Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto - zgubione klucze. Jak zaprogramować nowe klucze do auta?

labik 16 Lut 2007 20:27 8497 29
  • #1 16 Lut 2007 20:27
    labik
    Poziom 18  

    Mam Fiata Punto 96r. Niestety zgubiły sie wszystkie kluczyki. Znalazłem juz stacyjke z kluczykami ale jeszcze jej nie kupiłem. Podobno maja być wszystkie klucze. Mam pytanie. Jak zaprogramować nowe klucze do auta ? W aucie pętla immo z puszką o nr. 46734570 z pamiątka 93c46 i sterownik IAW 16F.EB/2A21-38. Wiem że można wywalic immo ze sterownika ale wole immo zostawić. Prosze o procedure dokodowania kluczy. O ile dobrze pamietam to miałem kiedys wsad do 93c46 od "czystej" nowej puszki immo - moge sie mylić - ale nie moge znaleść

    0 29
  • #3 16 Lut 2007 21:31
    labik
    Poziom 18  

    @tomekb piszesz tak aby sobie postów troszke ponabijać ?? Jezeli chcesz wiedzieć to klient był w ASO w Szczecinie i mu powiedzieli ze nie maja możliwości dorobienia kluczyka do tego rocznika - chyba że wyślą do Włoch - ale nie gwarantują. Nie ma żadnej filozofi zrobic bez immo ale chciałbym zrobic to jak należy.

    0
  • #4 16 Lut 2007 23:28
    waldigsi
    Poziom 18  

    Wyczyść sterwonik silnika z wpisu immo , wyczyśc takze wpisy kluczy z centarlki immo , a potem zakoduj nowe klucze wg. znanaej procedury czyli matka - niebieski 1- neibieski 2- matka i wszystko zagra jak trzeba

    0
  • #5 16 Lut 2007 23:31
    andrzej1982
    Poziom 17  

    masz kod PIN? Jak tak to z jakiego jesteś miasta, może znajdę kogoś kto rozwiąże problem

    0
  • #6 16 Lut 2007 23:35
    waldigsi
    Poziom 18  

    andrzej1982 napisał:
    masz kod PIN? Jak tak to z jakiego jesteś miasta, może znajdę kogoś kto rozwiąże problem


    nawet majac pin nic to nie da bo w tym ukladzie klucze programuje sie "matką", i musi byc warunek min 2 klucze poza matką w momencie programowania



    Labik gdybyś miał z tym problemy to moge to zrobić jak trzeba

    1
  • #7 16 Lut 2007 23:43
    miniu1
    Poziom 21  

    Do PUNTO I powinno się mieć 3 klucze i CODE CARD. Jeden klucz jest czerwony (matka). Jeżeli go masz i możesz kupić komplet (2 niebieskie, czerwony i CODE CARD), to kup. Przełóż ze swojej matki (czerwony) chip do nowej matki. Wymień stacyjkę. Włóż czerwony, włącz zapłon. Jak zgaśnie kontrolka CODE, włóż pierwszy niebieski, włącz zapłon i kiedy zgaśnie code, włóż drugi niebieski, włącz zapłon, kiedy zgaśnie CODE włóż czerwony, włącz zapłon. Kiedy zgaśnie code wyłącz zapłon i masz zaprogramowane klucze. Jeśli nie masz swojej "matki", to nie kupuj kluczy CODE, tylko dorób sobie do swoich wkładów zwykłe i daj do "wyczyszczenia" sterownik silnika, zdemontuj centralkę CODE i załóż sobie, jak chcesz jakieś inne zabezpiecznie. Nie ma możliwości w ASO zamówić klucza "matki", ani karty CODE do sytemu CODE 1. W ASO w takim wypadku jedynym rozwiązaniem jest wymiana sterownika silnika, centralki CODE i kompletu wkładów zamków z kluczami.

    0
  • #8 17 Lut 2007 00:02
    labik
    Poziom 18  

    Wiec konkludując. Jak kupie używana stacyjkę z 3 kluczami (czerwony i 2x niebieski) to wiadomo że one będa już zakodowane. Code Card napewno nie dostane. Czy na 100 % po wyczyszczeniu sterownika z wpisów kluczy bede mógł je zaprogramowac na nowo według procedury ? Bo jeżeli nie to jutro wywalam immo i i docinam byle jaki klucz aby tylko chodzil w satcyjce ale wolał bym tego nie robić.

