Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektryczne Szyby w samochodzie

19 Lut 2007 09:13 19737 45
  • Poziom 10  
    Witam.
    Jestem laikiem jesli chodzi o elektronike chodz male pojecie mam :)

Chce zamontowac elektryczne syzby do samochodu, zakupilem orginalne mechanizmy przelaczniki i wiazki kabli ale co sie okazalo w moim samochodzie nie ma instalacji do szyb elektrycznych.

Musze ja wykonac samemu:)

Problem tkwi w zmianie biegunowości pradu.

Czy ktos moze mi dać gotowy schemat ktory moglbym wykonac.
    Jak wiadomo instalacja w samochodzie jest 12 V.

Prosze o ponoc bo lato sie zbliza:P
  • Poziom 27  
    Zmianę biegunowości zasilania dokonują przełączniki, czyli sposób ich podłączenia.Sposób podłączenia zależy od typu przełączników.
  • Poziom 10  
    No wlasnie ze przelaczniki maja 5 stykow. W jednej pozycji lacza dwa styki a w drugiej pozycji nastepne dwa ten piaty to prawdopodobnie od podswietlania przelacnzika.
  • Poziom 27  
    Czyli dwa styki to zasilanie,następne dwa sterowanie silnika.Funkcje przełańczania biegunowości zasilania dokonuje przełącznik. Sprawdzic prawidłowośc podłączeń możesz przy pomocy miernika albo zasilacza z zabezpieczeniem przeciwzwarciowym i jakiegoś małego silniczka np;z magnetofonu.
  • Poziom 16  
    Te przełaczniki nie sa do zaawwansowanych ukladów sterowania!!!!

Wystarczy troche pomyśleć i się dojdzie jak podłączyc....

Znalazłem taki podobny przełącznik terz od szyb...
    Tu masz opis podłączenia:

Sprawdz miernikiem czy to jest taki przełącznik tzn czy 12 i 45 są zwart jak nie wcisniety guzik a jak wciskasz to czy rozwiera np 1-2 i łączy 1-3 albo 4-5 rozwiera i łączy 3-5

Jezeli przełącznik taki jak opisałem to podłączasz go tak :

1 2 3 4 5 to są wyprowadzenia na wyłączniku.

1- podłączasz pierwszy przewód os silnika szyb
    2,4 -masa
    3- plus