Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik temperatury na mikrokontrolerze, przesył radiowy

22 Lut 2007 17:26 3024 11
  • Poziom 10  
    Witam

Mam za zadanie wykonać projekt, którego zaliczenie będzie przepustką na następny semestr studiów. Studiuję informatykę i niestety nie mam doświadczenia w tego typu rzeczach.

Mój pomysł na projekt to urządzenie, które będzie radiowo przesyłać temperaturę z ogrzewania centralnego z piwnicy a jego wyniki będą wyświetlane piętro wyżej na wyświetlaczu LCD.
    Ja wyobrażam sobie to tak, że cyfrowy czujnik temperatury będzie podłączony do mikrokontrolera, ten z kolei do modułu nadajnika radiowego. Moduł odbiorczy umieszczony piętro wyżej podłączony będzie do mikrokontrolera, który będzie sterował wyświetlaniem temperatury na LCD. Do mikrokontrolera zamierzam podłączyć jeszcze jakąś diodę, która będzie sygnalizowała przekroczenie danej temperatury.
    Jeśli chodzi o czujnik temperatury to znalazłem czujnik cyfrowy DS1820. Nie wiem czy jest to trafny wybór do tego typu urządzenia, dlatego bardzo proszę o pomoc. Jeśli chodzi o mikrokontroler to chce wybrać 8051 lub AVR. Nie mogę natomiast znaleźć odpowiedniego modułu nadawczo-odbiorczego, który będzie przesyłał kilka bajtów; znalazłem jedynie kilkukanałowe, a to za mało by przesłać wartość temperatury. Nad wyborem wyświetlacza LCD jeszcze się nie zastanawiałem, ale myślę, że z tym nie będzie aż tak wielkiego problemu.
    Bardzo proszę o komentarze i sugestie dotyczące mojego pomysłu, a także doboru odpowiednich elementów.
    Z góry dziękuję za każdą cenną wskazówkę.
  • Computer Controls
  • Poziom 16