    Dodano po 4 [minuty]:

    i jeszcze jedno. kto z kolegów pomoze wywalic klucze czyli zrobic sterownik na "czysto" ?? oczywiści nie chodzi o wywalenie immo bo to moge zrobić sam.

    0
  • #9 17 Lut 2007 00:09
    miniu1
    Poziom 21  

    Sprawdź, czy w kupowanej "matce" jest chip - szklana rurka lub czarny płaski (swojej "matki" nie masz?). "Matkę" można otworzyć rozchylając jej obudowę drugim kluczem. Wtedy musisz wyczyścić sterownik silnika i centralkę CODE.
    Daj to zrobić komuś, kto wie o co chodzi, tzn. niech ci wyczyści tak, aby można było znowu wpisać klucze. CODE CARD jest potrzebne tylko do awaryjnego rozruchu. Samo "wywalenie", czyli odłączenie centralki CODE oczywiście nic nie da - auto nie odpali.

    0
  • #10 17 Lut 2007 00:15
    labik
    Poziom 18  

    @miniu1 wiem dokładnie o co ci chodzi. Chciałem się upewnić że po wyczyszczeniu centralki i ECU będzie można dopisać klucze bez karty kodowej tylko za pomocą matki i 2 kluczy

    0
  • #11 17 Lut 2007 00:17
    waldigsi
    Poziom 18  

    labik napisał:
    Wiec konkludując. Jak kupie używana stacyjkę z 3 kluczami (czerwony i 2x niebieski) to wiadomo że one będa już zakodowane. Code Card napewno nie dostane. Czy na 100 % po wyczyszczeniu sterownika z wpisów kluczy bede mógł je zaprogramowac na nowo według procedury ? Bo jeżeli nie to jutro wywalam immo i i docinam byle jaki klucz aby tylko chodzil w satcyjce ale wolał bym tego nie robić.

    Dodano po 4 [minuty]:

    i jeszcze jedno. kto z kolegów pomoze wywalic klucze czyli zrobic sterownik na "czysto" ?? oczywiści nie chodzi o wywalenie immo bo to moge zrobić sam.



    Juz pisałem to wyzej , ze jesli wyczyścisz sterownik silnika z wpisu immo oraz centrake code z wpisow kluczy to wtedy zakodujesz te klucze , nie musisz wtedy miec nawet matki , tylko co najmniej 3 rózne klucze tego samego typu oczywiscie do code 1 , pierwszy wprowadzony klucz bedzie traktowany jako matka a dwa pozostałe jako robocze



    Jesli chodzi o centralke code to moge pomóc , mam nawet gdzies nówke niezakodowana i zgrany z niej wsad , z sterownikiem silnika poradzisz sobie bez trudu

    0
  • #12 17 Lut 2007 00:19
    miniu1
    Poziom 21  

    Aha! Jeśli masz swoją "matkę", to nie musisz czyścić centralek. Przełóż tylko swój chip do nowej matki. Zwróć tylko uwagę, czy na nowych kluczach jest takie samo oznaczenie.
    Wyjaśniam: na obudowie klucza jest owalne pole. W tym polu może nie być nic, jedna kropka, dwie kropki. To oznaczenie identyfikuje producenta systemu (magneti marelli, bosch, megamos). Systemy te nie są kompatybilne - chodzi o centralki CODE. Klucze od jednego producenta nie będą "chodzić" z centralką od innego. Nie pamiętam, jaki symbol odpowiada jakiemu producentowi.

    Dodano po 2 [minuty]:

    OK! Dyskusja okazała się bardzo żywa i szybka. Chyba piszemy posty prawie równocześnie.
    Zgadzam się z Waldigsi.

