Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 2,0 HDi i dziwny problem z paskiem wielorowkowym

trawqu 13 Lut 2007 18:41 9204 15
  • #1 13 Lut 2007 18:41
    trawqu
    Poziom 14  

    Witam serdecznie.
    Autko jak w temacie z 2000 roku.
    Problem leży w hałasującym pasku wielorowkowym.Najbardziej odczywalne rano na zimnym silniku.
    Wymieniłem koło pasowe z tłumikiem drgań ,napinacze i pasek.
    Nic to nie pomogło .
    Dziwi mnie napinacz który cały czas podskakuje.
    Może ktoś borykał sie z takim problemem ?
    Czekam na podpowiedzi
    Pozdrawiam

  • #2 13 Lut 2007 18:50
    bohdanek
    Poziom 12  

    Witam! Moze sprzeglo w kole pasowym alternatora?

  • #3 13 Lut 2007 18:57
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Koło pasowe oryginał czy zamiennik?

  • #4 13 Lut 2007 19:00
    trawqu
    Poziom 14  

    Witam .
    Nie jestem pewien czy tu jest sprzęgło w alternatorze.
    Coś gdzieś czytałem że to był w nowszych modelach.
    JAk sparawdzić czy jest to sprzęgło ?
    Pozdrawiam

    Dodano po 43 [sekundy]:

    zbyniuś napisał:
    Koło pasowe oryginał czy zamiennik?
    .

    Niestety zamiennik

  • #5 13 Lut 2007 22:47
    fructon
    Poziom 33  

    wymieniłes kompletne napinacze czy tylko rolki??

  • #6 13 Lut 2007 23:17
    lucik
    Poziom 17  

    Częsty problem w Citroenie C5. Niestety wiele napinaczy dynamicznych dostępnych na rynku jest niewłaściwych. W tych dostępnych w serwisie tez się takie trafia ale tylko czasem.

  • #7 14 Lut 2007 08:17
    trawqu
    Poziom 14  

    fructon napisał:
    wymieniłes kompletne napinacze czy tylko rolki??


    Wymienione komplety.

  • #8 14 Lut 2007 08:35
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Witam
    Prawdopodobnie może sie rozpadac dolne koło pasowe,jest to usterka typowa dla HDI 2.0. Koło jest 2 masowe metalowo-gumowe. Koniecznie sprawdz bo jak sie rozleci to "pójdzie" rozrząd a to już gorzej....
    Jeżeli zmieniłeś to zostaje sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze koszt ok.270zł. plus klucz do odkręcenia.
    Pozdrawiam

  • #9 14 Lut 2007 10:59
    Arton
    Poziom 12  

    Podobny problem przerabiałem w audi TDI. Wymienione było wszystko; koło pasowe, napinacz, pasek i nawet koło rozrządu na wale. Objawy ustąpiły po wyjęciu wału korbowego i przeszlifowaniu przedniego czopa.

  • #10 14 Lut 2007 11:16
    trawqu
    Poziom 14  

    andrzej20001 napisał:
    Witam
    Prawdopodobnie może sie rozpadac dolne koło pasowe,jest to usterka typowa dla HDI 2.0. Koło jest 2 masowe metalowo-gumowe. Koniecznie sprawdz bo jak sie rozleci to "pójdzie" rozrząd a to już gorzej....
    Jeżeli zmieniłeś to zostaje sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze koszt ok.270zł. plus klucz do odkręcenia.
    Pozdrawiam
    .

    Witam .
    Jak sprawdzić czy w moim modelu jest to sprzęgło na alternatorze

  • #11 14 Lut 2007 11:57
    Arton
    Poziom 12  

    zdejmij pasek z koła alternatora i pokręć nim w obie strony. Jeżeli masz sprzęgło to alternator będzie się kręcił tylko w prawo, w lewo piasta będzie kręcić się luźno, podobnie jak w tylnym kole w rowerze.

  • #12 14 Lut 2007 15:39
    trawqu
    Poziom 14  

    Witam.
    Podzwoniłem w kilka miejsc i wychodzi na to że żle jest dobrana długość
    paska wieloklinowego.Pasek jest za długi.
    W sklepie według katalogu wychodzi że są trzy możliwości.
    6k1736
    6k1745
    6k1750/ten mam/.
    Po wymianie dam znać
    Pozdrawiam

  • #13 14 Lut 2007 20:31
    patrykq
    Poziom 11  

    witam, mialem ten sam problem z piskiem paska. Myslalem ze sie wyciagnał i sie zrobil za dlugi ale to nie to. Dwa razy zmienialem pasek na firmy GATES i nic. Dopiero z tydzien temu w sklepie mi powiedzieli ze do peugeota Gates ma slabej jakosci.

    Zmienilem na pasek firmy ContiTech i problem zniknal od razu. Teraz jest wszechobecna cisza!! Sam sprawdz jak te paski sa roznie zrobione i bedziesz wiedzial o co chodzi. Poprostu Gates ma gladka powierzchnie ktora sie slizga po napinaczu a ContiTech jest chropowaty i jest z bardziej elastycznej gumy.
    Nigdy wiecej Gatsa w pugu. Pozdro.

  • #14 20 Lut 2007 21:56
    trawqu
    Poziom 14  

    Witam .
    Tak jak kolega "patrykq" mówił winny był pasek.Wielkie dzieki.
    I jeszcze jedno pytanie . Co może popiskiwać w skrzyni biegów przy gaszeniu silnika ?.Przy normalnej pracy jest cisza.
    Pozdrawiam

  • #15 09 Kwi 2007 10:12
    trawqu
    Poziom 14  

    Temat zamykam.
    Pozdrawiam

  • #16 09 Kwi 2007 21:25
    kangurek123
    Poziom 18  

    Witam

    Jak zamykasz temat to go zamknij ,żebym nie mógł tego napisać bo będzie zamknięty temat.:idea:

    pozdrawiam

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson