 V, lub częstotliwość w zalężności od obrotów i wycięć na wale (kole nadawczym). Najlepszy prześwit czujnika od koła nadawczego około 1 mm. Ale podejrzewam iż, problem nie będzie należał do czujnika, lecz w układzie wyzwalania cewki zapłonowej.
  • #6
    Oliv
    Level 12  
    Uklad wyzwalania cewki zaplonowej jest pewnie w komputerze? Jutro pomierze ten czyjnik walu bo teraz ide do pracy. Odezwe sie jutro po poludniu. A co najlepsze dzis poli odpalil zlapal jakies 70stopni i zgasl stracil iskre. Poczekalem 10-15 minut i zakrecilem jeszcze raz zaskoczyl i chodzil przytrzymalem go ze 4minuty na 1700-2000obrotow i chodzil pojechalem korzystajac z okazji odpalenie i tego ze byl u mnie kolega ktory w razie czego moze mnie sciagnac. Pojechalem na BP zatankowalem poszedlem zaplacic minelo okolo7minut wsiadlem a on bez zadnego ale zapalil. Zrobilem bez gaszenia ponad 40km podjechalem pod dom zgasilem go poczym sprobowalem odpalic bez zadnego ale zakrecilem raz nic drugi i zapalil poczym go zgasilem i znowu za odpalil ale tez za drugim razem. Jade nim do pracy zobacze co bedzie sie dzialo....
  • #7
    T.I.R.
    Level 14  
    Witam !!!

    Zdemontuj czujnik i podlacz pod omomierz obserwujac caly czas wskazania omomierza zacznij podgrzewac stopniowo czujnik opalarka. Wykryte zmiany rezystancji o ile wystapia dadza ci odpowiedz czy czujnik jest oki czy nie. W sumie w ten sposob zdiagnozowalem juz 5 czujnikow w roznych markach samochodow i co dziwne komputer w zadnym z samochodow nie wywalal zadnych bledow.

    Pozdrawiam i powodzenia T.I.R.
  • #8
    Oliv
    Level 12  
    Dzis wrucilem z wyjazdu... O maly wlos utkna bym 100km od domu. Mianowicie polonez mnie zaskoczyl bo po postoju pod jakas knajpa niechcial odpalic. Zjadlem obiad wiec minelo kolo30min temperatura spadla prawie do 50stopni a on niechcial zalapac wogle niemial iskry.... Nic niepomagalo a okazalo sie kiedy pchnelem go z kolega to zamiast pilowac rozrusznik wystarczylo pol obrotu kol zeby zaskoczyl (nawet trabant tak szybko nieodpalal) Nagle wrucila iskra i zacza chodzic.


    A co ro metody sprawdzenia pana "T.I.R." To zrobie to w sobote wieczorem jak wroce z Radomia ze szkoly.
  • #9
    Stary Brat
    Trucks specialist
    Trudno mi wnioskować na podstawie zachowań Poloneza co się psuje, ale jak nie chciał zapalić szkoda że nie wykonałeś jakiegoś pomiaru zwykłą probówką czy w czasie kręcenia rozrusznika jest zasilanie na moduł zapłonu. Bywa dość często w Polonezie, że w położeniu kluczyka na rozruch stacyjka nie podaje prądu na zapłon. Kontrolki na tablicy będą się świecić a prądu na zapłon może nie być bo stacyjka załącza kilka obwodów rozdzielnie. W położeniu cofniętym , do jazdy może połączenie zapłonu być poprawne. W kostce pod stacyjką wycierają się takie kołki co włączają poszczególne styki. Dobrze byłoby, jak ne zapala pomierzyć.
  • #10
    tg5
    Level 14  
    najlepiej go sprawdzić na oscyloskopie będziesz miał pewność 100%
  • #11
    Oliv
    Level 12  
    Slyszalem o tym a kostka nie jest droga ale to nie stacyjka dlatego ze prad dochodzil do cewki, w tym samochodzie jest cewka i rozdzielacz niema modulu.