Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Lanos 1.6 - zawieszają się obroty

02 Mar 2007 22:51 16675 22
  • Poziom 10  
    Witam, mam problem z zawieszającymi się obrotami w moim Lanosie 1.6. Troszkę czytałem tutaj o podobnych problemach i wiem , że powodem tego może być elektryka, silnik krokowy, przepustnica i Bóg wie co jeszcze: ) w każdym razie chodzi o to, że obroty wieszają się na 2000 tysiącach na chwilę po czym schodzą do normalnych 900, z tym, że schodzą bardzo powoli! co mam zrobić w tej sytuacji? myślę o wyjęciu i wyczyszczeniu silnika krokowego tylko, że jak podnoszę maskę to nie wiem gdzie co jest i jak wygląda więc proszę o pomoc!!! może ktoś zna inne rozwiązanie tego problemu???

    Pozdrawiam!!!:
  • Poziom 12  
    może być to kwestia silnika krokowego lub też jakiejś nieszczelności w układzie dolotowym.
  • Poziom 10  
    Do tego doszły jeszcze problemy z odpalaniem auta, dzisiaj jeszcze się udało po ciężkiej walce ale następnym razem może nie być tak dobrze: ( jak wygląda silnik krokowy i gdzie mam go szukać?
  • Poziom 21  
    nie za bardzo wiesz co gdzie lepiej jedz do warsztatu,sam narobisz dużo szkód.
  • Poziom 18  
    Zajrzyj na stronkę lanos.autokacik.pl w zakładce MANUALE masz opis ze zdjęciami jak czyścić silnik krokowy. Zajrzyj na forum autokacik.pl tam jest opisane sporo podobnych problemów i sposobów ich eliminacji. Napisz czy masz może instalację gazową ? Może mapa wtrysków benzynowych Ci się rozjechała i trzeba by zrobić reset komputera.
  • Poziom 10  
    mam instalacje gazowa, po prostu nie wiem jak wygląda ten silnik i co za tym idzie nie potrafie go zidentyfikowac pod maska!!!
  • Poziom 18  
    Spróbuj zrobić reset komputera. Zdjąć klemę + z akumulatora na jakieś parę minut lub wyjąć bezpiecznik F5 w skrzynce bezpiecznikowej w kabinie. Potem odpal na benzynie i zobacz czy będzie lepiej. Zrób tak z 10km. Potem przełącz na gaz i zobacz czy znowu zaczną Ci szaleć obroty. Jeśli tak, to masz coś na kopane w ustawieniach komputera gazowego (emulacja sondy lambda). Natomiast jeśli po resecie kompa dalej będą Ci szaleć obroty to do sprawdzenia silnik krokowy oraz przewody do czujnika położenia przepustnicy (TPS), sam czujnik TPS oraz sonda lambda. Najlepiej jedź do ASO niech podłączą kompa i sprawdzą sondę i sygnał z TPS i emulację sondy na gazie. Powodzenia !!!
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Silniczek krokowy wygląda mniej więcej tak:
    Daewoo Lanos 1.6 - zawieszają się obroty
    Ten akurat pochodzi z Astry. Lokalizacja: zazwyczaj koło przepustnicy :idea:
  • Poziom 24  
    czubekxx napisał:
    mam instalacje gazowa, po prostu nie wiem jak wygląda ten silnik i co za tym idzie nie potrafie go zidentyfikowac pod maska!!!

    To ze obroty zatrzymuja sie w pewnym momencie i powoli schodza do obrotow biegu jalowego to jest prawidlowo - tak ma byc , tylko ze przy ok 1500 rpm powinnyu zaczac powoli zchodzic, poza tym nie grzeb sam jak sie nie znasz bo narobisz se kosztow a za pare groszy ktos kto sie na tym zna dobrze ci auto naprawi. nie pakuj sie w niepotrzebne koszta zwiazane z twoimi bledami ktore mozesz popelnic, a o to nie problem.
  • Poziom 10  
    Dzieki za zdjecie silniczka, teraz napewno bede wiedzial co i jak: ) co do wypowiedzi prockkka i grzebacza to Wy tez kiedys pewnie nie wiedzieliscie co gdzie i jak! najlatwiej pojsc na latwizne i jechac do warsztatu! no ale ja chce sie czegos dowiedziec, po to wlasnie jestem na tym forum! poza tym dziekuje za wypowiedzi typu to normalne, ze zawieszaja sie obroty! jakos wczesniej silnik pracowal inaczej i to chyba bylo normalne! moze w Twoim aucie tak jest!
    Chodzi o to , ze obroty sie wieszaja i na gazie i na benzynie! zrobie reset komputera i zobacze co i jak a jesli to nie pomoze to chyba naprawde bede sie musial podpiac pod komputer w ASO!!! Dzieki irc!!!

    Dodano po 41 [minuty]:

    na stronie lanos.autokacik.pl jestem na biezaco a co do manuali to akurat przy czyszczeniu krokowego wystepuje błąd i przegladarka nie chce mi tego otworzyc: (
  • Poziom 12  
    witam:) generalnie czyszczenie silniczka krokowego nie zawsze przynosi efekty !!:( sa tacy ktorzy twierdza ze nawet wcale (mowia ze silniczek jest nierozbieralny a uszkodz. ulegaja el. do ktorych nie ma dostepu)! jednak jak bedziesz czyscil juz ten silniczek to zrob to jakims reczniczkiem papierowym bo zostawia jak juz mniej smieci niz szmatka:) moze byc tez papier toaletowy ;)
    Pozdr
  • Poziom 10  
    dzieki za link irc!!! napewno zajrze i dokladnie przeczytam co i jak ale chyba sie nie obedzie bez wizyty u mechanika: ( i na dodatek jeszcze w mojej miescinie nie ma ASO! Wczoraj zaobserwowalem, ze przy mocniejszym wcisnieciu pedału gazu zaczyna sie dławić!

