Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda felicja 1.3 mpi nie pracuje na 1 i 2 cylinder

28 Lut 2007 21:18 15748 46
  • Poziom 16  
    usterka jak w temacie samochód posiada instalacje gazową i elektroniczną cewkę WN czyli taką co jest założona bezpośrednio na świece posiada też wielopunktowy wtrysk (to są informacje dla niedoinformowanych bo spotkałem się z sugestią czyszczenia przerywacza w aparacie zapłonowym) a owa usterka występuje i na benzynie i na gazie więc co po kolei zrobiłem:
    -sprawdziłem czy wszędzie jest iskra i nawet dla pewności podłożyłem dwie nowe cewki i dalej nic
    -wyciągłem listwe z wtryskami aby sprawdzic czy wszystkie wtryski dają paliwo więc rozpylają elegancko tak jak trzeba
    -podłożyłem drugi czujnik położenia wału i dalej to samo
    -zdemontowałem kolektor ssący w celu sprawdzenia uszczelki między kolektorem a głowicą na 1i2 cylindrze wszystko ok
    -sprawdziłem ciśnienie na cylindrach każdy ma po 13 bar
    -zdemontowałem układ wydechowy bo myślałem że jest zatkany i dalej nic
    -wymieniłem olej bo klient od razu chciał i też nie pomogło
    -posprawdzałem czujniki temperatury sonde lambda i wszystko ok
    -zamontowałem nowe świece i nic
    -zajrzałem na łańcuszek rozrządu wydawać by sie mógł troche za lużny ale jak ustawiłem rozrząd na punkty sprawdziłem czy tłok 1 jest w górnym położeniu i wszystko ok
    -podłączyłem komputer st 6000 i nie ma żadnych błędów
    -no to potem podłączyłem vag i też nie ma żadnych błędów
    -wypiłem piwo i dalej nic
    -no to wypiłem drugie piwo i o dziwo dalej nic
    -no to przeżegnałem sie lewą nogą nad tym wynalazkiem techniki i dalej nic nie pomogło
    -a na końcu napisałem post na elektrodzie z myślą że ktoś mnie zrozumie i podzieli sie ze mną wiedzą w rozpaczy i smutku
    -a jak nic z tego nie bedzie to napisze wniosek do trybunału w hadze o ukaranie konstruktora tego wynalazku

    PROSZE O JAKIEŚ SUGESTIE ZA POMOC Z GÓRY DZIĘKI
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 24  
    Witam jest tam jakiś modół zapłonowy czy wysterowanie jest prosto z ECU ?

    Czy cylindry 1/2 są na tej samej cewce WN.

    I czy jak włożysz świece w fajki od cylindrów 1/2 jest iskra bo napisałeś że tylko sprawdzałeś a nie napisałeś czy jest ...
  • Poziom 27  
    modul jest w listwie cewek. Cos zle sprawdziles. Dobrze krazysz ale cos zle sprawdziles. Przelec jeszcze raz szcz st sprezania bo potrafi sie przepalic uszcz pod glowica miedzy cyl. Ewentualnie zdejmij pokrywe zaworow i sprawdz luzy zaworowe.
  • Poziom 22  
    Sterowanie jest z ECU.

    Ale zaraz co z tymi "iskrami"? są na wszystkich swiecach? i na tym drugim module też? tak?

    Wcale nie pali na te dwa? świece zalane jak wykrecisz?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 16  
    jest tak przedmuchów między cylindrami nie ma bo do każdego cylindra wpuszczałem osobno ciśnienie 10atmosfer i aż opuszczało tłoki luzy zaworowe są tak jak ma być sprawdzał to mój mechanik sterowanie cewki jest na pewno bo jak wyciągnełem cewke na zewnątrz założyłem na nią świece (nowe) i kręcąc patrzałem na to czy jest iskra więc iskra jest na dwóch zewnętrznych czyli na 1i4 potem na wewnętrznych 2i3 i tak w kółko nawet podłanczałem prubówke (metoda łopatologiczna) do wtyczek wtrysków i na wszystkich błyska normalnie robiłem takie rzeczy że brakło by miejsca na forum z resztą sami wiecie co sie robi jak sprawdzcie wszystko co może być związane z usterką a tu lipa a jeszcze dodam że jak odpalam to jest taki moment jakby był przestawiony zapłon czyli jakby silnik odbija wstecz ale znowu metodą łopatologiczną zamiast sprężynki na cewce na pierwszym cylindrze założyłem kabel wysokiego napięcia w celu podłączenia do niego lampy stroboskopowej i sprawdziłem zapłon i zapłon jest ok jak przygazowuje to przyśpiesza wszystko jak książka pisze i lipa
  • Poziom 27  
    oringi na wtryskiwaczach sa ok? Wszystkie przewody powietrzne?
  • Poziom 16  
    z podciśnieniami też walczyłem ściągałem węże zatykałem cudowałem różnie pryskałem eterem w pobliżu kolektora ssącego i przepustnicy bo jakby gdzieś ciągło lewe powietrze to jakby zaciągło eter to by normalnie pracował nawet jak psiknełem eter w przepustnice to też lipa cały czas męczy mnie jeszcze ten łańcuch rozrządu czy on ma być taki lużny
  • Poziom 24  
    salwador napisał:
    ...sterowanie cewki jest na pewno bo jak wyciągnełem cewke na zewnątrz założyłem na nią świece (nowe) i kręcąc patrzałem na to czy jest iskra więc iskra jest na dwóch zewnętrznych czyli na 1i4 potem na wewnętrznych 2i3...


    Dobrze rozumiem:
    - iskra jest na wszystkich 4ech swiecach,
    - wtryski podaja paliwo na wszystkie 4ry cylindry,
    A Ty piszesz ze nie chodzi na 1 i 2 cylindrze, tak? (na jakiej podstawie tak stwierdizles?)
    Jak cos przekrecilem badz niezrozumialem to popraw.

    P.S. Uzywaj choc troche interpunkcji, bo ciezko zrozumiec Twojich wypowiedzi.
  • Poziom 16  
    sprawdziłem to w ten sposób że, podczas pracy ściągałem wtyczki z wtrysków, i przy nie równej pracy silnika jak zdjełem wtyczke z pierwszego wtrysku to nic się nie zmieniło, i to samo z drugim wtryskiwaczem brak reakcji, ale jak zdjełem wtyczke z trzeciego to silnik zaczął kuleć jeszcze bardziej prawie zgasł i to samo na czwartym, znowu po przełączeniu na gaz ściąganiem wtyczek z wtrysków nic nie sprawdze (to logiczne) więc ściągałem kolejno fajki z cewki i znowu brak reakcji na pierwszym i drugim a na trzecim i czwartym silnik prawie zgasł, no to zrobiłem potem jeszcze test odłanczania świec na benzynie i reakcja podobna, czyli iskra jest paliwo daje a nie pracuje na 1i2 cylinder jak ktoś nie wierzy to zapraszam do mnie do warsztatu można sobie popatrszeć a nawet dotknąć
  • Poziom 24  
    A kolejnosc kabelkow wtryskow i wn jest OK ?
    Jak mozesz to wklej na forum przebiegi z:
    - wtorenego nap.,
    - steorwnia cewek/modulu oraz pradu ladowania,
    - pradu i sterownia na wtryskach
    To pomoze rozwiazac problem. :)
  • Poziom 16  
    kolejność na wtryskach nie ma znaczenia bo wszystkie podają paliwo w jednym czasie, a nawet zamieniałem kable na wtryskach między sobą (to była jedna z pierwszych czynności) a kolejność zapłonu nie da sie zmienić bo listwa daje raz w jednym czasie 1i4 cyl potem 2i3cyl, jak zamieniłem przewody sterujące to strzelał i nie zapalił
  • Poziom 24  
    Jak mozesz to zamiesc przebiegi te ktore wypisalem w poprzednim poscie, jutro zobacze jak to wyglada.
  • Poziom 25  
    Wtryski nie moga wszystkie podawac paliwa w jednym czasie, jesli tak jest to ECU jest do wymiany.
  • Poziom 22  
    No ale zaraz! Jeżeli masz tam gaz na mieszalniku i na gazie są te same objawy to spokojnie możemy wykluczyć układ wtrysku - zgoda?
    Ciekawi mnie czy te dwa cylindry wcale nie pracują czy "kuleją" - może to by sprawdzić - jak nagrzewa się kolektor wydechowy? Łancuch po przebiegu 40 tyś jest luźny - to tylko Skoda - ale nie powoduje takich objawów - nowy nie kosztuje majątku więc i tak profilaktycznie można wymienić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    glurak napisał ----Wtryski nie moga wszystkie podawac paliwa w jednym czasie, jesli tak jest to ECU jest do wymiany.----- nie mogą podawać inaczej bo wszystkie razem są zmostkowane tak jak w wv i fiatach i peugeotach i renówkach ale to nie chodzi o to ja jeszcze podejrzewam czujnik położenia wału za pare dni bede miał kolejny czujnik podłoże i napisze jakie efekty
  • Poziom 24  
    Jak by ci czujnik padł to wogóle nie miał byś iskry i pewnie taktowania wtrysków...
  • Poziom 24  
    salwador napisał:
    kolejność na wtryskach nie ma znaczenia bo wszystkie podają paliwo w jednym czasie, a nawet zamieniałem kable na wtryskach między sobą (to była jedna z pierwszych czynności) a kolejność zapłonu nie da sie zmienić bo listwa daje raz w jednym czasie 1i4 cyl potem 2i3cyl, jak zamieniłem przewody sterujące to strzelał i nie zapalił

    Jesli jest to AMG to wtryski sa parowane !!!
    1i4 oraz 2i3 sa w parach, wiec kolejnosc jest wazna ! wtryski leja parami.

