Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek + alarm

13 Lut 2007 18:28 3622 5
  • Poziom 10  
    Witam. Posiadam Peugeota 306 z 94r. Samochód jest wyposażony w centralny zamek i alarm. Centralny zamek jest sterowany z kluczyka. Od jakiegoś czasu mam mały problem. Centralny zamek wariuje! Przekręcam kluczyk w prawo, zaraz odbija, znowu przekręcam w prawo, znowu odbija i tak 5 razy a nawet i 50. Po jakimś czasie zamek zupełnie sie wyłacza i drzwi jak i bagażnik musze zamykac ręcznie. Tak samo dzieje sie jeżeli zamykam samochód uzywając kluczyka (nie wkładam go do zamka tylko z jakiejś odległości chce zamknąc samochód). Oryginalny alarm jest odlączony, był już odłączony kiedy go kupiłem. Wydaje mi się że to nie przez alarm, ponieważ przez kilka miesiecy eksploatacji samochodu alarm był wyłączony a centralny zamek chodził elegancko. Rozebrałem drzwi, siłowniki są zalane żywicą (tak mi sie wydaje) wiec nie można ich rozebrac, a raczej bedzie bardzo ciężko. Jak juz pisałem, zamek wariuje. Czasami zamyka sie za pierwszym razem, czasami za czwartym a czasami moge sobie kręcic 50 razy aż zamek sam sie wyłączy i zamykac ręcznie. Ostatnio zauważyłem że zamek posiada hmm... zabezpieczenie przez grzaniem? Nie wiem jak to okreslic. Przekręce 4-5 razy i oczywiście samochód się nie zamknie. Odczekam minute i znowu wszystko elegancko. Kiedyś czytałem że to jakieś ceramiczne zabezpieczenie w centralnych zamkach (?) i nie wiem czy to w ogóle ma coś wspólnego. Najwieksze problemy są kiedy przyjeżdżam do pracy. Stoje pod biurem i przekręcam ten cholerny kluczyk i znowu mi odbija. Przekręcam i znowu odbija.
    Czy ktoś z Was może mi podac schemat oryginalnej instalacji zamka centralnego + alarmu do Peugeota 306 z 1994r? Samochód ma już pare lat, wiec możliwe że instalacja nie jest już oryginalna bądź coś jest źle podłączone. Problem nie wystąpił w lato tylko w zime, wiec może temperatura ma na coś wpływ?
    Nowego zamka tzn siłowników i głownego kontrolera nie chce kupowac nowego, bo ten zamek co ja mam działa, tylko jak pisałem wyżej od jakiegoś czasu świruje. Alarmu nawet nie chce podłaczac bo nie posiadam oryginalnego kluczyka do syreny, ale jak już pisałem wcześniej oryginalny alarm zawsze był wyłączony i nie było takich problemów.


    Myśle że wszystko opisalem w miare dokładnie. Nie znam sie na elektronice wiec przepraszam jeżeli coś przekręciłem, a w razie czego prosze zadawac dodatkowe pytania na które postaram sie odpowiedziec.

    Dziekuje i pozdrawiam.
  • Poziom 28  
    Teoretycznie sam sobie odpowiedziałeś. Stwierdziłeś, że nie znasz się na elektronice. Na elektryce pewnie też. Moja rada - nie szukaj. Odstaw auto do warsztatu, idź do biura. Na pewno w tym czasie zarobisz na naprawę centralnego zamka. I mechanik nakarmi rodzinę, i Ty zarobisz w tym czasie na swoją. "Bilans musi wyjść na zero" - cytat z piosenki.
  • Poziom 15  
    Niech kazdy robi swoje-to co lubi,nic na siłe,bo można jeszcze bardziej z....ć
  • Poziom 10  
    Właśnie zapomniałem napisac, samochód od dziś rana jest u znajomego mechanika. Powiedział on że nie chce rozbierac tych silniczków bo są zalane żywicą, poza tym nie ma schematu elektryki. Ma do wielu innych samochodów nawet do 306 ale starszych modeli, rocznika 94 nie ma. Powiedzial mi abym napisał o tym właśnie na stronie elektroda.pl i jeżeli uda mi sie załatwic dostarczyc mu schemat.

    Czy ktoś z Was posiada taki schemat?
  • Poziom 10  
    Sprawdz przelotkę w drzwiach kierowcy (pod osłoną gumowa harmonijką) od strony wtyczki czesto lubią pękac i łamac sie przewody... Nagminnie naprawiam to w 306-tkach. Objaw jest taki o którym piszesz.
    pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Sprawdź czy zamki drzwi przednich chodzą lekko bo jak siłownik nie da rady złamać oporu zamka to dostaje impuls do otwarcia i otwiera. Piszesz że w lecie nie było problemu toby potwierdzało to co napisałem.