Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie Boxy mają autoryzowanych serwisach

16 Lut 2007 21:30 2451 20
  • Uczeń
    Jestem ciekaw o Boxy w autoryzowanych serwisach,czy to takie same co mamy w pogwarancyjnych serwisach ??
  • Spec od GSM
    Nie mają boxów żadnych, chyba, że można mianem boxa nazwać bootadapter do Siemensa, albo Jig do samnsunga, tudzież SEPI do SE.
  • Uczeń
    Czyli to co sie kupuje np..Marteh...... w autoryzowanym serwisie (Siemensa) nie istnieje,lub Cruiser w (SonyEricssonach).lub w serwisie Motoroli Smart-Clip lub MS,to co oni mają za sprzęty??, ciekawosć ludzka niema granic :)
  • Poziom 23  
    np nokię robią na WinTesli


    pozdrawiam
  • Uczeń
    no tak na Phonix podajże tak się to nazywa też robią,poprostu jestem ciekaw nad sprzętem hardwarowym,czy podone sprzęty w serwisach autoryzowanych mają...
  • Poziom 23  
    nie chciałbyś widzieć faktur za sprzęt jaki posiadają w autoryzowanych serwisach
    no cóż, ale taki jest wymóg i koszt autoryzacji


    pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    charliecharlie napisał:
    nie chciałbyś widzieć faktur za sprzęt jaki posiadają w autoryzowanych serwisach
    no cóż, ale taki jest wymóg i koszt autoryzacji


    pozdrawiam


    Nie o koszt chodzi bo zwykle z autoryzacją związany jest dostęp do pewnych rzeczy któych się nie kupi normalnie.Autoryzowane serwisy nie używają takich "boxów" jak nasze bo dostają oryginalny soft od producenta np. SE = EMMA,NOKIA=WinTesla,Phoenix itd. Oni poprostu nie muszą korzystać z tego co uda się komuś gdzieś zmęczyć tylko muszą mieć przecież support od producenta marki żeby serwisować sprzęt na określonym poziomie.Na naszym forum o ile się orientuję jest kilku kolegów którzy pracują w autoryzowanych serwisach nie tylko w Polsce może się zechcą pochwalić co tam teraz mają do dyspozycji...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To moze i ja cos tu dorzucę :D . Śledząc rynek i przyglądając się "ichnim" autoryzowanym :D naprawom dochodzę do wniosku ,że.... cokolwiek ma to znaczyć ........... są cieńcy. Jak jakis kilent już mocno upierał sie na "gwarancyjną" naprawe jakiegoś komórofona z tego co pamietam to każda POWAŻNIEJSZA naprawa kończyła się wymianą płyty głównej łącznie z wpisem w kwity gwarancji ze zmianą IMEI :D takie moje dośwadczenia z "autoryzowańcami" (jakieś 3-4 lata temu moze teraz sie bardziej przykładają ) ? . Reasumując mają EMMY , Phoenixy i inne cuda łącznie z testerami TX RX itd itp. ale czasem mozna odnieść wrażenie ,że jednak Pan Zenek ( nie ujmując , żadnym Zenonom :D ) mając do dyspozycji HOT aira oraz poczciwego Gryfina potrafi czasem wiele wiecej .
    Sam jestem ciekawy na jakim sprzęcie działa dany serwis (cos muszą przeciez mieć ) w końcu przypadki anulowania gwarancji i propozycje naprawy za bajońskie sumy wychodzą od nich .
  • Poziom 23  
    tylko nie pomyslałeś że w takim autoryzowanym serwisie mają procedury narzucone odgórnie, stąd te wymiany płyt w telefonach.
    2 sprawa, wyminika to też z kosztów - taniej jest wymienić płytę, niż płacić za grzebanie pracownikowi, a efekt nigdy nie jest z góry wiadomy
  • Spec od GSM
    oj Sylwek nawet nie wiesz w jakim błędzie i nieświadomości żyjesz :D tam są po prostu inne priorytety, byłeś kiedyś w autoryzowanym serwisie ? bo coś czuję, że tylko przechodziłeś koło takowego. Miałeś kiedyś przyjemność pracować na Wilteku albo stroić telefony na Rhode&Schwartzu ? Tam nikt nie grzebie się z płytą dwa trzy dni rzeźbiąc i wymieniając kolejne elementy. Wymiana pamięci i soft nie pomógł ? no to płyta scrap i tyle. Tam nie mają dziesięciu telefonów na tydzień tylko jeden technik robi 12-15 dziennie a techników na zmianie 20-30 :D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Oczywiście ,że wziąłem to pod uwagę . Moze to zwykła ludzka zawiść ale fajnie tak przełożyć tylko płytę a nie rzeźbić godzinami ( przeważnie bez efektu ). Dobra pomijam HARDWARE ale naprawy softowe oferują więc czym to robią hę ?
  • Spec od GSM
    Tylko i wyłącznie narzędziami od producenta, nie uświadczysz Martecha, czy MT-boxów w autoryzowanym serwisie.
  • Poziom 18  
    Sylwek - tak jak mówią poprzednicy, priorytety w autoryzowanym są zupełnie inne. Technikowi płaci się za naprawę więc czy opłaca mu się dłubać kilka godzin i stwierdzić ze nic z tego kiedy za wymiane dostaje paktycznie te same pieniadze ? Wierz mi, że w serwisach L3 L4 są sprzety których my się może nigdy nie dorobimy. Z tym że to co jest w autoryzowanych jest maksymalnie zautomatyzowane, uproszczone aby nie było z tym zadnych kłopotów a przez to ogranicza możliwości i umiejętności serwisanta (mam tu na myśli ograniczone pole działania przy zmianach softa, lutowaniu BGA na wyższych poziomach)
    odnośnie HW - wpisz w google FLS 4 (szczerze to tornado z HWKjest lepsze i 4 razy tańsze ;) )..
    poczytaj http://www.willtek.com/english/products/tt/4403

    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    mam kumpla, ktory pacowal w seriwisie noki, teraz siedzi w takim co robia i motki, siemensow juz nie, SE. Z tego co opowiada, to jak maja tel, ktorego nie moga ruszyc to odsylaja do warszawy. Tam za pomoca swojego sprzetu sprawdzaja doglebnie czy nie bylo integracji (czy nie bylo wygietych ekranow itp), zawilgocenia... jezeli tel ok, to i tak albo nie naprawia albo jak wyzej bylo pisane wymieniaja plyte glowna. Co do sprzet to podobno kurewsko drogi ale tak tym co ja mam zrobie prawie wszystko, tyleze za mniejsze pieniazki to nabylem :P
  • Poziom 17  
    Autoryzowany serwis Motoroli: PST i to zcrackowane bo licencja była tylko na jedno stanowisko, RDS Lite, do starszych telefonów Service Dmtool i Dmtool, RadioComm i jeszcze jeden program FLVIEW z kluczem sprzętowym, który pokazywał pola lutownicze i połączenia między nimi na każdej warstwie (Cudo). Jeżeli chodzi o sprzęt to każdy technik miał swój komputer z zainstalowanymi w/w programami oraz z dostępem do softów. Tester radiówki Willtek, tester od Motoroli(Gate)+Rhode & Schwartz z którego się prawie nie korzystało. Do tego jako HOT opalarka Steinel ze zgrubną regulacją temperatury i nawiewu. Gdyby można było korzystać z któregoś boxa do Motoroli myślę, że wiele więcej telefonów dałoby się postawić. Więc właściciele komisów są w lepszej sytuacji jeżeli chodzi o naprawy softwerowe ale mają problem z dostępem do części troszkę nietypowych.W autoryzowanych serwisach jest jeszcze dostęp do biuletynów, które czasami są pomocne. Pozdrawiam.
  • Poziom 34  
    A pomyślał ktoś żeby sobie serwisówkę ściągnąć? Nokia ServTools i macie nawet rysynki pokazane :)
  • Poziom 10  
    Sylwek napisał:
    To moze i ja cos tu dorzucę :D . Śledząc rynek i przyglądając się "ichnim" autoryzowanym :D naprawom dochodzę do wniosku ,że.... cokolwiek ma to znaczyć ........... są cieńcy. Jak jakis kilent już mocno upierał sie na "gwarancyjną" naprawe jakiegoś komórofona z tego co pamietam to każda POWAŻNIEJSZA naprawa kończyła się wymianą płyty głównej łącznie z wpisem w kwity gwarancji ze zmianą IMEI :D takie moje dośwadczenia z "autoryzowańcami" (jakieś 3-4 lata temu moze teraz sie bardziej przykładają ) ? . Reasumując mają EMMY , Phoenixy i inne cuda łącznie z testerami TX RX itd itp. ale czasem mozna odnieść wrażenie ,że jednak Pan Zenek ( nie ujmując , żadnym Zenonom :D ) mając do dyspozycji HOT aira oraz poczciwego Gryfina potrafi czasem wiele wiecej .
    Sam jestem ciekawy na jakim sprzęcie działa dany serwis (cos muszą przeciez mieć ) w końcu przypadki anulowania gwarancji i propozycje naprawy za bajońskie sumy wychodzą od nich .


