Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.

zybex 17 Feb 2007 13:34 79614 236
Automation24
  • #181
    DDMarek
    Level 2  
    Ja jestem przeciwnikiem jazdy w mieście w dzień na światłach, mam już parunastoletniego escorta i chciałbym go pooszczędzać. Poszukuję najlepiej uniwersalnego buzera który będzie przypominał o włączeniu świateł mijania kiedy silnik pracuje (włączony zapłon lub zgaszona kontrolka oleju lub ładowania) np. przerywanymi sygnałami buzera, a kiedy wyłącze zapłon i otworzę dzwi auta ma buzować cały czas i przypominać o wyłączeniu nawet pozycyjnych. Super by było gdyby udało się to rozwiązać tak, że po przełączeniu na długie kiedy jedno włókno żarówki H4 nie jest zasilone buzer milczał. W obwód wpiąć przełącznik serwisowy żeby można było wyłączyć przypominanie o włączeniu świateł. No i czy takie rozwiązanie może być na tyle inteligentne, że byłoby mu bez znaczenia czy impulsy: stacyjka właczona, silnik pracuje, światło pozycyjne, światło mijania, światło długie, włącznik z drzwi (krańcówka) będą bez znaczenia czyli: „+12V” czy „-12V” a on będzie wiedział kiedy ma buzować a kiedy nie. Czy da się zmontować jakiś układ elektroniczny który by się sprawdził w aucie czyli napięcie 10-16V i był stabilny?
  • Automation24
  • #183
    sliver1
    Level 22  
    Michal_2055 wrote:
    sliver1 wrote:

    tak swieca slabiej, regulator daje ok. 7,5-8V. podlaczylem go do zarowek od swiatel drogowych.

    Czy wg Ciebie jakość świecenia jest zadowalająca? Czy robiłeś może próby porównujące świecenie z regulatorem i bez? Mile widziane foto. Jestem zainteresowany tym regulatorem dlatego pytam.

    zamontowalem ten uklad w 2ch autach. w jednym z kloszem szklanym rozpraszajacym swiatlo w dzien nie widac roznicy czy auto jest na krotkich czy na dlugich z 8V. w drugim aucie z kloszem plastikowym gladkim roznica jest spora - na dlugich swiatlo sie nie rozbrasza i patrzac z boku wyglada jak by byly postojowki tylko wlaczone. z daleka jest ok.
  • #184
    rambler_
    Level 14  
    A ja chciałbym mieć taki "ładny" buzer - wydający dźwięk delikatny pulsujący - jak wtedy gdy otwieramy drzwi a silnik jest wyłączony a światła włączone lub przypominający o wyłączeniu świateł lub niezapiętych pasach. Można gdzieś kupić scalak, który wydaje taki dźwięk? Ew. może ktoś ma schemat generatora podobnego dźwięku?
  • #185
    mirekwaw
    Level 11  
    Czy jest ktoś na tym forum, kto posiada FORDA ESCORTA (najlepiej Mk5, Mk6) i próbował, albo ma już w swoim samochodzie jakiś wariant świateł dziennych (np.metodą zmniejszania mocy). Proszę o kontakt
    Pozdr
  • #186
    cezaryszw
    Level 11  
    zdanek15 wrote:
    Pisałem jakiś czas temu , że kupiłem rzeczone urządzenie z "Allegro".Natomiast dzisiaj zostało zamontowane w moim polonezie .Montaż, banalny (jedyny kłopot to ciągniecie przewodu z czujnika ciśnienia, ale od tego zależy automatyczne włączanie świateł.Natomiast działa to rewelacyjnie.
    Nic sie nie grzeje i jest to super efekt/cena!!!Nic sie nie opłaca budować
    http://www.allegro.pl/item192100137_reduktor_swiatel_swiatla_dzienne_fv_gw.html

    Które światła świecą jako dzienne w tym reduktorze po podłączeniu wg. opisu producenta, mijania czy drogowe? Podłączenie do czujnika ciśnienia oleju jeżeli dobrze rozumiem po podaniu masy wyłączy urządzenie?
  • #187
    tzok
    Moderator of Cars
    Ten włącznik już był ale go przypomnę bo właśnie go założyłem i działa. Numery styków są dla Opla Astry II ale chyba są standardowe. W Astrze i Astrze II jest miejsce na przekaźnik świateł dla Skandynawii i można się w nie wpiąć, jest tam wszystko co potrzeba a nawet więcej, bo jest sygnał z czujnika ciśnienia oleju (sterowanie kontrolką) a plus tego rozwiązania jest taki, że światła się świecą a podświetlanie wyświetlaczy LCD nie jest przyciemnione (i nie świeci się też podświetlanie wskaźników oraz tablicy rejestracyjnej).

    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
  • #188
    DDMarek
    Level 2  
    Jeśłi chodzi o automatykę włączania świateł to znam firmę która robi super włącznik. Zapala światła po uzuskaniu 13.5V ma wyseparowane przekażniki (co się poda to wyjdzie), ma opcje dla grupy VW (3-go wyjścia - na zegary i tabl. rejstr.) i obsługuje żarówki H4 czyli jak się włączy długie i zapalają się oba włókna to po chwili mijania gaśnie, żeby świeciły tylko długie jak wracamy na mijania to wszystko wraca do normy. Produkt jest oparty na jakimś scalaku i zachowuje się OK, też kilka takich zamontowałem. Tylko i tak jestem zwoleninikiem buzera i sam wolę kontrolować co się ma zapalać i kiedy.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A jeśli chodzi o Forda to wyjścia śwaiteł są w skrzynce bezpieczników wewnątrz auta w dużych kościach przykrytych podziurowanym plastikiem, wystarczy podejżeć jakie kolory są na żarówkach i takie same znaleźć w skrzynce, sprawdzić kontrolką czy się zgadza i podpiąć bylejaki automat włączający światła.
  • #189
    Anonymous
    Anonymous  
  • Automation24
  • #190
    tzok
    Moderator of Cars
    Rzeczywiście taniej nie można... tylko czy aby na pewno wspomniany styk w stacyjce jest przystosowany aby obciążać go takim prądem? Jeśli nie i po kilku miesiącach będziesz musiał wymieniać stacyjkę to okaże się, że ten sposób wcale taki tani nie był.
  • #191
    Anonymous
    Anonymous  
  • #193
    Deepone
    Level 22  
    @mirekwaw - ja dysponuje Escortem MK5 i z tego co się zorientowałem wystarczyłoby zdobyć 2 przekaźniki i wpiąć w odpowiednie miejsca w skrzynce bezpieczników - w ten sposób uzyskałbyś światła dzienne, które były fabrycznie montowane w wersji dla krajów skandynawskich (kiedyś dysponowałem właśnie wozem, który miał automatyczne światła dzienne - właśnie przeznaczony był dla tamtych krajów).
    Miejsca na przekaźniki to: R13 i R20.
    Niewiem czy w każdej wersji to zadziała, pewnie zależy jak bardzo okroili instalacje w fabryce - ale mogę się mylić.
  • #194
    Anonymous
    Anonymous  
  • #195
    jjanusz
    Level 17  
    w oplach omega vektra astra nie ma przekaźnika na mijania

    Dodano po 6 [minuty]:

    tzok wrote:
    Taka mała ciekawostka - fabryczny Oplowski (na rynek skandynawski) automatyczny włącznik świateł mijania (koszt ok 110zł):

    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    master22221 z autokacik.pl wrote:
    Wartości niektórych elementów:

    R1=2k2
    R2=100k
    R3=2k2
    R4=100k
    R5=2k2
    R6=2k2
    R7=68,1k
    R8=10k

    C1=47uF/35V elektrolit

    D1=BAVP21
    D2=BAVP21
    D3=BAVP21
    D4=BAVP21
    D5=BAVP21
    D6=BAVP21
    D7=1N4001
    D8=1N4001
    D9=1N4001

    (...)

    REG (3) - +12V po właczeniu świateł pozycyjnych lub mijania włacznikiem ręcznym
    OIL (8) - masa, gdy pali się kontrolka oleju, +12V, gdy zgaśnie po właczeniu silnika.



