Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kondensator samochodowy

27 Lut 2007 16:29 1653 8
  • Poziom 12  
    Witam
    Rok temu, przy wymianie cewki w zakladzie, pomylili sie i podpieli kondensator razem z przewodem zasilajacym cewke + 12V.
    Powinni go podpiac do drugiego zacisku razem z przewodem idacym na przerywacz.. Tak jezdzilem rok. Czy kondensator mial szanse przezyc, czy na pewno nie mial szans ?
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 28  
    Teoretycznie nic mu się nie stało. Praktycznie też.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 30  
    A w jakim samochodzie?
    Jeśli był podpięty na wejście zasilające cewki, to nic mu się nie stało.
    A może jest podpięty dobrze, przecież auto jeździło...
  • Poziom 20  
    Witaj, Kondensator podpięty pod cewkę od strony zasilania - owszem to jest prawidłowo, po to jest by wygaszać zakłócenia z cewki do instalacji. Inny kondensator jest podpięty w lub na korpusie kopułki jak najbliżej przerywacza. Podpinając dodatkowy kond. do cewki od strony przerywacza zmieniasz charakterystykę zapłonu. Sam robiłem blokadę zapłonu podpinając 10-20uF/40V pod cewkę od strony przerywacza, Opuszczając pojazd załączałem mu masę (-) przez ukryty włącznik - Przyznam sie że takie małe zabezpieczenie było nie do pokonania przez wielu złodziei, dwa razy nawet wyrwali pod kierownicą wszystkie kable ale żadna "zworka" nie pomagała. Iskra na świecach jest doskonała ale przesunięta w czasie i samochód wtedy nie zapali i żadne pomiary zwykłym miernikiem tego nie wykrywają - Polecam takie zabezpieczenie ale jedynie w konvencjonalnym zapłonie samochodowym.
    Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    :arrow: Adam-zw tak wpięty kondensator nie tyle, że przesuwa iskrę ,co prawie całkowicie ją likwiduje (decyduje pojemność). Ten patent w swoich alarmach zastosowała 14-15 lat temu firma Karimex z Łodzi. Nic nowego. Tyle, że nie wszystkie nowe auta przyjmą ten patent bezkrytycznie i bezszkodowo.
  • Poziom 12  
    Masz jakies doswiadczenia, do jakiej wielkosc kondensatora iskra poteznieje, a po jakiej zaczyna zanikac ?
  • Poziom 20  
    mr-perch - owszem może i tak było, ja natomiast doszedłem do tego przez pomyłkę instalując swoj pierwszy elektroniczny zapłon (z 300V przetwornicą ) do Fiata 126 jeszcze w połowie lat 70-tych, od 83r. zamieszkałem na czarnym lądzie, tam też używałem jak to nazywasz "patentu'. W nowszych szmochodach nie używa się już mechanicznych przerywaczy z tradycyjną cewką - więc rozwiązanie blokady zapłonu musi być też inne...przypadek, invencja...
    Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    Jak dobrze pamiętam, wstawiony tam był 100 mikro. Ale nie ręczę za pamięć :D
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    111111,
    (Masz jakies doswiadczenia, do jakiej wielkosc kondensatora iskra poteznieje, a po jakiej zaczyna zanikac ?) - W zależności od parametru starszych cewek zapłonowych fabrycznie zalecane były kondensatory od 0.33 do 0.47uF - wtedy powinna dawać najmocniejszą iskrę. Jeżeli chodzi o blokowanie zapłonu to możesz eksperymentować - ja podłączałem pod przerywacz jak wpomniałem od 10 do 22uF.:o
    Pozdrawiam