    0
  • #13 17 Lut 2007 00:22
    tomekb
    Poziom 25  

    labik napisał:
    @tomekb piszesz tak aby sobie postów troszke ponabijać ?? Jezeli chcesz wiedzieć to klient był w ASO w Szczecinie i mu powiedzieli ze nie maja możliwości dorobienia kluczyka do tego rocznika - chyba że wyślą do Włoch - ale nie gwarantują. Nie ma żadnej filozofi zrobic bez immo ale chciałbym zrobic to jak należy.

    wiec pisz Kolego od razu wszystkie informacje na temat, żebym nie musiał nabijać sobie pstów

    0
  • #14 17 Lut 2007 00:31
    labik
    Poziom 18  

    W woli wyjaśnienia. Nie mam klucza matki (starej) - tak jak w temacie - klucze zaginęły. Nie wiem tez czy było " ...W polu może nie być nic, jedna kropka, dwie kropki. To oznaczenie identyfikuje producenta systemu (magneti marelli, bosch, megamos)...... bo po prostu nikt tego nie sprawdzal a teraz juz nie ma jak sprawdzic :):):)

    Wpis (przykładowy) z 93c46 wyglada tak.

    0000: 16 07 19 96 00 00 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA
    0010: 55 AA 55 AA FB 04 55 AA 3C C3 55 AA 55 AA 3C C3
    0020: 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA 30 78 24 37
    0030: 63 20 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA
    0040: EA 86 0A 5A 21 05 B9 50 50 86 86 98 00 00 00 00
    0050: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    0060: 12 12 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA
    0070: 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA 55 AA

    Czy wpis kluczy w ECU bedzie wygladał podobnie ?? Tzn : EA 86 0A 5A 21 05 B9 50 50 86 86 98 ?? I czt tez nalezy wpisac same 00 00 00 czy FF FF FF ?? Niestety teraz nie mam wsadów przed soba wiec dlatego pytam. Wsady leżą w warsztacie :)

    0
  • #16 17 Lut 2007 02:33
    waldigsi
    Poziom 18  

    W code wypełnij wpisy zerami a w silniki ff , w silniku jest nieco inaczej ale widac gołym okiem co i jak.

    Tym optymistycznym akcentem proponuje zakonczyc ten watek a w razie niejasności zainteresoani może niech pisza na PW , forum przegladaja rózni ludzie a to jest moze mało skuteczne ale jednak zabezpieczneie auta.

    0
  • #17 18 Kwi 2007 21:54
    electro
    Poziom 17  

    podlaczam sie do tematu, co prawda nie zgubilem kluczy, ale kupilem samochod z kompletem, dwa niebieskie i jeden taki brazowy rozkladany ze szklanym transponderem. Problem polega na tym ze zakodowany jest tylko ten niby matka, brazowy. Na pozostalym niebieskich swieci code. Niestety procedura opisana powyzej u mnie niedziala. Kiedy wkladam pierwszy niebieski, code nie gasnie (chyba ze trzeba bardzo dlugo czekac) i drugi tak samo. Jak mozna dodac te klucze?

    0
  • #18 18 Kwi 2007 22:15
    tzok
    Moderator Samochody

    Poszukaj procedury kodowania... to jest sekwencja kilku włączeń-wyłączeń zapłonu, żeby wejść w tryb programowania, nie wystarczy po prostu włożyć najpierw brązowy potem niebieski.

    1
  • #19 18 Kwi 2007 23:07
    electro
    Poziom 17  

    czy do tego potrzebna jest karta kodowa ?

    0
  • #20 18 Kwi 2007 23:38
    tzok
    Moderator Samochody
  • #21 18 Kwi 2007 23:53
    electro
    Poziom 17  

    widze ze key card sluzy glownie do awaryjnego uruchamiania bez kluczyka z immo. Niestety nie zmienia to faktu ze znalazlem juz kilka miejscach procedure kodowania, ktora niestety u mnie nie dziala, nie gasnie code przy wkladaniu niebieskiego klucza

    0
  • #22 19 Kwi 2007 10:17
    waldigsi
    Poziom 18  

    Jezlei za bordowym kode gasnie , a na niebieskich nie to prawdopodobnie w niebieskich kluczach brak transponderów lub sa niewłasciwe

    ewentualnie w bordowym kluczu jest włozony transponder z starego klucza niebieskiego

    0
  • #23 19 Kwi 2007 10:22
    electro
    Poziom 17  

    to jest fabryczny komplet kluczy, podobno, przynajmniej tak wyglada. Wszystkie maja jedna kropke i te same oznaczenia na grocie. Z tego co wiem to raczej ciezko wyciagniac transponder z niebieskiego klucza, tak zeby nie bylo tego widac. Chyba ze zmieniony jest komplet a transponder pozostal z orginalnego ? i sa niekompatybilne. Czy ktos sie orientuje co oznaczaja te kropki? sprawdze jakiej firmy jest immo i sprawa sie wyjasni