    Dodano po 9 [minuty]:

    czarek18 napisał:
    Jak by ci czujnik padł to wogóle nie miał byś iskry i pewnie taktowania wtrysków...

    Nie zawsze jest tak, czasem sie zdarza ze popoorstu ostro przerywa prace silnika, np gubienie zaplonow na losowych cylindrach, chyba w vectrze kiedys cos takiego mialem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    salwador napisał:
    usterka jak w temacie samochód posiada instalacje gazową i elektroniczną cewkę WN czyli taką co jest założona bezpośrednio na świece posiada też wielopunktowy wtrysk (to są informacje dla niedoinformowanych bo spotkałem się z sugestią czyszczenia przerywacza w aparacie zapłonowym) a owa usterka występuje i na benzynie i na gazie więc co po kolei zrobiłem:
    -sprawdziłem czy wszędzie jest iskra i nawet dla pewności podłożyłem dwie nowe cewki i dalej nic
    -wyciągłem listwe z wtryskami aby sprawdzic czy wszystkie wtryski dają paliwo więc rozpylają elegancko tak jak trzeba
    -podłożyłem drugi czujnik położenia wału i dalej to samo
    -zdemontowałem kolektor ssący w celu sprawdzenia uszczelki między kolektorem a głowicą na 1i2 cylindrze wszystko ok
    -sprawdziłem ciśnienie na cylindrach każdy ma po 13 bar
    -zdemontowałem układ wydechowy bo myślałem że jest zatkany i dalej nic
    -wymieniłem olej bo klient od razu chciał i też nie pomogło
    -posprawdzałem czujniki temperatury sonde lambda i wszystko ok
    -zamontowałem nowe świece i nic
    -zajrzałem na łańcuszek rozrządu wydawać by sie mógł troche za lużny ale jak ustawiłem rozrząd na punkty sprawdziłem czy tłok 1 jest w górnym położeniu i wszystko ok
    -podłączyłem komputer st 6000 i nie ma żadnych błędów
    -no to potem podłączyłem vag i też nie ma żadnych błędów
    -wypiłem piwo i dalej nic
    -no to wypiłem drugie piwo i o dziwo dalej nic
    -no to przeżegnałem sie lewą nogą nad tym wynalazkiem techniki i dalej nic nie pomogło
    -a na końcu napisałem post na elektrodzie z myślą że ktoś mnie zrozumie i podzieli sie ze mną wiedzą w rozpaczy i smutku
    -a jak nic z tego nie bedzie to napisze wniosek do trybunału w hadze o ukaranie konstruktora tego wynalazku

    PROSZE O JAKIEŚ SUGESTIE ZA POMOC Z GÓRY DZIĘKI



    jeśli silnik pracuje ,znaczy nie pracuje na 1wszy i 2gi cylinder na gazie i na bezynie odpuscił bym sobie temat tego zasilania
    jeśli nie podawał by któryś z wtryskiwaczy logiczne jest że gaz dotarł by do każdego cylindra
    mierzenie sondy czujników tem. mija sie z celem
    sugestią by mogło być fałszywe powietrze , uszczelka kolektora podciśnienia z serwem włącznie, ale to oczywiście wykluczyłeś
    zawsze można by było ściągnąć w tyczki z wtryskiwaczy i zasilić silnik np.ze zmywacza podając go do kolektora przed przepustnice i teżby chodził (ale to tak na boku )
    skoro powiadasz że iskra jest cewki podmieniałeś obserwowałes iskre na świecach 1,4 / 2,3 ok
    to nie ma cudów musi chodzić (cuda sie zdarzają ale to tylko technika)

    co bym zrobił ja
    z nim bym rozebrał silnik , a zapewne bedzie trzeba
    podłączył bym cewke ze świecami kablami zapłonowymi bym mógł ściągać kable w czasie pracy silnika i obserwować efekty
    (myśle że i tak ie będzie chodził na te dwa cylindry , ale to szczegół)

    rozrząd będzie ok jeśli by był przestawiony to dla wszystkich cylindrów a nie wybranych 1 i 2
    spręże są ok co nie ozacza np. startych krzywek wałka rozrządu, sprawdź wzniosy krzywek (luz zaworowy sie rozumie dawno temu sprawdziłeś)

    mój typ
    jak nie uszczelka pod głowicą (taka opcja)
    to masz trzonki zaworowe pokryte nagarem
    spręże wychodzą wtedy ok bo powoli krecisz silnikiem
    na wolnych obrotach zawór nie zdąży sie domknąc
    miałem wiele taich przypadków szczególnie w autach zasilanych gazem
  • Poziom 16  
    no to muj majster ściąga głowice zobaczymy co tam siedzi ale jeszcze przed tym w poniedziałek zprywatyzuje se nowy czujnik położenia wału jak to samo to ściągamy głowice o postępach poinformuje prosze jeszcze o jkieś sugestie i dzięki za zainteresowanie
  • Poziom 14  
    sprawdz luzy zaworowe.sprezanie moze byc a cylindry moga nie chodzic
  • Poziom 17  
    Mnie to wygląda na uszkodzenie mechaniczne związane z zaworami 1 i 2 cylindra a konkretnie z wydechowymi. Ciężko diagnozować na odległość ale trzeba sprawdzić wszystko związane z zaworami (wzniosy krzywek, długości trzonków zaworów). Przy zdjętej głowicy można sprawdzić czy zawory się uchylają itp.
    Życzę powodzenia.
  • Poziom 21  
    uszczelka pod głowicą-pisał moderator,zobacz czy ubywa płynu.stan oleju,czy mocno kopci?
  • Poziom 13  
    Daj sobie spokój z tymi wywodami powyżej.Jeżeli jest iskra i jeżeli wtryski dają paliwo to walnięta jest na 100% uszczelka pod głowicą .Przedmuchy między 1 a 2 cylindrem.Pomiar ciśnienia sprężania w tym przypadku swiadczy jedynie o szczelności zaworów.Cylindry dmuchają sobie ciśnienie nawzajem.Ciśnienie w cylindrze jest ale nie wtedy kiedy ma nastąpić zapłon bo w sasiednim cylindrze akurat zawory są otwarte i ciśnienie ucieka.Ot cały problem.
    gratuluję pomysłowości wszystkich powyższych " mechaników "
    Andrzej
  • Poziom 27  
    nom to tak jak juz stawialem wczesniej ze uszczelka glowicy albo lewe powietrze lub cos z zaworami
  • Poziom 15  
    Przeczytałem wszystkie posty i myślę że są bardziej lub mniej trafne. Tak jak napisał kolega /gerg/ pominąłbym kwestie zasilania ponieważ samochód posiada dwa niezależne obwody zasilania i rzadko się zdarza by padły obydwa jednocześnie. Krzywki na wałku rozrządy to też trafna sugestia. Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą to nie jest to az tak oczywiste jak napisał /abab24/. Gdyby był przedmuch między cylindrami to badanie ciśnienia sprężania powinno wykazać ciśnienie w okolicach zera a /salwador/ napisał że ma 13bar. Bacznie przyjrzałbym sie układowi dolotowemu i dokładnie sprawdził serwo. Przy uszkodzeniu serwa nie będzie słyszalna żadna nieszczelność a silnik może się tak zachowywać zależy w które miejsce na kolektorze ssącym serwo jest podpięte. Jak uporasz się z tym problemem to napisz bo to ciekawy i nietypowy temat. Pozdrawiam!!!
  • Moderator Samochody
    abab24 napisał:
    (...)Pomiar ciśnienia sprężania w tym przypadku swiadczy jedynie o szczelności zaworów.Cylindry dmuchają sobie ciśnienie nawzajem.Ciśnienie w cylindrze jest ale nie wtedy kiedy ma nastąpić zapłon bo w sasiednim cylindrze akurat zawory są otwarte i ciśnienie ucieka.(...)
    Chyba, że pomiar wykona się prawidłowo, tj. wykręcając na czas pomiaru świece nie tylko z badanego cylindra ale i z pozostałych. Poza tym jeśli był by przedmuch między cylindrami, to jeden tłok nie wytworzył by nominalengo ciśnienia w 2x większej niż normalnie objętości...
  • Poziom 12  
    tulejew tego typu silniku są osadzone na mokro
    tzn między nimi przepływa płyn chłodzący
    każda z nich wkładana jest niezależnie przez co miedzy nimi jest luz ( mały bo mały ale jest)
    jeśli był by przedmych uszczelki z cylindra do cylindra nie przecze że nie ma
    to kompresja powinna też iś do wody albo woda do silnika

    pomiar kompresji ze świecami czy bez wyszedł by na zero lub śladowo
  • Poziom 17  
    Witam.
    Miałem dwa tego typu przypadki z brakiem pracy - raz na jeden cylinder drugi na dwa cylindry. Po wielu sprawdzeniach tego typu opisanych wcześniej kończyłem na rozebraniu głowicy i przeszlifowaniu i frezowaniu gniazd oraz dokładnym dotarciu zaworów. Po złożeniu silnik pracował jak nowy.