Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Ładowanie Opel Corsa. Ile powinno wynosić napięcie ładowania?

Piotrszu 01 Mar 2007 23:44 15066 17
  • Ładowanie Opel Corsa. Ile powinno wynosić napięcie ładowania?

    #1
    Poziom 11  

    Ma pytanko ile powinno wynosić napięcie ładowania w Oplu Corsa B 1,6 gsi Ecotec 94r. U mnie pokazuje 13,5V na wolnych obrotach, po włączeniu swiateł spada do 13,1V a po włączeniu wszystkich urządzeń wynosi 13,3-13-4V. Dodam tylko że nie ma najminiejszych problemów z odpalaniem nieważne czy jest duży mróz czy temperatura dodatnia, rozrusznik kręci bardzo szybko i nawet radio nie zostanie rozłączone przy odpalaniu. Akumulator jest 50Ah i ma 1 rok.
    Pozdrawiam

    0 17
  • #2
    Użytkownik usunął konto  
  • #3
    Poziom 13  

    W Oplu..ale nie Corsie, tylko Callibrze, ksiażka z cyklu "Sam naprawiam..." zawierała informację o trzech typach regulatorów, trojga róznych producentów, których nominalne napięcie ładowania mogło wynosić nawet 12V ( w jednym przypadku). Moim zdaniem przyzwoite ładowanie powinno się jednak miescić w granicach 13....14V

    0
  • #4
    Poziom 10  

    Mam podobny problem.Alternator w zależności od humoru raz podaje napięcie 13.2 V , a przy następnym uruchomieniu silnika 13.5 V.
    Sprawdziłem podłączonym przez gniazdko zapalniczki miernikiem.
    Napięcie jest takie samo na zaciskach akumulatora - sprawdzone.
    Czy ktoś miał podobne problemy ?
    Uszkodzony regulator napięcia , czy może zużyte szczotki alternatora ?
    Żeby sprawdzić szczotki trzeba sporo się napracować - alternator jest dobrze schowany.
    Pozdrawiam

    0
  • #5
    Poziom 14  

    Sprawdź jakiego producenta masz ten alternator. Na forum fanklubu corsy znalazłem coś takiego dla corsy 1993 B
    "Wg ksiązki Dietera Korpa ładowanie dla alternatora Delco-Remy powinno być 14,2 - 15,2V a dla Bosh'a 13,7 - 14,5 V mierząc oczywiście miernikiem połączonym z czerwonym kablem na alternatorze i masa. Tak jest wg książki."

    0
  • #6
    Poziom 12  

    ja się zgadzam z elektrikiem ładowanie w granicach od 13,6v do 14,6V a kolego woogoo111 jak alternator może ładować 12v jak akumulator na postoju czyli na zgaszonym silniku ma napięcie w granicach 12,30v co do tej corsy to radze sprawdzić ładowanie ma akumulatorze i na wyjsciu z alternatora jak na alternatorze bedzie ok a na aku jest mniej to wyczyść wszyskie masy i połączenie przewodu plusowego od akumulatora do alternatora a jak na wyjsciu z alternatora tez jest za niskie ładowanie to sprzadż naciąg paska klinowego jak też jest ok to wyciągaj alternator i sprawdż diody bo jak szczeli kturaś na wzbudzeniu to też nie ładuje prawidłowo
    jakby co to pisz o postempach i pytaj to ci jezscze coś podpowiem jak nic nie znajdziesz

    0
  • #7
    Poziom 13  

    A jednak kolego sławek-mu. W załaczniku powinna być owa strona z parametrami technicznymi, na których się opierałem. Zaznaczam jednak, że nie opierałbym się gdybym tego na własne, poczwórne oczy nie widział. Więcej powiem - ładowanie na poziomie 11,8V, a mimo to auto jeżdzi, zimą zapala itp. itd. aż nieprawdopodobne.

    Ładowanie Opel Corsa. Ile powinno wynosić napięcie ładowania?

    Ksiażka do znalezienia w necie:
    Tytuł: "Sam naprawiam samochód Opel Vectra i Calibra"
    Autor: H.R. Etzold
    Tłumaczenie z niemieckiego: Krzysztof Trzeciak
    Wydawnictwo Komunikacji i Łączności
    rocznika brak

    PS. Moim zdaniem to bardzo słabe ładowanie, ale musze tutaj rozłożyć po prostu ręce

    0
  • #8
    Poziom 12  

    no dobra udowodniłes że masz racje chociaż w życiu sie nie spotkałem z takim alternatorem i raczej nazwałbym to napieciem które podtrzymuje napięcie akumulatora niż ładuje po za tym jak by to był jakiś skuteczny sposób ładowania akumulatora to by był stosowany na szersza skale więc stwierdzam ze to jest jakiś nie udany wynalazek i myśle że tutaj bedziemy zgodni pozdrawiam

    0
  • #9
    Poziom 13  

    Oczywiście że będziemy zgodni. Na szczęście nie mój samochód ;)

    1
  • #10
    Użytkownik usunął konto  
  • #11
    Poziom 11  

    Paska w moim aucie się nie napina bo jest tam napinacz ze sprężyna, pasek jest w miarę nowy, klemy na akumulatorze były czyszczone jak padł automat w rozruszniku. będę musiał wymontować alternator co nie będzie rzeczą łatwą i zanieść go do elektryka w celu sprawdzenia. Jak to zrobie to odpisze.
    pozdrawiam

    0
  • #12
    Poziom 11  

    Mając chwilę czasu dokonałem 2 pomiarów i za każdym razem "miernik" wskazuje co innego raz 13,7 a nastepnego dnia 14,2 więc coś jest nie tak muszę wymontować alternator i zawiozę go do elektryka niech sprawdzi czy to szczotki czy regulator napięcia. O wynikach napiszę za parę dni
    Pozdrawiam

    0
  • #13
    Użytkownik usunął konto  
  • #14
    Poziom 10  

    Jak już wcześniej pisałem miałem podobny problem napięcie ładowania między 13.2 -13.5 V.Okazało się ,że mocowanie kabla od alternatora w klemie akumulatora poluźniło się i przy jej poruszaniu nagle napięcie wróciło do normy.Po odcięciu i założeniu nowej klemy mam napięcie ładowania 14.0 V. Na załączonym zdjęciu feralne miejsce.
    Pozdrawiam

    0
  • #15
    Poziom 18  

    podobny problem miałem w fordzie i okazało się że uszkodzeniu uległy pierścienie

    0
  • #16
    Użytkownik usunął konto  
  • #17
    Poziom 22  

    Żeby być pewnym zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze bo alternator może dawać dobre napięcie tylko będzie się traciło na kablach.:)

    0
  • #18
    Poziom 11  

    Problem rozwiązany:
    Łożyska były w krytycznym stanie, Szczotki też regulator, razem ze szczotkami, no i pierścienie ślizgowe czy coś takiego. Teraz ładowanie pod pokazuje do 14,3 V
    Pozdrawiam

    0