Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Światła przez cały rok? Układ przypominający o włączaniu świateł.

zybex 23 Lut 2007 17:25 70443 236
  • #31 23 Lut 2007 17:25
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Poziom 14  

    zybex napisał:
    Aby teraz odłączyć to do celów serwisowych, to wystarczy chyba odłączyć tylko tą żyłę, która łączy środek diod prostowniczych z punktem "1".


    Właśnie tak.
    Wystarczy jakiś minaturowy wyłącznik, bo płynie tam minimalny prąd.
    Moim zdaniem jest to najprostrze , a zarazem najskuteczniejsze rozwiązanie. Poza tym minimalna ingerencja w instalację elektrycną samochodu.:idea::!::!::!:

  • #32 23 Lut 2007 17:40
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    Ok, muszę teraz to zweryfikować z instalacją VW Polo (1996) i zobaczę, czy tam jest tak samo łatwo to zrobić.
    Domyślam się, że to jest sterowanie cewkami przekaźników a nie zabiegi przy samych stykach prądowych.:|

  • #33 23 Lut 2007 17:45
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Poziom 14  

    zybex napisał:
    Ok, muszę teraz to zweryfikować z instalacją VW Polo (1996) i zobaczę, czy tam jest tak samo łatwo to zrobić.


    Oczywiści: zasilanie cewki. Wyjścia 85 lub 86 , a nie 30 lub 87.
    Najtrudniej będzie dostać się do przekaźników.
    W Lanosie są pod maską koło akumulatora, a w Polówce chyba pod deską rozdzielczą.
    Czeka cię trochę gimnastyki, ale naprawdę warto.
    Pomyśl tylko, ile można zaoszczędzić na mandatach "za niemanie świateł".:D

  • #34 23 Lut 2007 20:01
    Elektron1234
    Poziom 20  

    Witam
    Panowie w VW nie ma przekaznikow do swiatel
    Mozna zamontowac dodatkowe a pozniej dolaczac w/w obwod wlaczania
    Pozdrawiam

  • #35 23 Lut 2007 20:12
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    Elektron1234 napisał:
    Witam
    Panowie w VW nie ma przekaznikow do swiatel

    To może do Polo inne rozwiązanie, albo chociaż jakiś "piszczek" gdy się ich nie włączy.

  • #37 25 Lut 2007 19:34
    marian.s
    Poziom 12  

    Witam!
    Co do niektórych wypowiedzi uważam, że na temat prawa nie ma co dyskutować-trzeba je wykonywać. Choć co prawda uważam, że samochód oświetlony, lepiej widać na drodze, nawet w pełnym słońcu (w specyficznych warunkach, ale jednak...!).
    Kiedyś założyłem temat, w którym zamieściłem pomysł sygnalizatora nie włączonych świateł.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...ghlight=&sid=6c7d41dbfdd079d30fc80f58b891038f
    Niemniej jednak z niecierpliwością czekam na realizację pomysłu zamieszczonego przez Giena 123. I chociaż moje "urządzenie" działa bez zarzutu, to jednak wolałbym żeby coś w moim starym passacie włączało się "automatycznie".
    Dobrze by było żeby to był tak prosty układ, który da się zmontować "na pajączka" lub ew. można kupić gotową płytkę, żeby do wykonania jednej płytki nie kupować chlorku.
    A w przypadku awarii nowego układu, mój stary pozostaje na stałe i czuwa...(Giena 123, punkt 5).
    No i żeby światła się wyłączały po zgaszeniu silnika.
    Pozdrawiam

  • #38 25 Lut 2007 20:08
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Kol. MIROSŁAW a co z tego urządzenia powoduje że światła włączą się dopiero po uruchomieniu auta , a nie po przekręceniu kluczykiem stacyjki . Pozdrawiam

  • #39 25 Lut 2007 20:10
    prezes11
    Poziom 23  

    ja zrobiłem inaczej,moze sie wszystkim nie podobac ale działa ,po przekroczeniu przez silnik ok 2500 obr swiatła sie załaczaja samoczynnie
    wykozystałem do tego celu centralke lpg WR Lecho oraz przekaznikkoszt całosci ok 40 zł i co wy na to

