Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Uno 1.0 gaśnie jak jest rozgrzany

Waldek-uno 18 Lut 2007 18:46 6235 10
  • #1 18 Lut 2007 18:46
    Waldek-uno
    Poziom 2  

    Fiat Uno 1. 0 wtrysk Bosh mono Jetronic gaśnie w trakcie jazdy bez żadnej przyczyny- nie występują wcześniej żadne szarpania, spadki obrotów itp i nie daje się już uruchomić. Po ok. 2-3 godzinach silnik startuje "jak nowy" co sugeruje związek problemu z nagrzaniem silnika. Wcześniej miałem już problemy (co parę miesięcy) z uruchomieniem silnika po postoju ale teraz gaśnie w czasie jazdy. Odwiedzone warsztaty sugerują wiele możliwych przyczyn ale proponują tylko wymianę podzespołów "w ciemno" nie potrafiąc sprawdzić poprawności ich działania. Jeśli ktoś pokonał podobny problem proszę o sugestie co robić.

  • Fibaro
  • #2 18 Lut 2007 19:30
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    jest duzo możliwości , a usterka wystepuje sporadycznie.
    sprawdz czy jak zgaśnei niema iskry czy paliwa i to zawęzi krąg poszukiwań

  • Fibaro
  • #3 19 Lut 2007 23:47
    pio343
    Poziom 11  

    Sprawdź moduł zapłonu powinno pomóc.
    zamontowany jest o ile dobrze pamiętam na aparacie zapłonowym.

  • Fibaro
  • #4 20 Lut 2007 00:03
    Horse5
    Poziom 14  

    Tak moduły w uniakach to szara codzienność, proponuje przejrzeć styki i kable przy i w aparacie, często są w opłakanym stanie i potrafią niekontaktować.

  • #5 20 Lut 2007 07:08
    Waldek-uno
    Poziom 2  

    Z paliwem sobie poradzę, ale czy iskrę można sprawdzać jak "w maluchu" wykręcając świece i kładąc ją na bloku silnika? (chodzi mi o ewentualne uszkodzenie wtrysku)

  • #6 20 Lut 2007 12:05
    tomaszcz
    Poziom 11  

    Proponuje sprawdzic czy jest iskra gdy autko zgasnie.Mialem takie usterki i kilka razy byl to czujnik halla w aparacie a kilka razy modul zaplonu na aparacie

  • #7 20 Lut 2007 17:46
    gerg
    Poziom 12  

    sprawdź tą iskre tak jak w maluchu
    najlepiej wtedy gdy już ci motor padnie
    zdejmi też pokrywe filtra i obserwuj w trakcie kręcenia rozrusznikiem czy wtryskiwacz podaje paliwo ( pstryka)
    jeśli podaje a iskry brak to tak jak kolega wcześniej napisał zawęzi to zakres poszukiwań
    ja typował bym moduł zapłonowy

  • #8 20 Lut 2007 20:01
    andreeas7
    Poziom 14  

    poszukaj kogos znajomego z oscyloskopem lub z przyrzadem do pomiaru czujnika Halla i sprawdz sygnał wychodzący z modułu do cewki i sprawa sie rozwiąze - nie bedziesz w ciemno wyzucał zbednych pieniązków , jest to prosta usterka do zdjagnozowania tylko trzeba miec czym.Odnosnie jeszcze temperatury sprawdz czy przypadkiem nie brakuje ci płynu - moze ci sie przegrzewa silnik ew.uszkodzony czujnik tem. i informacja z czujnika idzie do komputera i ci blokuje silnik

  • #9 04 Mar 2007 22:07
    bozoni
    Poziom 10  

    Witam,
    też sugeruję modulik zapłonowy. Kiedyś zastosowałem klasyczny GL118 (polonez) zamontowany na nadkolu koło cewki. Przewodem zielonym i czerwonym puściłem syglał z czujnika w okolice cewki i po sprawie. Działa już z 5 lat. Ale to było kiedyś, teraz ceny chyba są lepsze i nie opłaca się rzeźbic.
    bozoni

  • #10 04 Mar 2007 22:40
    jacZek
    Poziom 14  

    Witam
    Sprawdź masy pod akumulatorem.
    Pozdrawiam.

  • #11 22 Kwi 2007 19:42
    misiek_1983_ms
    Poziom 10  

    Witam

    Ja mam podobny dziwny problem z silnikiem 999ccm w UNO 45 z 1994r na gaźniku.
    W trakcie jazdy i na postoju silnik gaśnie bez żadnej reguły. Z tym że na postoju po prostu gaśnie a w trakcie jazdy niemiłosiernie go szarpie i dławi.

    Jeszcze czasem mu sie zdarza ze spadają obroty i zaraz wracają też nieregularnie.

    Problem zaczął sie zaraz po zakupie przy 125 tys. pojechałem do mechanika wymienił podobno aparat zapłonowy i było OK przez jakieś półtora tysiąca km potem problem powrócił.

    Wymieniłem kable zapłonowe, kopułkę i palec zapłonu regulowałem gaźnik i dajej nie wiem co sie dzieje.

    Zauważyłem ze w momencie kiedy gaśnie na postoju w tym momencie chyba go gaźnika dostaje się powietrze zamiast paliwa.

    Uprzejmie proszę o wszelką pomoc.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo