Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento,pali bezpieczniki

18 Lut 2007 10:20 7770 7
  • Poziom 18  
    Mam taki problem ,w samochodzie Seicento 900 pali mi bezpieczniki od świateł postojowych(prawy przód,lewy tył+ tablica rejestracyjna chyba prawa na schemacie bezpiecznik4)oraz nawiewu w środku pojazdu.Czy ma to jakiś wspólny punkt gdzieś w kostkach ponieważ są to dwa osobne bezpieczniki.Sprawdzałem wszystkie kable i nie widać żadnego przetarcia,przy wyjęciu żarówek i rozebraniu lamp również jest zwarcie.Zamiast bezpiecznika założyłem żarówkę reflektorową i nie pali się ona pełnym światłem(pobiera 1,6A) a raczej powinna przy zwarciu do masy.Jak zdiagnozować miejsce zwarcia świateł(czy przedni postój,czy tylny postój+tablica rej.)gdzie jest jakaś kostka którą mógłbym rozłączyć aby to znaleść.Z opisu kolorów kabli wynika że to żółto-czerwony, tylko że w wiązce idącej w lewym progu jest więcej kabli o takim kolorze.Z nawiewem jeszcze nie walczyłem bo ważniejsze są światła przy zapowiedzi używania ich przez cały rok.Macie jakieś pomysły,żeby za długo nie marznąć na mrozie.Jurek
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Użytkownik usunął konto  
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • spec od auto-elektro
    Musisz zdjąć boczek z lewej strony nóg kierowcy tam jest kostka łącząca tylnej wiązki, ponadto sprawdź podświetlanie zapalniczki. Jeżeli chodzi o dmuchawę to musi być bezpiecznik minimum 20 A może dajesz za słaby.P
  • spec od auto-elektro
    miernik cegowy do reki i mozesz sprawdzać po wizkach prąd pobierany , idac dlalej znajdziesz miejsce zwarcia
  • Poziom 28  
    ja mialem przypadek ze robila zwarcie zaroweczka podswietlenia pokretel regulacji nadmuchu mimo ze normalnie swiecila potrafila robic zwarcie i czesto palil sie bezpiecznik
  • Poziom 18  
    Dziękuję za podpowiedzi,nie sprawdzałem gniazda zapalniczki, bo na schemacie w książce nie ma połączenia z tego bezpiecznika do tego gniazda.Ale jak Fiat łączy prawy przedni postój z lewym tylnym i na dodatek dwie żarówki oświetlenia tablicy z dwu różnych bezpieczników to wszystko jest możliwe.Na dmuchawie był 20A bezpiecznik i przepalił się,wiec będzie tam zwarcie.Miernika cęgowego niestety nie mam.Posprawdzam to dokładnie jutro rozwierając wtyczkę i sprawdzę podświetlenie zapalniczki,radio jest już dawno połączone więc tu chyba będzie dobrze,ale wszystko wymaga sprawdzenia .Jurek.
  • Poziom 28  
    wszystkie auta maja podlaczone swiatla pozycyjne na przemian . albo na krzyz albo stronami
  • Poziom 18  
    Chodziło o to że przy tablicy rejestracyjnej jest żarówka obok żarówki i prosiłoby się je połączyć razem ale nie Fiat musi to zrobić na dwu osobnych bezpiecznikach(zamiast dwu trzy kable).A teraz o awarii.Otóż zwarcie spowodowało gniazdo zapalniczki.Lużne śruby elementu plastykowego dookoła lewarka na którym jest mocowane gniazdo zapalniczki pozwoliły na dotknięcie blaszek złącza do masy.I znów będę psioczył na Fiata że gołe niczym nie izolowane blaszki wychodzą z tego złącza a wystarczyło to zrobić izolowane albo przynajmniej obrócić to złącze o180 stopni w stronę lewarka a nie umieścić to tak blisko blachy karoserii.Parę centymetrów taśmy i sprawa załatwiona.Po wymianie bezpieczników wszystkie żarówki świecą,dmuchawa działa.Dziękuję wszystkim za pomoc i konkretne porady.Pozdrawiam Jurek.