  • #40 25 Lut 2007 21:12
    nexia
    Poziom 18  

    Napiszę Wam jak ja to mam zrobione w nexii(oryginalnie nexia ma ręcznie zapalane światła plus gong)i na pewno da się to zrobić w każdy samochodzie z przekażnikami w obwodzie świateł(szczególnie Daewoo).Z przewodu"15"(zasilanie po włączeniu zapłonu) pobierany jest + zasilania który idzie poprzez mikrowyłącznik(taki jakim włączacie pecety stabilny) którym realizowałem funkcję lato/zima(teraz chyba zbędny).Zasila to mały układzik na NE555 który robi opóżnienie ok.10 sekundowe.Układ NE555 zasila bezpośrednio cewkę mikroprzekażnika który swoim stykiem dubluje orginalny wyłącznik świateł przy kierownicy ale w miejscu gdzie włączają się również światła postojowe.Jest to wszystko mikro bo władowałem to w miejsce pustego włącznika świateł przeciwmgłowych którym włączam ten układ.Dla sygnalizacji jest dioda LED dwukolorowa także w tym klawiszu.Czerwono świeci jak mikrowyłącznik załączę a po 10 sekundach zapala się na żółto(obydwie diody świecą).Zawsze to mogę wyłączyć i włączyć oryginalnym włącznikiem świateł.Można to uprościć i nie stosować opóżnienia wtedy zostaje tylko z +"15" poprzez mikrowłacznik(który też staje się zbędny przy nowych przepisach,ale niech jest) połączyć cewkę małego przekażnika który swymi stykami włączy przekażniki świateł .I tak mi to chodzi bezawaryjnie odkąd trzeba było jeżdzić w zimie na światłach,choć ostatnio tego praktycznie nie wyłączałem.Wszystkie kable(punkty)do których trzeba się podłączyć są praktycznie w jednym miejscu(obok kierownicy).Płytka jest wielkości ok.2x3cm(pozioma) plus dolutowana mała, pionowa z diodą LED i mikrowyłącznikiem z dodatkowym złączem szpilkowym. Pomysł z wpięciem się do różnych czujników(np.ciśnienia oleju,itd)odpadł z uwagi na potencjalną możliwość uszkodzenia komputera oraz szczególnie ciągnięcia zbytecznych kabli.Teraz wystarczy popatrzeć czy dioda zmienia kolor(z czerwonej na żółtą) i tyle.Jurek.

  • #42 25 Lut 2007 21:32
    prezes11
    Poziom 23  

    wykozystałem sam przełacznik lpg jest schowany i go nie widac niema nic wspolnego z istniejaca instalacja gazowa

  • #43 25 Lut 2007 22:05
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Kol. prezes , jak się orientuje to urządzenie lpg WRLecho , przełącza z benzyny na gaz , a tu po prostu włączy nam światła , ale mam pytanie z którego miejsca wziąć impuls obrotów w DIESLU [ ja zespołów budowy tego włącznika nie znam ] Dzięki za odpowiedz Pozdrawiam

  • #44 26 Lut 2007 20:00
    zi.ko
    Poziom 25  

    Sporo samochodów jest fabrycznie przystosowana do całodobowej jazdy na światłach. Wystarczy dowiedzieć się co trzeba zrobić żeby aktywować tą funkcję. W jednych samochodach wystarczy włożyć bezpiecznik w innych przekaźnik a w jeszcze innych włączyć tą funkcję komputerem diagnostycznym lub kombinacją przycisków. Znam kilka rozwiązań Peugeota. Jeśli ktoś jest zaintreresowany to niech pyta.
    P.S. Moim zdaniem ten przepis to nieprzemyślany pomysł.

  • #45 26 Lut 2007 20:36
    ANDYW6
    Poziom 24  

    Podłączyłem 2 buzery(koszt do 20zł) równolegle ze sobą.W skrzynce bezpieczników znalazłem +po stacyjce oraz bezpiecznik świateł drogowych.Podłączyłem pod te dwa punkty buzery i w tej chwili jeden piszczy gdy nie zapalę świateł w czasie jazdy,a drugi piszczy gdy nie zgaszę po wyłączeniu stacyjki.

  • #46 26 Lut 2007 20:51
    zi.ko
    Poziom 25  

    @ANDYW6 Nie drogowych tylko mijania. A właśnie sprawdziłeś czy brzęczyk brzęczy przy jeździe na światłach drogowych? jeśli gasną Ci mijania przy jeździe na długich to będzie piszczał przy takim podłączeniu.

  • #47 26 Lut 2007 21:31
    Jarząbek
    Poziom 13  

    zi.ko napisał:
    Znam kilka rozwiązań Peugeota. Jeśli ktoś jest zaintreresowany to niech pyta.


    Skoro jesteś w temacie, to nie będę się rozpisywał:
    1) Światła automatyczne. Aktywować można bez pomocy laptopa.
    2) Światła całodobowe. Aktywacja odbywa się przy pomocy laptopa.

    Znasz jeszcze jakieś inne sposoby?

  • #50 27 Lut 2007 10:23
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    ANDYW6 napisał:
    Podłączyłem 2 buzery(koszt do 20zł) równolegle ze sobą ...

    Tu jest jakaś nieścisłość, bo podłączenie równoległe to tylko zdublowanie mocy dźwięku.:|

  • #51 27 Lut 2007 14:29
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Poziom 14  

    zbigniew125 napisał:
    Kol. MIROSŁAW a co z tego urządzenia powoduje że światła włączą się dopiero po uruchomieniu auta , a nie po przekręceniu kluczykiem stacyjki . Pozdrawiam


    Przepraszam, ale długo nie zaglądałem na forum.:|
    Jeżeli to o mnie chodziło, to światła zapalają się po włączeniu zapłonu, gasną w momencie kręcenia rozrusznikiem, i zapalają się ponownie po "puszczeniu" kluczyka.
    To włączanie świateł razem z zapłonem wcale nie jest szkodliwe, wręcz przeciwnie - pobudza akumulator, zwłaszcza na mrozie.
    Pod warunkiem, że nie zostawimy włączonego zapłonu zbyt długo.:D
    Zrobiłem tak w swoim Lanosie i nie narzekam.:!:

  • #52 27 Lut 2007 15:55
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    Wedługł mnie najlepiej podpiąć przekaźnik pod kontrolkę ładowania, żeby światła się włączyły po odpaleniu auta i nie obciąrzały akumulatora.

  • #53 27 Lut 2007 16:12
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    Cały pic polega na tym, żeby nasza przeróbka nie kolidowała z "normalnym" użytkowaniem przełącznika świateł. Według mnie to lepszym rozwiązaniem jest jednak sygnalizacja nie włączenia świateł. Nauczy to nas odruchwego włączania ich, aby uniknąć słuchania uciążliwego piszczka.:|

  • #55 27 Lut 2007 20:08
    ANDYW6
    Poziom 24  

    Przepraszam ale niedokładnie napisałem.Podłączyłem równolegle ale z odwrotną biegunowością i do świateł pozycyjnych tak by bez względu na zmianę było napięcie.Dla urozmaicenia oba buzery mają inny dźwięk.

  • #56 28 Lut 2007 08:58
    Elektron1234
    Poziom 20  

    Witam wszystkich zainteresowanych swiatlami przez caly rok
    POWTORZE PRZEZ CALY ROK!!!!!!!!!
    Moim zdaniem problem nie tkwi w ich zapalaniu automatycznym tylko w ich poborze pradu (OK 200W) Wzorujac sie na autach skandynawskich trzeba pomyslec nad ukladem ktory obnizy pobor pradu o ok 100W(przy laczeniu zarowek sw drogowych w szereg pobor pradu jest mniejszy o polowe)Przy jezdzie w dzien potrzebne sa tylko swiatla reflektorowe i z tylu pozycyjne (po co swiecic reszte) Nie jestem elektronikiem i moja wiedza wynika czysto z praktyki ale mysle ze trzeba isc w tym kierunku by skonstruowac uklad oszczedzajacy prad pobierany a zyskamy na zywotnosci alternatorow akumulatorow zaroweki i troszeczke paliwa zostanie wiecej
    Prosze o wyrozumialosc jesli szczelilem glupote
    Pozdrawiam

  • #57 28 Lut 2007 09:26
    marian.s
    Poziom 12  

    Witam!
    Głupotę to nie ale, że "szczeliłeś" to fakt (strzeliłem).
    Połączenie żarówek w szereg spowoduje, że będą one świecić raczej marnie. A świateł mamy używać dla bezpieczeństwa a nie "od policjanta".
    W moim passacie są lampy przeciwmgielne z żarówkami po 30W każda.
    Może ktoś się orientuje czy można używać świateł przeciwmgielnych zamiast mijania?
    A swoją drogą: o ile można obniżyć napięcie na żarówki, żeby zachować jeszcze 'odpowiednią' jasność (wiem, że nie ma takiej jednostki, ale nic mądrzejszego nie przyszło mi do głowy).
    Pozdrawiam

  • #58 28 Lut 2007 09:48
    Elektron1234
    Poziom 20  

    Witam
    Faktycznie "szczelilem" BYKA az mi wsyd no ale........zrozumiales o co chodzi

    Widzisz przygladam sie temu tematowi jakis czas i mysle ze nie masz racji z tego powodu ze przy swiatlach drogowych (chociaz swieca na polowe mocy) swieci caly reflektor i jestes tak samo widoczny jak na mijania Patrzylem na dzienne swiatla i tak szczerze mowiac z daleka(dla kierowcy jadacego z naprzeciwka nie ma zadnej roznicy w ostrosci swiatel)Samochod jest jednakowo widoczny bo swieci caly reflektor(nie wiem czy jasno sie wyrazam)
    Ja ze swej strony chce tylko by reszta kolegow zainteresowala sie problemem pod tym katem a nie automatycznego wlaczania swiatel bo w koncu w skandynawi na swiatlach jezdzi sie od przeszlo 20 lat i nie sa to mijania tylko wlasnie drogowe swiecace na polowe mocy i nie pobieraja az tak duzego pradu jak wlaczajac mijania
    Ja nikomu nie chce nic narzucac ale to jest temat ktory trzeba przeanalizowac bo jestem pewny ze trzeba szukac w tym kierunku
    Pozdrawiam

  • #59 28 Lut 2007 11:25
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    Widziałem kiedyś schemat urządzenia , które obniżało moc świecenia żarówek do jazdy dziennej (światła mijania) do 80% ich mocy. Praktycznie dla oka to nie robiło żadnej zauważalnej różnicy, a dla akumulatora (alternatora) tak. Mam ten schemat w domu na pewno, ale musiałbym przerzucić sporo literatury aby go znaleźć. Pamiętam jedynie, że autor użył jakiegoś mosfeta na duży prąd.

  • #60 28 Lut 2007 13:23
    sliver1
    Poziom 22  

    Elektron1234 napisał:

    Moim zdaniem problem nie tkwi w ich zapalaniu automatycznym tylko w ich poborze pradu (OK 200W) Wzorujac sie na autach skandynawskich trzeba pomyslec nad ukladem ktory obnizy pobor pradu o ok 100W(przy laczeniu zarowek sw drogowych w szereg pobor pradu jest mniejszy o polowe)


    znalazlem w necie taki oto projekt, ktory moze byc plynnym sciemniaczem swiatel lub regulatorem mocy swiatel -> REGULATOR
    idealnie by bylo, jak by komus udalo sie zmodyfikowac ten uklad w ten sposob, zeby po zapaleniu silnika automatycznie i plynnie zapalal swiatla dzienne(drogowe przez regulator) oraz tylne postojowe. jednoczesnie tak nalezalo by to podlaczyc zeby po zapaleniu mijania dzienne gasly i zeby mozna bylo uzywac ostrzegawczych.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME