Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Parownik BRC Tecno w Golf2 (1,6) z gaź-em 2ee-problem na gaz

14 Lut 2007 21:56 3776 9
  • Poziom 12  
    Mam instalacje(I gen.) z parownikiem jak w tytule. Silnik pracuje prawidłowo na benzynie (wolne obroty, wysokie), na gazie natomiast mam mały problem (zaczoł kuleć), mianowicie:
    silnik gaśnie gdy: dodam szybko gazu i puszcze pedał, podczas zmiany biegów. Podejrzewam za bogatą mieszankę gazowo powietrzną.
    Silnik bardzo szybko schodzi z obrotów przy któtkotrwałym szybkim dodaniu gazu, potrafi wówczas zgasnąć lub zadławić się i wyrównać.

    Ustawienia parownika:
    - śróba "ręcznej regulaci" całkowicie wkręcona (jak wyczytałem, droga dodatkowego gazu praktycznie zamknięta, co również wskazywałoby na bogatą mieszankę - robiłem małe ruchy, ale wróciłem do ustawiń gazowników)

    - sróba na imbus - nie ruszałem jeszcze sam, ale chyba właśnie ją trzeba będzie ruszyć, ona podobno określa ilość gazu wydostającą się z parownika, a przez to bogatą \ubogą miesznkę gaz- powietrze w cylindrach. Nie chciałem jej ruszać (nie wiem w którą stronę ewentualnie pokręcić, aby zubożyć mieszankę (zwiększyć lambdę), niewiem też jak jest czuła (Liczba obrotów. Nie mam przyżądów aby obserwować lambde)

    - zawór na rurze parownik-gaznik określający częściowo ilość zassanego gazu, miej więcej w połowie otwarty (tu robiłem małe ruchy, ale wróciłem do ustawień starych, gazowników)

    Inne:
    Średnie spalanie 9-10l \100km.
    Filtr powietrza, gazu nowy - zawsze pomagało przy takich obiawach. Tym razem jednak chyba trzeba skorygować w parowniku( zrobił już 60tyskm, więc i jego cha-ka uległa już zmianie).

    Czym ruszyć? Czy w dobrym kierunku kombinuję?
    Jak jest z tą śrubą na imbus (czułość, kierunek dla wzbogacania\zubożania)?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Dobrze byłoby posłużyć się analizatorem spalin skoro to instalka I gen. Śrubki w reduktorze obracając w lewo dodajesz, czyli wzbogacasz.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Zawsze mnie ciekawi jak gazownicy omijają tą górną klapkę wzbogacenia przecież tam nie ma pompki przyspieszajacej tylko klapka i ona zamyka się przy gwałtownym, przyspieszaniu a gaz podawany jest nad nią więc dolot jest zamykany. w czasie pracy na gazie ta klapka powinna być odłączona a jak u ciebie jest to rozwiązane?
  • Poziom 12  
    Sztywny 13 - (śruby)
    Z tymi śrubami, to rozumiem, że dla dwóch w lewo (przeciwnie do wskazówek) wzbogacam?
    Jak czuła jest ta na imbus - tej nie znam \ nie kręciłem (pewnie zależy to trochę od zasilanego silnika), ale tak z doświadczenia, mówimy tu o obrotach, czy ułamkowych ruchach, dla niewielkiej korekty (tu nie trzeba dużo, aby było OK) ?

    Autoas (Temat klapka )
    Nie wiem dokładnie czy tak jest jak mówisz dla tego gaźnika (2EE) , ale nie mam prawa Ci nie wierzyć bo klapka tam faktycznie jest.
    Jest to rozwiązane, chyba "nijak" - nic tam nie jest napewno elektrycznie odłączane dla gazu (chyba, że sterownik silnika jest na tyle inteligentny, że wie aby nie zamknąć jej do końca na gazie, aby utrzymać \ wyrównać obroty przy gwałtownym przyspieszaniu, ale wątpię. Ostatnio sobie z tym napewno nie radzi najlepiej, wcześniej jakąś to chodziło. Przygasał jedynie przy szybkiej zmianie na 5-kę, ale nie gasł).
    Jak sobie radzą gazownicy?
    Mieli z tym problemy, pamiętam jak założyli instalację nie chodziło to dobrze, kręcili wszystkim, przetaczali \ korygowali mikser, aby lepiej wchodził na obroty, nawet zakleili dwa otwory w tym mikserze, aby uzyskać leprze mieszanie gazu z powietrzem. Nie wyglądało to dobrze, ale chodziło tak na 4-kę do teraz.[/url]
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Karpowanet Śrubki w lewo to wzbogacasz. Czułość jest różna. Czasem pomaga pół obrotu, a czasem cały obrót. Kwestia zgrania wszystkiego. Jeśli masz sondę lambda to możesz podłączyć się woltomierzem i mieć podgląd, a jeśli nie to pozostaje analizator spalin.
  • Poziom 12  
    mam sądę. Jak to obserwować? Nigdy tego nie robiłem, napisz proszę coś więcej
  • Poziom 20  
    Poczytaj coś na temat sondy lambda jak działa. W twoim przypadku sonda 0-1V.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    witam
    1-powinieneś najpierw wkręcić na max śrubę z moletem.. tą wystającą..
    2-potem regulujesz skład mieszanki na wolnych obrotach śrubą na imbus
    3-potem regulujesz zawór na przewodzie gazowym.. dokręcając go do momentu aż silnik zacznie tracić moc...
    4-wracasz z regulacją do pkt.2

    to tak mniej wiecej w skrocie regulacja brc
  • Poziom 12  
    W skrócie opis regulacji już czytałem w kilku miejscach, ale "diabeł tkwi właśnie w szczegółach" - jeden spali 18l\100km, drugi 9l\100km. Dla tego proszę opisz to postępowanie możliwie jak najdokładniej. Dla nie doświadczonych takich jak ja, a zainteresowanych poprawnym \ porządnym procesem regulacji. Myślę, że przyda się ten opis nie tylko mi. Opisz proszę najlepiej po kolei, bardziej dokładnie przedstawione punkty, jeśli robiłeś to nie raz wiesz, gdzie mogą wysąpić kłopoty, na co zwracać uwagę, gzie można popełnić błąd.
    Mnie osobiście interesuje najbardziej pkt 2 (np. czy obserwujesz na czymś ten skład - wynik z sądy, analizatora, na słuch). Pkt 3- gdzieś czytałem że regulowany jest na 2500obrt\min? Kiedy włączyć się z śróbą pkt 1 itp. Właściwie wszystkie punkty są ważne, aby efekt końcowy był dobry (zużycie paliwa, równomierna praca wolnych, przyspieszenie).
    Z góry dzięki.
  • Poziom 30  
    1-wkrecasz imbusa az zgasnie:)pozniej regulujeszwystajaca ok 800-900 obr
    3-wkrecasz na 2500-3000 i krecisz az spadna obroty i wracasz 1/4 obrotu itd.
    zabawa troche trwa ale warto