    0
  • #24 19 Kwi 2007 11:05
    miniu1
    Poziom 21  

    Kropki oznaczają producenta kluczy. Skoro wszystkie mają jedną kropkę, to pochodzą od tego samego producenta. Mogło być tak, że auto miało klucze innego producenta, ktoś wymienił je razem z bębenkami na te które masz i przełożył chip ze starej matki - dlatego ona działa, a niebieskie nie. Klucze poszczególnych producentów muszą chodzić z centralkami CODE tych samych producentów - nie są między sobą kompatybilne.
    (Rozumiem, że nacięcia ząbków na wszystkich kluczach są takie same?)

    0
  • #25 19 Kwi 2007 11:12
    electro
    Poziom 17  

    dokladnie sa takie same, co do literki nawet. Przewiduje taki scenariusz jak opisujesz, czy jak wymienie centralke od inmmo na kompatybilna to bede musial wyczyscic ecu zeby dodal wpis? czy da rade bez czyszczenia?, w sumie to chyba nie bo co to by bylo za zabezpieczenie

    0
  • #26 19 Kwi 2007 23:48
    miniu1
    Poziom 21  

    OK, tylko nie wiesz od jakiego producenta jest chip w "matce". Wydaje mi się, że dobrym rozwiązaniem byłoby zdobyć komplet kluczy z bębenkami (a przynajmniej żeby była "matka" z kropką, bo niebieskie masz), centralkę CODE i antenę (mają różne parametry w zależności od producenta), wyczyścić sterownik wtrysku i zaprogramować klucze. Z doświadczenia jednak wiem, że niezbadane są wyroki CODE i często klient pozostaje przy rozwiązaniu likwidacji systemu i wyczyszczenia sterownika silnika.

    0
  • #27 25 Lut 2009 19:59
    klostazy
    Poziom 23  

    Witam
    Jaka jest procedura odpalenia awaryjnego pedałem gazu, mając pin z kart code?

    0
  • #28 15 Maj 2009 10:41
    Durik
    Poziom 1  

    Witam
    Kupiłem niedawno punto 1.2 96 r i niestety ostatnio mnie zawiodło. Tzn nie gasnie mi cały czas napis CODE. Mam 2 kluczyki i nic nie da sie zapalić autka. Może to śmieszne ale jak najprościej pozbyć sie tego immo?? Bo z tego co czytałem można włączyc jakoś jego funkcje i rozumiem że wtedy nie bedzie sie juz świeciło CODE i zapali bez niczego.
    Prosze o szybką odpowiedź bo autko potrzebne............

    0
  • #29 15 Maj 2009 16:12
    miniu1
    Poziom 21  

    Do klostazy:

    1. Wcisnąć pedał gazu "do deski".
    2. Po zgaśnięciu kontrolki wtrysku puścić pedał.
    3. Kontrolka zacznie błyskać. Liczyć błyski.
    4. Jeżeli pierwszą cyfrą kodu jest np. 4, to po czwartym błysku wcisnąć pedał gazu "do deski" i puścić po zgaśnięciu kontrolki.
    5. Postępować tak samo z pozostałymi cyframi kodu.
    ... i odpalamy.

    Pozdrawiam

    0
  • #30 19 Maj 2009 22:36
    Hans30
    Poziom 27  

    Zostaje tak jak mówił mój poprzednik jak nie masz karty kodowej zapomnj kolego o wpisaniu kluczy zostanie ci tylko zakupić komplet tzn klucze z puszką i equ oczywiście z kartą kodową , ale musisz też wiedzieć że te puszki się sypią ja na codzień takie rzeczy robie tzn walcze tematami immo i powiem ci że jak nie masz karty to daj se luz i omin to bo koszty podobne a jak ci puszka klęknie znów będziesz mieć problem i wtedy będziesz potrzebował fachowej wiedzy jak to ma jechać bez puszki . Czy warto z kluczami walczyć nie wiem idz do klucznika niech ci na podstawie wkładki z drzwi kierowcy klucz dorobi weźmie sprzęt i ci go wpisze myślę że tek będzie tanio i bedziesz mieć immo to moja rada ale miej na względzie puszkę immo bo to jak puszka pandory .Pozdrawiam a jak masz jakies pytanka jeszcze to na priva zapraszam

    0