Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugot partner 2.0 hdi błąd P0230

03 Mar 2007 23:43 19655 14
  • Poziom 13  
    po wymianie filtra paliwa wywaliło błąd P0230 auta co jakiś czas gaśnie i pali się lampka silnika wcześniej też się czasem zapalała i sama gasła co oznacza ten nr. błędu.
  • Poziom 15  
    przekaznik pompy paliwa - obwód malfunction (moj translator się zaciąl)
    :)
  • Poziom 26  
    a to jest chyba Siemens bez pompy elektrycznej
  • Poziom 12  
    adamosk napisał:
    przekaznik pompy paliwa - obwód malfunction (moj translator się zaciąl)
    :)


    To który to jest przekaźnik pompy? :|
  • Poziom 16  
    adamosk napisał:
    przekaznik pompy paliwa - obwód malfunction (moj translator się zaciąl)
    :)


    W benzynie to i owszem ale w hdi to raczej regulator ciśnienia paliwa .
  • Poziom 26  
    Może to być przekażnik zasilający w module bezpieczników w komorze silnika lub przekażnik zasilający,zależy jaki to rocznik auta.
  • Poziom 13  
    Rocznik auta to 2000 ale tam nie ma chyba pompy elektrycznej. Jeszcze jedno silnik gaśnie dopiero po kilku sek. od wyłączenia stacyjki i obroty nie przekraczają 2,5 tys. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi wydaje mi się że może to być czujnik ciśnienia.
  • Poziom 12  
    spróbuj wyczyscić siteczko na regulatorze ciśnienia paliwa .
  • Poziom 17  
    lukasz plonka 83 napisał:
    spróbuj wyczyscić siteczko na regulatorze ciśnienia paliwa .


    Tak jak kolega napisał. Często nieoryginalne filtry zapychaja to siteczko drobnymi włuknami. Jeżeli to nie pomoże to niestety regulator będzie do wymiany. Jest jeszcze jeden problem. Jeżeli jest to Siemens to regulatora niestety nie wyczyści bo jest integralną częścią pompy.
  • Poziom 24  
    paczek22 napisał:
    Rocznik auta to 2000 ale tam nie ma chyba pompy elektrycznej. Jeszcze jedno silnik gaśnie dopiero po kilku sek. od wyłączenia stacyjki i obroty nie przekraczają 2,5 tys. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi wydaje mi się że może to być czujnik ciśnienia.

    To jest Bosch(od 99), poniewasz Simens wszedl w roku 2002 i ma pompe elektryczna(Bosch), a przekaznik o ktorym mowa jest 15-pinowy, znajduje sie przy lewej lampie - jest to przekaznik zespolony.
  • Poziom 21  
    pierwotny obwód zasilania elektrycznego pompy paliwa. czyli obwód sterujący przekażnikiem.
  • Poziom 15  
    opis bledu wg autodaty - raczej powinien byc dobry
  • Poziom 13  
    Wprowadziłem was w błąd jest elekryczna pompa paliwa ale ona pracuje, pompa wysokiego ciśnienia jest boscha są na niej dwa elektrozaworki jeden od góry drugi tył koło koło wyjści rurki wysokiego ciśnienia wymontowałem obydwa ten od góry wydaje sie być dobry wypycha iglice drugi ma opór 3,8 oma ale nic sie nie dzieje po podaniu napięcia. Czy ktoś wie jak on powinnien reagować?
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Regulator wys. ciśnienia w pompie bosch działa jak zawór bezpieczeństwa, posiada wewnątrz sprężynę, która powinna sama utrzymywać ciśnienie ok. 70 bar. Po zasileniu przez komputer prądem RCO ciśnienie ma wzrastać do zadanego(na wolnych obr. ok. 300 bar.) Znaczy to, że cewka el. zaworu zwiększa dociskanie zaworka, i podnosi regulowane ciśnienie. Jak silnik nie chce gasnąć po wył. zapłonu doszło do zatkania filterka na wejściu do regulatora, o czym pisał jeden z poprzedników. Niestety szanse na wyczyszczenie go w warunkach domowych są niewielkie. Możesz próbować wytrzeć do sucha i przedmuchać sprężonym powietrzem. A co do filtrów paliwa z dziwnych źródeł to faktycznie potrafią zatykać regulator. Jeszcze jedno-filter o którym mowa wygląda jak chromowany kawałek pręta grub.zapałki długości ok.7 mm.
  • Poziom 13  
    Dziękuje wszystkim za podpowiedzi Uszkodzony był regulator ciśnienia na pompie. Nie obeszło się bez wymiany regulatora(1 tys. zł), nie pomogła wymiana oringów ani czyszczenie siteczka. Najdokładniejszy opis podał kazpal dzięki przydał sie. Dzięki. Temat zamknięty.