Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolorofon - przestało działać jedno światło:/

waldek_x 23 Lut 2007 20:55 2498 19
  • #1 23 Lut 2007 20:55
    waldek_x
    Poziom 10  

Witam jestem początkujący w elektronice i nie za badzo wiem co i jak sie zabrać za kolorofon. Kupiłem na allegro jako sprawny, przyszedł do mnie w miarę sprawne, ponieważ działalo wszystko ok tylko czerwone światło nie świeciło mocno, teraz wogóle nie świeci i nie wiem jak sprawdzić czy to wina potencjometru czy czegoś. Mam miernik do mieżenia prądu, ale ni iem czy on mi wystarczy. Kolorofon c-23b. Czekam na odpowiedź

0 19
  • #2 23 Lut 2007 21:35
    piorun0
    Poziom 20  

Nie znam tego układu sprawdź co steruje żarówkami tranzystory czy triaki i na jakie napiecie są żarówki,wykręć żarówkę i podłącz miernik i sprawdź czy dochodzi jakieś napięcie w tym kanale?

0
  • #3 23 Lut 2007 21:40
    Edek45
    Poziom 28  

Witam,na płytce mogą być tzw,zimne luty,przelutój całą płytkę z dużą ilością kalafonii,jeżeli to nie pomoże,to sprawdż w uszkodzonym torze,potencjometr,tranzystor,tyrystor,a schemat masz?

0
  • #4 23 Lut 2007 21:55
    waldek_x
    Poziom 10  

BNie mam schematu, żarówki są 12V, Prąd do żarówki nie dochodzi, a czy ktoś zauważył, że napisalem, że jak go podlączyłem pierwszy raz to bylo OK, a później jak keciłęm pokrętłammi od innych kolorów to czasami zaskoczył, a czasami nie, ale juz slabiej świecił, a teraz wogóle. Jak sprawdzić potencjometr?? Musze odlutowywać czy jakoś sczepić na krótko?? Jest możliwe, że obudowa kopie czy tylko mi się zdawalo?? (przód obudowy bo jest aluminiowy)

0
  • #5 23 Lut 2007 22:14
    Krzysieksiek
    Poziom 20