    Po włączeniu zapłonu załącza światła postojowe, po uruchomieniu silnika (zgaśnięciu kontroli ciśnienia oleju) "czeka" 8s i załącza światła mijania.


    a może byś tak zrysował schemat oplowskiego wyłącznika
  • #196
    tzok
    Moderator of Cars
    Masz zdjęcia i opis elementów - jak chcesz to narysuj schemat, co za problem? Te zdjęcia pochodzą z forum autokacik.pl ja nie mam tego "przekaźnika" ani go nie potrzebuję... jak mi się będzie bardzo nudzić to się nad tym zastanowię ;)
  • #197
    grzechu40
    Level 21  
    To co zastosował Eltom w swoim oplu nie jest zadowalające ponieważ chcąc coś zrobic sprawdzic po włączeniu kluczyka odrazu świecą wszystkie światła więc skoro można kupić np urządzonko na allegro działające na zasadzie wzrostu napięcia i też dopiąc trzeba kilka kabelków jest o wiele lepsze poprostu nie trzeba o niczym pamiętać tylko zapalić pojechać i zgasić auto. Tak samo trzeba włożyć troch pracy w twojej wersji jak i w mojej więc rozważcie sami co lepsze to sa wasze auta i wasza kasa. Narka ui pozdro..
  • #198
    mirekwaw
    Level 11  
    Deepone wrote:
    @mirekwaw - ja dysponuje Escortem MK5 i z tego co się zorientowałem wystarczyłoby zdobyć 2 przekaźniki i wpiąć w odpowiednie miejsca w skrzynce bezpieczników - w ten sposób uzyskałbyś światła dzienne, które były fabrycznie montowane w wersji dla krajów skandynawskich (kiedyś dysponowałem właśnie wozem, który miał automatyczne światła dzienne - właśnie przeznaczony był dla tamtych krajów).
    Miejsca na przekaźniki to: R13 i R20.
    Niewiem czy w każdej wersji to zadziała, pewnie zależy jak bardzo okroili instalacje w fabryce - ale mogę się mylić.


    o tych przekaźnikach słyszałem, że tak można, ale to wtedy właczaja się światła mijania jako dzienne, a nie chciałbym np. zapalać auta na światłach mijania.Dlatego bardziej interesuje mnie jakiś inny, bardziej oszczędny sposób, który by oszczędzał nie tyle żarówki, co akumulator. A wiem, że niektórzy montują sobie takie układziki, które zmniejszają moc świateł drogowych. Stąd interesuje mnie czy warto takie rozwiązanie zastosować w escorcie - jak świecą wtedy lampy? bo wiadomo, że jest z tym trochę roboty...
  • #199
    Deepone
    Level 22  
    Nie wiem jak funkcjonują te światła po zamontowaniu przekaźników ale wydaje mi się że światła zapalają się dopiero po zapaleniu silnika dlatego nie zapalałbyś samochodu z włączonymi światłami.
  • #200
    mirekwaw
    Level 11  
    to by było dobrze, gdyby się one włączały dopiero po uruchomieniu silnika, ale z tego co czytałem to tak raczej nie jest
    pozdr.
  • #201
    Deepone
    Level 22  
    To najlepiej albo zbudować albo jakiś projekt z Elektrody do włączania świateł, lub kupić coś na Allegro.
    A z tym włączaniem świateł to chyba nie popełnili by takiego bubla by światła zapalały się po przekręceniu kluczyka.

    Wkrótce będę miał drugi przekaźnik to opisze (w tej chwili posiadam jeden a potrzeba 2).
  • #202
    Ziemowit1973
    Level 13  
    Witam

    Pomyślałem że komuś może się przydać opis świateł dziennych zrobionych na diodach Led , więc postanowiłem napisać

    Materiały jakich użyłem:
    4 diody Led - 3 watowe (90 Lm), 18 zł x 4
    1 driver, 12 zł
    2 reflektory Wesem do jazdy dziennej oznaczone na kloszu RL !!! , ok. 50 zł

    W reflektorach są zamontowane żarówki 21 watowe
    Wyrzuciłem żarówki
    Metalową oprawkę w którą wchodzi żarówka sklepałem tak by powstała płaska blaszka
    Do blaszki przykręciłem blachę aluminiową która służy jako radiator ( radiator może być mniejszy niż na fotkach-diody nie wydzielają aż tyle ciepła , trzeba go również wyprofilować by zmieściło się zwierciadło i zostało miejsce na kable ) z odpowiednimi otworami tak by przeszły zatrzaski które zatrzaskują się na sklepanej blaszce
    Na blasze jest widoczny okrągły krążek – jest on niepotrzebny gdyż jest to pozostałość po pierwszej koncepcji z jedną diodą skierowaną na wprost szyby
    Do blachy a właściwie do krążka przykręciłem dwie blaszki w kształcie litery L znitowane ze sobą na których umieściłem diody (myślę że blaszka L wystarczyła by jedna )
    Całość trzyma się na oryginalnych plastikowych zatrzaskach w reflektorze

    Diody muszą być tak ustawione by były w miejscu żarnika żarówki wtedy prawidłowo odbija się światło od lustra
    Diody ustawiłem pionowo dlatego że żarnik jest w pozycji poziomej i takie ustawienie dało najlepszy efekt ( przedtem ustawiłem jedną diodę na wprost przed siebie – wtedy nic nie odbija lustro i nie ma snopu w oczy kierowcy jadącego z naprzeciwka i jesteś niewidoczny , drugie ustawienie to dwie diody poziomo – to też złe rozwiązanie bo znalazły się one powyżej i poniżej miejsca gdzie było pierwotnie włókno żarówki i snop był bardzo rozproszony w górę i w dół, ustawienie poziome diod powoduje że są one na miejscu żarnika na jego końcach i to dało najlepszy efekt choć nie idealny, myślę że ideałem by było ustawienie jednej diody w przód na szybę, jednej diody w tył na lustro - tylko jak wtedy odprowadzić ciepło do radiatora tak by jak najmniej zasłaniać światło padające na lustro :) może pręt z drutu miedzianego 6 mm kwadrat wygięty w kształcie kwadratu hmmm ???, może komuś się to uda bo ja mam już dość świateł dziennych )
    Diody nie świecą jeszcze pełną mocą gdyż nie są podłączone wszystkie w szereg ( patrz fotki )

    Światła ustawiłem na ciemnej prostej drodze w lesie i nie myślcie że nie trzeba ustawiać , trzeba !!! i nie jest to takie poste ja zasłaniałem jeden reflektor by mi nie przeszkadzał w ustawianiu drugiego ,
    Efekt końcowy jest bardzo dobry zobaczcie fotki

    Uwaga wszystko robisz na własną odpowiedzialność

    Fotki

    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
    Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.
  • #207
    scooba
    Level 15  
    a ja uwazam ze swiatła cały rok to bardzo madry pomysł, jedenz niewielu tegor zadu, coprawda ja nie mam tego problemu zeby pamietam bo mam volvo, ale poprzednio miałem civica i miałem tak: dwa przekaźniki, pierwszy bierze plus ze stacyjki i zasila standardowe przekazniki od swiateł, drugi natomiast załączany był ze sterowania rozrusznika , wiec swiatła gasły gdy odpalałem, smigało az miło. PS jeździjcie na swietłach nawet jak nie bedzie tego przepisu, badz widoczny, jak ktos duzo jezdzi to bedzie widział o czym mowie, pozdrawiam serdecznei
  • #208
    tzok
    Moderator of Cars
    Twój "patent" jest dobry ale tylko w autach z silnikiem benzynowym, w dieslach, zwłaszcza starszych, zimą trzeba czekać kilkanaście sekund przed uruchomieniem rozrusznika, aż zagrzeją się świece żarowe i nie ma potrzeby świecenia wtedy świateł, o wiele lepszy patent, stosowany fabrycznie w Oplach to branie sygnału z kontrolki ciśnienia oleju i dokładanie 10s opóźnienia. Dochodzi też problem oświetlenia wyświetlaczy - w dzień (przy zgaszonych światłach) świecą jaśniej, w przypadku włączenia świateł w dzień, wyświetlacze stają się nieczytelne a z kolei, gdyby świeciły w nocy z pełną jasnością, bardzo by przeszkadzały.
  • #209
    poqraka
    Level 17  
    Hej,
    firma WESEM produkuje lampy do jazdy dziennej z homologacją E20 i żarówkami 21W, jakość do bani, ale czy zastrzeżenie może wzbudzić wymiana tych żarówek na białe LEDY?
    czy przepis o homologacji dotyczy również stosowanych żarówek?
    kiedyś założyłem żarówki H4 typu jakieś-tam BLUE i na przeglądzie nie było problemów
    pozdro

    ---jest już późno piszę bzdury....---
  • #210
    tzok
    Moderator of Cars
    Zgadzam się z ostatnim stwierdzeniem. Oczywiście, że lampa ma homologację wyłącznie z określonym typem żarówek. Żarówki też muszą mieć homologację. Na przeglądzie czy nawet kontroli drogowej "liczy się sztuka" - byle świeciło... ale w razie wypadku rzeczoznawca może takie rzeczy sprawdzić.