Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

N75

04 Mar 2007 04:20 3006 6
  • Poziom 14  
    Witam, mam pytanie odnośnie zaworka jak w temacie, mianowicie posiadam taki o numerze 1h0 906 627 A w silniki 1.2 tdi 3cylindrowym ANY. Od jakiegoś czasu zaczął on dziwnie się zachowywać, czasami pracuje bardzo głośno i mocno drży, drgania są odczuwalne na kierownicy podczas postoju, podczas jazdy na wyższych obrotach drgania zanikają, wygląda to jakby tłoczek wewnątrz się wyrobił. Najdziwniejsze jest to, że raz pracuje dobrze a raz źle. Pytanie brzmi czy można go jeszcze jakoś zregenerować (dodam, że nie rozbierałem go jeszcze ale czyściłem WD), druga sprawa to czy mogę go zastąpić zaworkiem 1j0 906 627 A (z tego co wiem to różnią się tylko wtyczką ale czy ich czas reakcji też nie jest inny?), a trzecia sprawa to dlaczego on w ogóle tak oscyluje, wydawało mi się, że ECU dostosowuje stopień otwarcia do obrotów silnika, a nie w kółko go zamyka i otwiera?

    Pozdrawiam
  • Poziom 30  
    skad wiesz, ze to uszkodzenie n75? byla diagnostyka?
  • Poziom 14  
    Jak już napisałem wcześniej słychać go bardzo i do tego mocno drży, na tyle mocno że drgania przenoszą się na kierownice, czasami nawet słychać jak z tego drżenia wychodzi i zaczyna pracować cicho, poza tym mam porównanie bo podobny jest zawór N18 od EGR. Taki sam zawór mam w leonie 1.9 TDI i tam pracuje cichutko. Jeśli chodzi o mój to on działa tylko, że raz strasznie wyje a raz pracuje cicho, ma to niewielki wpływ na spalanie (mam w tym lupo wskazówkę aktualnego spalania) delikatnie wzrasta. Samochód był na diagnostyce bo niedawno przestała działać turbina, (przyczyną był N75, przestał działać, mechanik podłączył kilka innych zaworków i żaden nie działał aż nagle zaczął działać ten mój i tak chodzi do dzisiaj, najprawdopodobniej się wyrobił w środku i ustawił w takiej pozycji w której się zaciął)
  • Poziom 30  
    byc moze sam zawór jest dobry, a raczej jest cos ze sterowaniem..
  • Poziom 14  
    też istnieje taka opcja ale samochód ma już 150 tys i nie sądzę żeby ten zawór był wymieniany, chyba po prostu powoli dokonuje swojego żywota. Spróbuje jeszcze sprawdzić odczyty Vagiem w momencie gdy zaworek źle pracuje. A odnośnie tego drugiego zaworka o numerze 1j0 906 627 A to czy można gdzieś kupić przejściówkę z kwadratowej końcówki na półokrągłą? bo te o oznaczeniu 1h0 kosztują ponad 400zł a 1j0 100zł Pierburga a z tego co wyczytałem na różnych forach to różnią się tylko wtyczką(dalsze oznaczenie jest takie samo).
  • Poziom 14  
    Zawór ten posiada wewnątrz mały tłoczek i membranę, której nieszczelność wprowadza tłoczek w drgania, jego praca po wyjęciu kluczyka ma na celu wyrównanie ciśnienia z kondensatora ciśnienia przy turbinie. Można go zastąpić 1j0 906 627 A który ma inna końcówkę, należy zmienić wtyczkę.

    Temat zamknięty

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Zaworki sie nie roznia roznica jest tylko na wtyczce wiem bo sam wymienialem wszystkie na okragle ;) mialem kwadraciaki a z racji zmiany instalacji zmienialem peryferia