    tylko że ta wymiana płyty głównej to nie brak umiejętności ludzi pracujących a serwisie tylko wymóg producenta...... a pozatym jeśli dla Ciebie synonimem dobrej jakości jest Pan Zenek z HA w dłoni to gratuluje.
    Propozycje naprawy za bajońskie sumy??? Prosze Cię. Myślisz że jak zalejesz telefon wodą i odeślesz go do serisu to Ci wymienią na nowy?? Normalne że aparat uszkodzony z winy klienta i serwis tylko porponuje wymianę płyty gównej i innych uszkodzonych elementów po kosztach części w autoryzowanym serwisie.
  • Poziom 15  
    Autoryzowany serwis Motoroli na stanowisku level3: komputer a na nim RSD lite + sestaw softow, FLviewer (widok plyty + rozmieszczenie elmentow), dostep do serwera motoroli z supportem, IFR 2930 (terster rf) podlaczony do kompa + oprogramowanie, sprzet lutowniczy (podgrzewacz z rama do plytek, lutownica metcal SP200 + groty, hotair hakko) zestaw srubokretow, zasilacz stabilizowany + komplet baterii serwisowych do roznych modeli. Do tego na linii GPgate do kalibracji RF (komputer, Rhode-Shwartz Cmu200, zasilacz HP w jednej szafie rack), metcal BGA3500+komputer z profilami lutowania do wiekszych ukladow bga. I do tego cala masa procedur czyli jedno wielkie urwanie glowy;). Niema czasu na grzebanie i dochodzenie i podstawianie przypadkowych elementow szybka diagnoza i szybka naprawa. Procedura naprawy wyglada w skrocie tak: przynasza telefon, ogledziny zewnetrzne potem bateria testowa + karta sim i odpalenie telefonu przy okazji pomiar pradu, a potem otwieram dziada ogladam plyte czy nie wygieta czy ekrany w calosci i elementy wszystkie na miejscu, potem w zaleznosci od usterki naprawa,zlozenie wszystkiego do kupy, flash i wysylka na kontrole techniczna wszystki zajmuje srednio id 15 minut do godziny w zaleznosci od usterki wiecej czasu nie moge poswiecic na naprawe jednego telefonu, jesli naprawa przekracza ramy levelu 3 plyta idzie na wysylke do serwisu z autoryzacja na wyzszy level a do telefonu idzie nowa plyta (ale tylko w ramach napraw gwarancyjnych) w innym wypadku telefon wraca do klienta jako niemozliwy do naprawy, jesli sa uszkodzenia mechanicze obudowy albo wyswietlacza a plyta sprawna wystawiany jest kosztorys ktory klient akceptuje lub nie, jesli akceptuje to telefon jest naprawiany jak nie to wraca do klienta, w wypadku mechanicznego uszkodzenia plyty ( wygiecia brak elementow, lub pol lutowniczych, pogiete lub pociete ekrany, slady nieautoryzowanej naprawy wtedy fotka, utrata gwarancji, i telefon wraca z odpowiednim opisem do klienta, tak samo w wypadku zalania, fotka i do klienta, zaden autoryzowany serwis nie podejmuje sie naprawy zalanych telefonow. W wypadku napraw niegwarancyjnych, najpierw diagnoza usterki, potem wystawienie kosztorysu. Nie jest to latwy kawalek chleba ale praca przynosi duzo satysfakcji. Niema zadnego kombinowania i pouszania sie po omacku, trza miec troche wiadomosci i praktyki bo bez tego nawet najbardziej wyszukany sprzet jest bezuzyteczy, kiedy sie nie wie jak go uzyc. Tak troche opowiedzialem o moim podworku. Pozdrawiam serdecznie Suchy...
  • Poziom 33  
    czyli np w V3 taki serwis nie zrobi nic poza wymiana oprogramowania łącznie z testami. Wiadomo większa naprawa jest wyceniona na kwotę której klinet nie zaakceptuje ... , wymiana LCD , ingerencja cieczy czy pęknięcia płyty , nie wchodzą w grę w przypadku naprawy gwarancyjnej

    czyli same proste naprawy ... , nic dziwnego że wiekszość telefonów wraca albo z nową płytą , albo ze zmianą oprogramowania , a wydawałoby się że serwisy gwarancyjne mają dostęp do wszyskich części i mogą naprawić wsio ... , mając do tego konkretny sprzęt ...
  • GSM Product Supporter
    picador napisał:
    czyli np w V3 taki serwis nie zrobi nic poza wymiana oprogramowania łącznie z testami. Wiadomo większa naprawa jest wyceniona na kwotę której klinet nie zaakceptuje ... , wymiana LCD , ingerencja cieczy czy pęknięcia płyty , nie wchodzą w grę w przypadku naprawy gwarancyjnej

    czyli same proste naprawy ... , nic dziwnego że wiekszość telefonów wraca albo z nową płytą , albo ze zmianą oprogramowania , a wydawałoby się że serwisy gwarancyjne mają dostęp do wszyskich części i mogą naprawić wsio ... , mając do tego konkretny sprzęt ...


