Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CHRYSLER VOYAGER 2.5 TD - Traci moc przy 2000 obrotach

scotie000 17 Feb 2007 00:47 15977 22
Bosch Black Friday
  • #1
    scotie000
    Level 10  
    Witam!!!
    Mam taki problem
    Posiadam taki samochodzik jak Chrysler Voyager 2.5 TD i coś mi sie stało że przy 2000 obrotach auto nie ma mocy.
    W zasadzie jak wskazówka obrotomierza pokazuje 2000 auto diametralnie słabnie co nie da się nawet wyprzedzać.
    Wygląda to tak jak by założyła mu sie blokada aby większą prędkością nie dało się jechać.
    Może ktoś z państwa spotkał sie z czymś takim? Dlatego prosze o wszelkie wskazówki.
    Napisze jeszcze tyle że auto próbowałem dać już do 3 serwisów na komputer ale niestety nie mogli się podłączyć pod komputer.
    BARDZO PROSZE O JAKIEŚ WSKAZÓWKI !!
    Z GÓRY SERDECZNIE DZIĘKUJE!!
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Bosch Black Friday
  • #2
    milejow
    Level 43  
    Komputer jest w trybie awaryjnym.Szukaj goscia z urzadzeniem np.BOSCH KTS 500,bez problemu zeskanuje system
  • #3
    virus123456
    Level 16  
    panowie jaki komputer w TD?
  • Bosch Black Friday
  • #4
    scotie000
    Level 10  
    Byłem w serwisie i nie mogli sie podpiąć pod komputer.
    A TD nie posiada komputera??
    Może Virus wie co jest grane??
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Jesli to jest voyager po97roku to jest juz sterowany kompem.Komp jest pod konsola srodkowa za schowkiem,zaraz za nim jest sterownik poduszek.Tak jak pisalem,KTS500 sobie z nim poradzi
  • #6
    scotie000
    Level 10  
    Jest to Voyager z z przełomu 96 na 97.
    Mam rozumieć że pan spotkał się z takim problemem.
    Auto jest po remoncie silnika i własnie po tym zauważyłem ten problem.
    To co mi pan piszę jest logiczne chodz bardzo się na tym nie znam.
  • #7
    milejow
    Level 43  
    Na100% tryb awaryjny kompa.Zeskanowanie i usuniecie bledow naprawi problem.Wystarczy,ze jakis podzespol(czujnik doladowania,elektryczny pedal gazu,itd)w chwili wlaczeniazaplonu bedzie niepodpiety,komputer natychmiast wchodzi w tryb awaryjny.Po remoncie to normalka,nawet nie podpiety dolot z interkulera wprowadzi w tryb awarii

    Dodano po 3 [minuty]:

    Najczesciej po remoncie odpalaja auto nie do konca poskladane,nie wszystko podlaczone-stad tryb awaryjny
  • #8
    scotie000
    Level 10  
    No to sliczne dzięki za podpowiedz.
    Teraz tylko będe musiał poszukać serwisu z tym urządzeniem.
  • #9
    mirek12
    Level 11  
    Witam miałem taki problem i okazało się że winę za brak mocy przy 2000 obr/min ponosi taki czujnik podciśnienia zamontowany po prawej stronie pod maską między błotnikiem a skrzynką z przekaźnikami w96 roku był chyba kwadratowy z trzema kablami w kostce ,w 98 był okrągły i na dwa przewody elektryczne+ dwa podciśnienia. Podmień i sprawdz.
  • #10
    bendeer
    Level 12  
    Witam

    sprawdz:

    1. czy nie wypial sie kabelek od wtryskiwacza sterujacego - 1 wtrysk po lewej stronie [ jedyny z kablem ] sprawdz omomierzem wtryskiwacz powinien miec cos ponad 100ohm

    2. u gory tez po lewej stronie masz czujnik doladowania na kolektorze [ na lewo od zbiorniczka wyrownawczego - jedyny taki 4 pin ] sprawdz, przeczysc

