Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dzikie sygnały przerwań. Jak zniwelować niedoróbki?

LichyiChydy 03 Mar 2007 01:09 1481 8
  • #1 03 Mar 2007 01:09
    LichyiChydy
    Poziom 12  

Witam. Na początku chcę powiadomić, że jestem początkując.
    Zakupiłem sobie płytkę, z amtegą 8 z wyświetlaczem i trzema przekaźnikami. Na jej podstawie postanowiłem zbudować sterownik urządzenia, który załącza 2 silniki 3 fazowe po 2kW po przez stycznik. Sterownik w domu działa Ok, ale jak podłączam po zamierzone urządzenie to włanczanie silników przez jego styczniki doprowadza mi do samoistnych wyzwoleń przerwań. Również zdarza mi się, że na wyświetlaczu pojawiają się krzaki a sam procesor głupiej traci eeprom. Czy to możliwe, że zakucenia od 2 styczników i silników siały na odległość 2 metrów. Dodam, że dołączyłem na przewodach klawiaturę matrycową Jak na razie to taka pajęczynka. Jak odepnę przewód, którym doprowadzany jest sygnał przerwania to już nie występują już niechciane wyzwolenia przerwań? Przy zasilaniu z baterii również zdarzają się resety.
    Jak zniwelować te nie doróbki

0 8
  • #2 03 Mar 2007 02:27
    pubus
    Poziom 30  

Postaraj się galwanicznie odseparować wyjścia i wejścia od uC porzez optoizolatory...
    Metalowa obudowa stanowi dodatkowo dobry ekran...
    Jeżeli wyśiwetlacz jest blisko uC to zamknij go razem z nim w metalowej obudowie...
    Jeżeli nie to ekranowane przewody...

0
  • #3 03 Mar 2007 08:16
    mirekk36
    Poziom 42