Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf III 1,4 b.problem z licznikiem

14 Lut 2007 13:05 3630 14
  • Poziom 10  
    Mam golfa 1,4 benz. 1994r .Od pewnego czasu licznik kilometrów pokazuje niepełne cyfry tj.brakuje dolnych poziomych kresek i znikła mi jedynka z liczby 150000(ok.taki przebieg).Czy może to być usterka elektroniki czy tylko zły kontakt wyświetlacza z płytką (jakie to połączenie- gumka czy klejone?).Znajomy twierdzi że może być to następstwem "cofania" licznika przez pop. właściciela.Samochód ten mam 3 lata,a licznik zwariował dwa tygodnie temu.
  • Poziom 12  
    Cofanie licznika raczej odpada sprawdź połaćzenie wyswietlacza z płytka.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Licznik jakiej firmy :?:
  • Poziom 34  
    Stawiał bym na licznik trw najczęsciej te padały procek na płycie licznika zalany - licznik do wymiany ...
  • Poziom 9  
    Witaj kolego mam ten sam problem. Mam licznik o oznaczeniu 1H0 919 860 i sporo rzeczy udało mi się już ustalić - badałem temat. Podaj dokładnie typ licznika

    pozdrawiam. Wojtek
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nadal brak firmy. Najprawdopodobniej tak jak pisze kamyczek albo stary MM gdzie wymiana wyświetlacza pomaga.
  • Poziom 34  
    Napis trw jest na płycie wytrawiony obejrzyj dobrze jak masz na płytcie czarnego kleksa z żywicy to tam jest sterownik lcd jak giną cyferki zapomnij licznik do wywalenia.
  • Poziom 9  
    u mnie również najprawdopodobniej walnięty jest właśnie ten sterownik wyświetlacza (pod tą kropką z żywicy). Nasuwa mi się tylko jedno pytanie, mianowicie, czy te sterowniki faktycznie uszkadzają się "bezpowrotnie".
    Kilka lat temu miałem sporo do czynienia z wyświetlaczami lcd (głównie graficznymi) - jak to się mówi z odzysku. I bardzo często w około 80% przypadków ich błędne wyświetlanie (nie wszystkie piksele itp) można było z bardzo dobrym skutkiem poprawić poprzez dodanie kondensatora tak około 100n blisko układu sterownika. Po prostu po długim czasie pracy stawały się bardziej wrażliwe na wahania napięcia zasilającego. Być może warto byłoby i tutaj głębiej się zainteresować tematem, a nie przekreślać od razu na szrot. Problemem jest brak znajomości wykorzystywanego układu. Mówimy oczywiście cały czas o licznikach firmy TRW. Być może wspólnymi siłami uda nam się rozwiązać tą wadę.

    Aha dodam jeszcze że mierzyłem u siebie (licznik TRW) napięcia na poszczególnych pinach tasiemki zasilającej wyświetlacz kilometrów. Wszędzie było około 7,9V. Więc po poerwsze trochę dziwne napięcie, a po drugie jeśli pod tą kropką żywicy mieści się sterownik LCD, to może brak jemu dobrego resetu po załączeniu (stacyjki). Nie posiadam schematu, lecz w takich sytuacjach wykorzystuje się układ RC do resetu. Więc być może kondensator w obwodzie resetu nie trzyma parametrów, a czas stanu niskiego lub wysokiego (w zależności od sterownika) na wejściu reset musi trwać przez ściśle określony czas.
  • Poziom 34  
    W tych lcd problem jest inny "układ scalony" na płytce krzemu łączony jest mikropołączeniami podobnymi do tych widocznych w okienkowych układach epromów z płytą licznika . Niestety żywica i te niteczki mają różną rozszerzalność cieplną i w wyniku nagrzewania i chłodzenia następuje ich przerwanie efekt ginące segmenty. Łatwo to zaobserwować zasilając licznik na stole i ochładzając miejsce z układem Efekt działający wyświetlacz do momentu nagrzania
  • Poziom 10  
    Dziękuję za zainteresowanie,mam pytanie czy rodzaj licznika można jakoś podejrzeć bez jego demontażu ?
  • Poziom 9  
    najlepszym wyjściem jest wyciągnięcie licznika. Prawdopodobnie można niektóre typy rozróżnić kolorami kontrolek itp. przeglądnij forum: www.vwgolf.pl widziałem tam kiedyś taki wątek

    pozdrawiam. Wojtek
    Daj znać co wymyśliłeś - mnie też to czeka
  • Poziom 10  
    Witam .Właśnie miałem dobrać się do zegarów i oto zaskok ! Wszystkie cyferki wyświetlają się prawidłowo. Mam więc pytanie , czy to może być związane z wilgotnością lub temperaturą w kabinie ,i czy można coś zrobić aby uniknąć ewentualnej powtórki tej usterki .Zegarów nie wyciągałem, więc nie wiem jaki to typ. Pozdrawiam Borys.
  • Poziom 10  
    Witam . Golfa z opisu w tytule sprzedałem , więc problem zegarów trochę się odemnie oddalił jednak trzech moich znajomych mają ten sam problem,chciałbym więc zapytać ,gdy okaże się typ TRW to odrazu szukać drugich zegarów ?Mam jeszcze innego golfa III (96r) w który mam spalone podświetlanie więc i tak będę wyjmował licznik. Przy tej okazji chciałbym sprawdzić czy nie był "kręcony" , mam więc pytanie czy to widać na oko np. jakieś lutowania przecinki ścieżek czy inne szczegóły które by o tym świadczyły.Słyszałem też że przebieg rejestruje komputer od silnika, czy w VW golf też tak jest?
  • Poziom 17  
    Przepraszam, że odkopuję stary temat ale mam podobny problem.

    kamyczek napisał:
    W tych lcd problem jest inny "układ scalony" na płytce krzemu łączony jest mikropołączeniami podobnymi do tych widocznych w okienkowych układach epromów z płytą licznika . Niestety żywica i te niteczki mają różną rozszerzalność cieplną i w wyniku nagrzewania i chłodzenia następuje ich przerwanie efekt ginące segmenty. Łatwo to zaobserwować zasilając licznik na stole i ochładzając miejsce z układem Efekt działający wyświetlacz do momentu nagrzania


    Czy sytuacja może być odwrotna tzn. jak się ogrzeje licznik to wtedy zaczyna działać normalnie? Bo ja właśnie tak mam w swoim Peugeocie 306 `99. Rano jak jest zimno na zewnątrz to kilka segmentów się nie świeci, po przejechaniu paru kilometrów wszystko wraca do normy. Dzieje się to głównie jesienią, zimą i wiosną jak są jeszcze chłodne dni. W lecie ten problem nie występuje.