Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ładowanie Opel Corsa. Ile powinno wynosić napięcie ładowania?

Piotrszu 01 Mar 2007 23:44 18909 17
e-mierniki
  • #1
    Piotrszu
    Level 11  
    Ma pytanko ile powinno wynosić napięcie ładowania w Oplu Corsa B 1,6 gsi Ecotec 94r. U mnie pokazuje 13,5V na wolnych obrotach, po włączeniu swiateł spada do 13,1V a po włączeniu wszystkich urządzeń wynosi 13,3-13-4V. Dodam tylko że nie ma najminiejszych problemów z odpalaniem nieważne czy jest duży mróz czy temperatura dodatnia, rozrusznik kręci bardzo szybko i nawet radio nie zostanie rozłączone przy odpalaniu. Akumulator jest 50Ah i ma 1 rok.
    Pozdrawiam
  • e-mierniki
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    woogoo111
    Level 13  
    W Oplu..ale nie Corsie, tylko Callibrze, ksiażka z cyklu "Sam naprawiam..." zawierała informację o trzech typach regulatorów, trojga róznych producentów, których nominalne napięcie ładowania mogło wynosić nawet 12V ( w jednym przypadku). Moim zdaniem przyzwoite ładowanie powinno się jednak miescić w granicach 13....14V
  • #4
    frank_w
    Level 11  
    Mam podobny problem.Alternator w zależności od humoru raz podaje napięcie 13.2 V , a przy następnym uruchomieniu silnika 13.5 V.
    Sprawdziłem podłączonym przez gniazdko zapalniczki miernikiem.
    Napięcie jest takie samo na zaciskach akumulatora - sprawdzone.
    Czy ktoś miał podobne problemy ?
    Uszkodzony regulator napięcia , czy może zużyte szczotki alternatora ?
    Żeby sprawdzić szczotki trzeba sporo się napracować - alternator jest dobrze schowany.
    Pozdrawiam
  • #5
    przemek_raq
    Level 14  
    Sprawdź jakiego producenta masz ten alternator. Na forum fanklubu corsy znalazłem coś takiego dla corsy 1993 B
    "Wg ksiązki Dietera Korpa ładowanie dla alternatora Delco-Remy powinno być 14,2 - 15,2V a dla Bosh'a 13,7 - 14,5 V mierząc oczywiście miernikiem połączonym z czerwonym kablem na alternatorze i masa. Tak jest wg książki."
  • #6
    sławek-mu
    Level 12  
    ja się zgadzam z elektrikiem ładowanie w granicach od 13,6v do 14,6V a kolego woogoo111 jak alternator może ładować 12v jak akumulator na postoju czyli na zgaszonym silniku ma napięcie w granicach 12,30v co do tej corsy to radze sprawdzić ładowanie ma akumulatorze i na wyjsciu z alternatora jak na alternatorze bedzie ok a na aku jest mniej to wyczyść wszyskie masy i połączenie przewodu plusowego od akumulatora do alternatora a jak na wyjsciu z alternatora tez jest za niskie ładowanie to sprzadż naciąg paska klinowego jak też jest ok to wyciągaj alternator i sprawdż diody bo jak szczeli kturaś na wzbudzeniu to też nie ładuje prawidłowo
    jakby co to pisz o postempach i pytaj to ci jezscze coś podpowiem jak nic nie znajdziesz
  • e-mierniki
  • #7
    woogoo111
    Level 13  
    A jednak kolego sławek-mu. W załaczniku powinna być owa strona z parametrami technicznymi, na których się opierałem. Zaznaczam jednak, że nie opierałbym się gdybym tego na własne, poczwórne oczy nie widział. Więcej powiem - ładowanie na poziomie 11,8V, a mimo to auto jeżdzi, zimą zapala itp. itd. aż nieprawdopodobne.

    Ładowanie Opel Corsa. Ile powinno wynosić napięcie ładowania?

    Ksiażka do znalezienia w necie:
    Tytuł: "Sam naprawiam samochód Opel Vectra i Calibra"
    Autor: H.R. Etzold
    Tłumaczenie z niemieckiego: Krzysztof Trzeciak
    Wydawnictwo Komunikacji i Łączności
    rocznika brak

    PS. Moim zdaniem to bardzo słabe ładowanie, ale musze tutaj rozłożyć po prostu ręce
  • #8
    sławek-mu
    Level 12  
    no dobra udowodniłes że masz racje chociaż w życiu sie nie spotkałem z takim alternatorem i raczej nazwałbym to napieciem które podtrzymuje napięcie akumulatora niż ładuje po za tym jak by to był jakiś skuteczny sposób ładowania akumulatora to by był stosowany na szersza skale więc stwierdzam ze to jest jakiś nie udany wynalazek i myśle że tutaj bedziemy zgodni pozdrawiam
  • #9
    woogoo111
    Level 13  
    Oczywiście że będziemy zgodni. Na szczęście nie mój samochód ;)
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Piotrszu
    Level 11  
    Paska w moim aucie się nie napina bo jest tam napinacz ze sprężyna, pasek jest w miarę nowy, klemy na akumulatorze były czyszczone jak padł automat w rozruszniku. będę musiał wymontować alternator co nie będzie rzeczą łatwą i zanieść go do elektryka w celu sprawdzenia. Jak to zrobie to odpisze.
    pozdrawiam
  • #12
    Piotrszu
    Level 11  
    Mając chwilę czasu dokonałem 2 pomiarów i za każdym razem "miernik" wskazuje co innego raz 13,7 a nastepnego dnia 14,2 więc coś jest nie tak muszę wymontować alternator i zawiozę go do elektryka niech sprawdzi czy to szczotki czy regulator napięcia. O wynikach napiszę za parę dni
    Pozdrawiam
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    frank_w
    Level 11  
    Jak już wcześniej pisałem miałem podobny problem napięcie ładowania między 13.2 -13.5 V.Okazało się ,że mocowanie kabla od alternatora w klemie akumulatora poluźniło się i przy jej poruszaniu nagle napięcie wróciło do normy.Po odcięciu i założeniu nowej klemy mam napięcie ładowania 14.0 V. Na załączonym zdjęciu feralne miejsce.
    Pozdrawiam
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    kmitki
    Level 22  
    Żeby być pewnym zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze bo alternator może dawać dobre napięcie tylko będzie się traciło na kablach.:)
  • #18
    Piotrszu
    Level 11  
    Problem rozwiązany:
    Łożyska były w krytycznym stanie, Szczotki też regulator, razem ze szczotkami, no i pierścienie ślizgowe czy coś takiego. Teraz ładowanie pod pokazuje do 14,3 V
    Pozdrawiam