    Chyba nie zozumiałeś poprzedniej wypowiedzi, serwisy mogą wiele ale musza pracować według wytycznych, widziałeś kiedyś taką typową tabelke, czy jest napięcie na Rxxx jeżeli tak to krok niżej jeżeli nie to wymień XXX i krok niżej czy jest napięcie takie i takie to wymień to, nikt tam nie będzie stosował metody macajewa bo w końcu w tej tabelce dochodzi się do kroku który już nic nie mówi albo mówi że trzeba wymienić płyte główną a zresztą typowy serwis przypadki typu archiwum X musi wysyłać i tak o LVL wyżej, nie ma w takich serwisach takiej samowolki, że ktoś usiądzie rozbabrze całą płyte i wymieni wszystko jak leci bo dla niego się wydawało "że to może być akrut to". Tak samo uszkodzenia mechaniczne, jak uszkodzenie mechaniczne to muszą wymienić płyte a nie mostkować ścieżki na druciki. I nikt nie będzie spędzał nad telefonem czy to gwarancyjnym czy poza gwarancją z naprawą za $$, 2h aby usterki szukać, tam liczy się przerób.

    I ceny nie są wcale po to aby zniechęcać klientów ale poprostu takie są, jedź na wymiane oleju lub prostą naprawde do autoryzowanego serwisu forda/fiata/bmw itp. a jedź do zwykłego warsztatu to zobaczysz to samo.
  • Poziom 15  
    Cytat:
    czyli np w V3 taki serwis nie zrobi nic poza wymiana oprogramowania łącznie z testami. Wiadomo większa naprawa jest wyceniona na kwotę której klinet nie zaakceptuje ... , wymiana LCD , ingerencja cieczy czy pęknięcia płyty , nie wchodzą w grę w przypadku naprawy gwarancyjnej

    czyli same proste naprawy ... , nic dziwnego że wiekszość telefonów wraca albo z nową płytą , albo ze zmianą oprogramowania , a wydawałoby się że serwisy gwarancyjne mają dostęp do wszyskich części i mogą naprawić wsio ... , mając do tego konkretny sprzęt ...


    Tutaj sie niestety nie zgodze z kolega mam dostep do czesci i do narzedzi naprawy level3 obejmuja caly tor rf i czesc analogowa papratu czyli uklady zasilania i uklady przetwarzania dzwieku, czyli w V3 czy innej motce moge wymienic PA, uklad syntezy + filtry SAW, modul BT elementy dyskretne w torze ladowania, i przetwornicy zasilania i PCAP , jesli oczywiscie naprawa tego wymaga,jedyne czego nie moge ruszyc to ATLAS i pamiec flash, no i do tego dochodzi kalibracja toru RF bo jakakolwiek ingerencja w radiowke mija sie z celem bez kalibracji, telefon owszem bedzie mial zasieg ale parametry sygnalu beda poza norma co na dluzsza mete wiaze sie z ponownym uszkodzenim po jakims czasie. Dla wyjasnienia: Level 1 i 2 napraw to sprawa przeflashowania telefonu i kosmetyki (obudowa wyswietlacz, klawiatura ewentualnie konektory na plycie) zadnej ingerencji w elektronike na plycie glownej, Level 3 tor RF, zasilanie, audio plus oczywiscie caly zakres leveli 1 i 2, na levelu 4 do tego wszystkiego dochodzi czesc cyfrowa czyli procesor glowny i pamiec, tak to wyglada u poszczegolnych producentow moze sie to troche roznic ale podaje na przykadzie Motoroli gdzie pracuje. Wiec poziom naprawy daleko wykracza poza mozliwosci nieautoryzowanych serwisow posiadajacych na wyposarzeniu hota i lutownice do tego kilka boxow. A w niektorych wypadkach poprostu taniej jest wymienic plyte niz bawic sie w jej naprawe
    bo to sie poprostu nie oplaca. Pozdrawiam Suchy