Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stopiona cewka zapłonowa - golf 3 - jaki powód?

28 Lut 2007 20:50 8904 7
  • Poziom 13  
    Witam

w golfie 3, zgasł podczas jazdy, próbowałem go kilka razy odpalić ale bez skutku. Po sprawdzeniu okazało się że nie ma iskry, cewka była dosyć gorąca. po sholowaniu samochodu, otworzyłem maskę, okazało się że górna część cewki się stopiła. Jaki mógł być powód spalenia się tej cewki? Już drugi raz ją wymieniam - poprzednią pół roku temu. Czy po włożeniu nowej cewki nie spali się ona również? Nie znam się na tym, dlatego proszę o jakieś rady. Jaka mogłabyć przyczyna spalenia cewki?

Cewka z modułem do wymiany, ale czy kolejna też się nie spali?

Golf3, 1,4, benzyna, bez LPG.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Opisz bliżej układ zapłonowy - czy cewka ma modół wzmacniający (trzystykowa kostka, modół aluminiowy w podstawie cewki)
    Jeżeli sie stopiła to:
    1. uszkodził się ten modół na zwarcie - ale powinien zadaziałać bezpiecznik
    2. szkodził się komputer sterujący zapłonem i podaje na stałe napięcie otwierajace tranzystor w module - też powinien zadziałać bezpiecznik
    3. Uszkodził się element inicjujący iskrę w aparacie zapłonowym ( pewnie hallotron) ale to powinien wykryć komputer sterujący.
    Pewnie w czasie holowania miałeś włączony zapłon ( kierunkowskazy) i przy 1 lub 2 przypadku mogło doprowadzić do przegrzania ( i tak już uszkodzonej - modół wzmacniający ) cewki
    Pozdr.J.
    ps tak czy inaczej bez wizyty u elektruka - elektronika się nie obędzie - w takich przypadkach "próby własne" pogłębiają tylko straty
  • Poziom 12  
    czy kolejna sie nie spali to nikt CI nie zagwarantule aleprzyczyna byl modol zaplonu ktory dostal zwarcie .sprawdz czy cewka ma dobra mase z silnikiem napiecie ladowania oraz impulsy wyzwalajace iskre czy czasami zamiast jednego nie idzie kilka
  • Pomocny post