    3. u mnie byla tez przetarta wiazka po prawej stronie silnika na dole [ taki gruby zwoj kabli ] w serwisie powiedzieli, ze czesto sie to zdarza


    Sorry za brak polskich fontow, ale uklad klawiatury mam regulowany przez domene i nic z tym nie zrobie :(
  • #11
    frutkosz111
    Level 10  
    Witam posiadam Chryslera Grand Voyagera i mam muła powyżej 2 tys. obrotów, turbina i intercoler ok. Przewody szczelne, wymieniłem całą wiązkę elektryczną silnika bo miałem przepaloną myślałem że to może być przyczyną ale nic, to samo. Zauważyłem że nie zapala się lampka CHECK, na kluczykowanie brak reakcji, z komputerem przez obd2 brak komunikacji. Czy to może mieć coś wspólnego z mocą?
  • #12
    bendeer
    Level 12  
    Sprawdź oporność wtryskiwacza sterującego. Z tego co pamiętam nie powinien mieć ponad 110 Ohm przy rozgrzanym silniku.
  • #13
    frutkosz111
    Level 10  
    Były wymieniane wtryski, ma 100 Ohm. Bardziej mnie zastanawia problem z komputerem

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak to coś pomoże to migają mi kontrolki klimatyzacji
  • #14
    bendeer
    Level 12  
    Migające kontrolki klimatyzacji mówią o niesprawnej klimie bądź braku czynnika. Prawdopodobnie robiłeś kalibrację klimy i po tym zaczęły migać ;)

    Ja już nie mam Voyagera, ale muł pojawiał się po odpięciu wtryskiwacza sterującego.
  • #15
    frutkosz111
    Level 10  
    Czy ktoś ma inny pomysł co z tym (złomem) może być, jak nie wtrysk sterujący?
  • #16
    bendeer
    Level 12  
    Sprawdzałeś czujnik doładowania? Po lewej stronie na kolektorze dolotowym.
    U mnie było kilka takich awarii do 2000 obr, każda spowodowana inna usterką:
    - Uszkodzony kabel wtryskiwacza sterującego
    - Uszkodzony czujnik doładowania
    - Uszkodzony czujnik stop!
    - Uszkodzona wiązka przy silniku.
  • #17
    frutkosz111
    Level 10  
    wiązka cała wymieniona i sprawdzona,
    Czujnika doładowania na kolektorze dolotowym nie mam i n ie bardzo wiem gdzie w takiej sytuacji go szukać.
    A co ma wspólnego stop?
    Kabel Wtrysku ok.
  • #18
    bendeer
    Level 12  
    Jeśli stop zatnie się w pozycji włączony komputer będzie odcinać dopływ paliwa, bądź przejdzie w tryb awaryjny. - Po wymianie czujnika w ASO problem ustał.

    Kolejna awaria - ponad 2 tygodniowa walka przy szukaniu usterki. Znów bezradny pojechałem do ASO - podpięli pod kompa i wyszła uszkodzona wiązka. Polutowali i problem ustał.

    Pozdrawiam
  • #19
    frutkosz111
    Level 10  
    A jak nie posiadam czujnika doładowania na kolektorze dolotowym, to gdzie on może być?

    Dodano po 2 [minuty]:

    I dalsza kwestia CHEKU, nie wyświetla się wcale, nawet przy kluczykowaniu.
    Po prostu jakby go nie było.
  • #20
    sianio
    Level 14  
    Witam. Też miałem taki problem z moim Voyagerem. Wracając z trasy zaczął mi słabnąć aż w końcu z ledwością dojechałem do domu. Paliwa spalił mi wtedy znacznie więcej niż powinien. Pojechałem do mechanika i ten na dzień dobry sprawdził rurę dolotową z "turba". Po prostu obejma się popuściła i turbo nie działało jak należy i samochód był mułowaty.Po dokręceniu obejmy autko odzyskało swoje utracone konie.
  • #21
    loopack
    Level 12  
    Potrafi sie wypiac czujnik temp na froncie silnika i wtedy tez max 2000 obr.
  • #22
    arturmarek1
    Level 11  
    Przeczyścić zawór egr