    Dodano po 18 [sekundy]:

    Pozdrawiam!!!
  • Poziom 24  
    wyczysc przepustnice i caly uklad dolotowy;
    skasuj adaptacje;
    sprawdz wtryski i ukl. paliwowy
  • Poziom 10  
    Widze,że chyba pomysły co do przyczyny awarii sie wyczerpały!!! jeszcze nie "dotarłem" do mechanika. Lanosik zaczął za to jeszcze do tego palić jak smok, po przejechaniu ok. 130 km ubyło 23l gazu: (
  • Poziom 17  
    Jedź do mechanika trochę poznałeś ale widać rozregulowałeś swój pojazd . W tej chwili już trzeba zdjagnozować ,gaz i ustawić LPG i fachowo skontrolować ten zawieszające się obroty.
  • Poziom 24  
    czubekxx napisał:
    Widze,że chyba pomysły co do przyczyny awarii sie wyczerpały!!! jeszcze nie "dotarłem" do mechanika. Lanosik zaczął za to jeszcze do tego palić jak smok, po przejechaniu ok. 130 km ubyło 23l gazu: (

    Tak to sie konczy jak ktos sam probuje mieszac w aucie, a nie do konca wie co robi :P
  • Poziom 10  
    Tylko, ze ja nic nie grzebalem w aucie wiec takie uwagi zachowaj dla siebie!!!
  • Poziom 21  
    Witam
    Nie denerwuj sie kolego Czubekxx.
    Właściciele Lanosów maja różne doświadczenia ze swoimi "Wozami" w aspekcie regulacji, czy też stabilizacji wolnych obrotów.
    Sam mam Lanosa i coś o tym wiem.
    Jeśli jeszcze nie byłeś u "Mechanika" i nadal walczysz, to posłuchaj:
    1. w moim Lanosie nie było wolnych obrotów.
    2. czyszczę silnik krokowy, kanały dolotowe i sprawdzam szczelność całego układu dolotowego powietrza.
    3.Wszystko jest Ok - ale nadal brak wolnych obrotów.
    3. Sprawdzam silnik krokowy omomierzem - przejścia między uzwojeniami są w porządku, a silnik nie przesuwa się w stronę "na zamknięcie". Sprawdzić to można po wyjęciu silnika, z tym, że trzeba zachować ostrożność i broń Panie Boże nie kręcić silnikiem.
    4. Nachodzą minie czarne myśli - a może to Sterownik ECM.
    5. Jak większość kierowców nie posiadam Skanera do kontroli pracy układu zapłonowego i jadę do serwisu. Serwisant ma dużo pracy, ale w drodze wyjątku podłącza skaner do złącza diagnostycznego i mruczy pod nosem "Impulsy wychodzą z ECM" - jestem w domu.
    6. Z Elektrody ściągam schematy montażowe i idę do garażu.
    I wiesz co było - pękł przewód w wiązce do silnika krokowego.
    Jak z tego widać w Lanosie różne rzeczy mogą się zdarzyć.
    Przepraszam za ten zbyt długi wywód i to co powiem na koniec. Jeśli nie wiedziałeś jak wygląda silnik krokowy to prawdopodobnie nie masz doświadczenia w naprawie pojazdów. Zleć naprawę w serwisie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Jezeli posiadasz LPG to calkiem mozliwe ze mechanik ktory zakladal instalacje gazowa zaslepil zmienna geometrie dolotu (podobno zapobiega to wystarzala gazu) a objawy to wlasnie wolne schodzenie z wysokich obrotow. Wiem co pisze gdyz najpierw mialem problemy z "kichajacym" lanosem, pozniej trafilem naprade do dobrego gaziarza i to on wlasnie zaslepil zmienna geometrie dolotu i od tego czasu wszystko jest OK z wyjatkiem wlasnie wlno spadajacych obrotow!! Ale coz zycie jest sztuka kompromisow.....
  • Poziom 10  
    Dzieki, w koncu jakies pozytywy, rzeczywiscie nie mam w tym doswiadzcenia a auto mam niezbyt dlugo, wybiore sie do warsztatu, jak sie wyjasni co mu dolegalo, to napewno napisze, moze komus, kto ma podobne problemy sie przyda!!!Swoja droga rzeczywiscie ciezka sprawa z tymi Janosikami: )
  • Poziom 1  
    czubekxx napisał:
    (...) wybiore sie do warsztatu, jak sie wyjasni co mu dolegalo, to napewno napisze, moze komus, kto ma podobne problemy sie przyda!!! (...)


    Odgrzewam kotleta - szukam rozwiązania problemu. Kolega miał napisać co faktycznie było, ale nie napisał, więc albo się nie wyjaśniło albo ......

    U mnie problem wygląda ciut inaczej - to znaczy również obroty się zawieszają i na benzynie i na gazie z tym, że zawsze jak się całkiem zatrzymam to samoczynnie zaczynają spadać i się stabilizują. Podkreślam, że zawsze jak zatrzymam auto całkiem - obroty spadają, oczywiście nie natychmiastowo, ale w ciągu kilku sekund zejdą do właściwego poziomu.
    Inna sprawa, że to zawieszanie się nie występuje za każdym razem, ale stosunkowo często. Nie ma tu znaczenia czy zimny czy ciepły. Często po takim uspokojeniu (zatrzymaniu pojazdu i stabilizacji obrotów) przez pewien czas jest ok, a czasem nie.

    Ktoś może się z tym spotkał? Większość z wcześniej wymienionych porad już testowałem. Innych sam nie zrobię, ale też i chyba problem mój jest delikatnie inny.

    Dzięki za info zwrotne.