Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akustyczny włącznik komputera

17 Lut 2007 14:08 1931 6
  • Poziom 2  
    Witam, przeglądając artykuł Akustyczny włącznik światła wpadłem na pomysł że można by takim urządzeniem odpalać kompa, w dodatku do zasilania korzystał by z 5V z komputera i nie powinien się przegrzewać

Jestem laikiem w elektronice więc proszę o pomoc jak ten układ zmodyfikować żeby wszystko działało poprawnie?? narazie tylko wiem zeby wywalić te rezystory z wejść zasilania.

A może jest gdzieś na necie juz gotowy schemat i opis ?? jeśli było to przepraszam za zaśmiecanie :P
  • Poziom 24  
    Pomyslałes o tym, ze przypadkowy dzwięk niezależnie od tego czy będzie to pierdnięcie, jęczenie sasiadki czy też przypadkowe walnięcie głową o ściane może spowodować włączenie kompa...Nie wspomne już o głosnym słuchaniu muzyki. Zmniejszając czułość wyłącznika dźwiękowego spowodujesz, ze będziesz musiał wydzierać sie do mikrofonu co raczej nie przypadnie nikomu do gustu. Rozumiem ze chcesz sie z tym podłączyć równolegle do przycisku power. Zauważ prosze, ze gdy komp pracuje jego naciśniecie, czyli w tym przypadku zadziałanie włącznika dźwiekowego spowoduje zamknięcie systemu i wyłączeniu kompa. Troche głupio by było coś stracic tylko dlatego, ze przypadkowo zadziałał wyłącznik dźwiękowy...Ludzie myślcie troche...
  • Poziom 2  
    Miejsce ulokowanie mojego komputera jest dość dobrze odizolowane od zewnętrznych dźwięków (typu "jęczenie sąsiadki") wiec raczej nie obawiam się że ktoś z zewnątrz będzie sterować moim kompem :D, a co do reszty twoich obaw o utracie danych to są bezpodstawne:

ppm > właściwości > zkładka wygaszacz ekranu > zasilanie > zakładka zaawansowane >
    "Kiedy w komputerze zostanie naciśnięty przycisk zasilania" = Nic nie rób

Dodano po 27 [minuty]: