Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat cordoba coupe 1.9TDI 1997r.utrata mocy

resident2_2007 22 Lut 2007 09:28 15081 47
  • #31
    gerg
    Poziom 12  
    chodzi tobie o to że wartość żądana przepływu powietrza różni sie od wartości aktualnie mierzonej?
    może sie ona różnić oby różnice nie były zbyt wysokie
    świadczyć by to mogło o tym że przepływomierz powoli zaczyna niedomagać
    to narazie jego poczatki autko powinno sie napędzić do około 180km/h
    jeśli przepływomierz nie liczy w zakresie wyższych obciążeń to autko nie pojedzie już tak żwawo do końca
  • Metal Work Pneumatic
  • #32
    resident2_2007
    Poziom 10  
    160km/h to juz max ,, wartosc przeplywu powietrza jest zadurza o 1000mg (na wolnych obr.) ... przy 160 jest roznica nawet 2000mg. Ale na 4 ciagnie do konca obrotomierza bez zadnych oporow.... rozejrze sie za jakims przeplywomierzem na podmianke..:!: jakie powinny byc maxymalne roznice wtrysku pomiedzy wtryskami 4 do 3; 2 do 3 ; 1 do 3; ,,, jest morze na to jakis wykres :?::?::?::?::?: ,, moze ktos wie jaki opor powinien miec elektro/zaworek sterowania spalinami (EGR) ????????
  • Metal Work Pneumatic
  • #33
    resident2_2007
    Poziom 10  
    Witam ponownie , wymieniłem przepływomierz i nic , żadnych zmian te same wskazania mierzonych wartości co na starym przepływomierzu, teraz chyba kolej na elektrozawór egr.
  • #34
    spigi0
    Poziom 11  
    i jak uporałeś sie z tym???daj znac co i jak...pozdrawiam
  • #35
    Irek41
    Poziom 10  
    Witam z zainteresowaniem czytam to co opisujecie poniewaz mam podobny problem w A4 TDI 90 KM silnik AHU,u mnie czasami ginie moc na 4 biegu miedzu 2500-3000 obr i dalej ciagnie ale az do wczoraj,gdzie stracil calkowicie moc,rozpedzal sie do 140 i dalej nic,tak jak by turbo przestalo dzialac,zastanawialem sie co to moze byc ??? wiec moze ktos z szanownych kolegow mi pomoze i pod jakas sugestie,czytajac to mysle ze moze to byc ten elektrozawor odciecia turbiny,jak myslicie?? pozdrawiam!
  • #36
    arto
    Poziom 17  
    Polacz sobie bezposrednio turbine z grucha,pomijajac zaworek.Ale najpierw vag bl 3,8,11 na obciazeniu
  • #37
    resident2_2007
    Poziom 10  
    spigi0 napisał:
    i jak uporałeś sie z tym?daj znać co i jak...pozdrawiam


    Czekam na elektrozawór , sterujący spalinami (który zamówiłem z allegro )
    to już ostatnia rzecz ,która przychodzi mi do głowy jeśli okaże się że to nie to
    to już nie mam więcej pomysłów? .( obecnie samochód rozpędza się do 160 Km/h ) no i jest mułowaty ,ma przyspieszenie takie jak opel kadet 1.4 .


    jak wymienię ten elektrozawór (o ile przyjdzie, zamówiłem w sobotę , za pobraniem i jak na razie nic brak kontaktu ze sprzedającym) to się odezwę.
  • #38
    Irek41
    Poziom 10  
    Dzieki za informacje,poki co zmienilem przewody podcisnienieowe i jakby bylo lepiej,ale sprawdze jeszcze pod obciazeniemz VAG jak mowicie...
    poki co dzieki wszystkim i pozniej dam znac czy cos sie dzieje...
  • #39
    Irek41
    Poziom 10  
    Witam ponownie,
    niestety wymiana przewodow nie dala efektu:(dalej wylancza turbine okolo 2600-3000 obr sprobuke wymienic N75 dzieki....
  • #40
    resident2_2007
    Poziom 10  
    jeśli wyłącza turbinę to pewnie przeładowuje , czyli ciśnienie doładowania jest za duże i wpada w tryb awaryjny , a po zgaszeniu silnika pewnie wraca do normy. tu przyczyn morze być wiele : zawór ten przy turbo za mocno się otwiera , a otwierany jest ciśnieniem , którym steruje N-75 , albo ten przy turbo (mechaniczny z dzwignią za lekko działa i za mocno się otwiera lub padł ten elektryczny , przyczyna morze być też w elektryce i komputer błędnie mierzy ciśnienie, u mnie było zwarcie na czujniku temperatury powietrza zasysanego ,i ciśnienie doładowania było zawyżone o 100 M/bar i odcinało mi turbo przy około 120 - 140km/h dokładnie nie pamiętam, po usunięciu usterki ciśnienie doładowania jest wyższe tylko o 30 M/bar od wartości wymaganej, czyli mieści się w granicach tolerancji .odzyskałem część mocy, ale jeszcze coś go boli . w niektórych przypadkach winny był czujnik ciśnienia doładowania , mogą być jeszcze inne przyczyny o , których ja akurat nie słyszałem, czy vag pokazuje jakieś błędy? .
  • #41
    Irek41
    Poziom 10  
    Witam,
    u mnie obecnie nie pokazuje bledu pewnie dlatego ze nie wpadl w tryb awaryjny,a pokazywal 575 i nic wiecej,w najblizszych dniach bede sprawdzal kazdy z tych zaworow co opisujesz,wiem ktroy jest N75 ,ten przy turbinie mechaniczny tez wiem,ale nie wiem o ktorym mowisz jako elektryczny???jak on wyglada i gdzie sie znajduje??jezeli mozesz wskazac lub przyslac jakis link lub zbjecie tego zaworu to bylbym wdzieczny.Czy zawor na turbinie ten mechaniczny trzeba wymienic czy jest inna mozliwosc naprawy?
    Pozdrawiam
  • #42
    resident2_2007
    Poziom 10  
    Witam , pisząc zawór elektryczny - chodziło mi oN-75, tak mi się jakoś napisało , ponieważ sterowany jest prądem, Błąd 575 -czujnik ciśnienia w rurze rozgałęznej
    to według tabeli kodów , którą mam . Morze szwankuje ci czujnik ciśnienia doładowania , nie wiem gdzie on znajduje się w audi ale u mnie jest w sterowniku. Ten zawór przy turbo sprawdzałem sprężarką ustawiłem ciśnienie na około 2 atmosfery, żeby go czasem nie przedmuchać , i dmuchałem przez wężyk , obserwując czy dzwignia się przesuwa, ale ten akurat rzadko się psuje. Jak to jest: cały czas niema mocy czy tylko w trasie jak się przymuli , najlepiej jak byś sprawdził w trasie wskazania przepływomierza i doładowania najlepiej jak straci moc , chodzi o różnice wartości wymaganej do wartości mierzonej , na postoju też możesz . Na postoju w sprawnym przepływomierzu wartość wymagana i mierzona powinny się zgadzać , czyli powinny być identyczne np:2800mg/h
    2800mg/h
    ciśnienie doładowania morze być trochę wyższe nawet o 45 m /bar od wartości wymaganej, zwróć , też uwagę na wypełnienie impulsu zaworu EGR ,to jest w tym samym bloku co przepływomierz ,sprawdzałem w kilku autach i wszędzie było w granicach 69%, na postoju - (blok3),.Wypełnienie impulsu zaworu regulacji doładowania wynosi u mnie 90%, (blok 11). morze też szwankować EGR - jeżeli w pewnym momencie otworzy się na maxa to będziesz jechał na spalinach , a wtedy na pewno nie będzie miał mocy, (oczywiście EGR sam się nie otwiera za to odpowiedzialny jest inny elektrozawór ) sam widzisz ile morze być przyczyn . Jeśli możesz to posprawdzaj te wartości jak możesz i napisz jak to wygląda , najlepiej na postoju jak chodzi dobrze i jak się zamuli , żeby można było porównać, używam vaga 1551- polska wersja. Ja w dalszym ciągu czekam na elektrozawór sterujący spalinami , który zamówiłem . Powodzenia.
  • #43
    Irek41
    Poziom 10  
    Witam,blad ten wystapil tylko raz i wpadl w tryb awaryjny,ale czesto mam odczucie jak by tracil moc miedzy 2600-3000obr na 4 biegu,po zmianie biegu na 5 wszystko pracuje normalnie i jak juz mowilem tylko raz wpadl w tryb awaryjny,czyli cos zaczyna sie dziac.....narazie jestem chory wiec nic nie dzialam ale twoje notatki skrzetnie kopiuje i zajme sie tym...dzieki
  • #44
    resident2_2007
    Poziom 10  
    witam jeśli wydaje ci się że słabnie na 4 przy około 300 obrotów , to właśnie w tym momencie powinieneś obserwować wskazania wartości przepływomierza i ciśnienia doładowania , (przy pomocy vaga) czy te wartości zgadzają się z wymaganymi , wtedy można myśleć dalej, oczywiście jak sprawdzisz to co wcześniej pisałem to nie zaszkodzi . ja musiałem w tym celu kupić sobie kabel do podłączania samochodu , a laptopa to zawsze się gdzieś wykombinuje. Pozdrawiam
  • #45
    Irek41
    Poziom 10  
    Dziekim,za rade poki co to mam przymusowy odpoczynek,na szczszci posiadam Przewod OBDII i laptopka i oprogramowanie te same co ty wiec sprawdze.Pozdrawiam
  • #46
    resident2_2007
    Poziom 10  
    witam wymieniłem przepływomierz , elektrozawór EGR , i nic żadnej poprawy ( wszystkie przewody ciśnieniowe i podciśnieniowe szczelne) , nadal zawyżone wartości mierzonego powietrza o 1000 mg/h, na wolnych obrotach i zaniżone o2000-3000 mg/h na wysokich obr. , nie mam więcej pomysłów , jeśli ktoś coś mógłby podpowiedzieć to byłbym wdzięczny .:|
  • #47
    Tomasz008
    Poziom 19  
    u mnie kiedyś był podobny problem... darłem turbinę...kup 5 litrów benzyny nitro lub ekstrakcyjnej i ją przemyj
  • #48
    Irek41
    Poziom 10  
    witam ponownie,
    wyglada na to ze turbinka padnieta:( wymienilem N75 i dalej to samo:(szanowni koledzy moze wiecie gdzie dobrze i w miare tanio mozna zregenerowac turbinke do 90 konnego silniczka TDI i za jakie pieniadze to by mnie tez interesowalo...
    dzieki i pozdrawiam wszystkich