Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz komp. MITAC MPU-110REFP Termistory

Doom 04 Mar 2007 10:54 2249 9
  • #1 04 Mar 2007 10:54
    Doom
    Poziom 18  

    Witam.

    Mam zasilacz MITAC MPU-110REFP który nie chodzi. Nigdzie nie mogę znaleźć schematu do niego :( Problem polega na tym że po podłączeniu jest błysk i wywala bezpieczniki w domu... (błysk w okolicach mostka, kondensatorów 200V 330uF ) Mostek jest do wymiany (sprawdzany miernikiem). Do tego są 3 termistory ( wnioskuje że to termistory to po tym że jeden ma oznaczenia i google tak mi powiedziały :D ) Jeden z oznaczeniami 10SP jest pęknięty a następne 2 zrobiły fioletowy ślad na kondensatorach filtrujących... Problem polega na tym że nie wiem co wsadzić w miejsce tych 2 następnych są dużo mniejsze... Na płytce są oznaczone ZNR1 i 2... Wrzucam fotki... I proszę o pomoc...

    Cała płytka:

    Zasilacz komp. MITAC MPU-110REFP Termistory
    Miejsce gdzie są termistory:

    Zasilacz komp. MITAC MPU-110REFP Termistory

  • #2 04 Mar 2007 10:58
    _PREDATOR_

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Witam
    Zrób nowe fotki, nie wiele było na nich widać ;)
    UPS, już skasował :P

  • #3 04 Mar 2007 11:06
    Doom
    Poziom 18  

    Skasowałem i wrzuciłem jako zdjęcie a nie załącznik :P

    Zasilacz komp. MITAC MPU-110REFP Termistory

    Zasilacz komp. MITAC MPU-110REFP Termistory

    Zasilacz komp. MITAC MPU-110REFP Termistory

  • #4 04 Mar 2007 11:16
    _PREDATOR_

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zrób foto samych uszkodzonych elementów, od strony napisów ;) .

  • #5 04 Mar 2007 11:38
    Doom
    Poziom 18  

    no to na jednym pisze:

    10SP
    003

    A na 2 innych nic nie pisze bo są w takiej gumie czarnej xD I właśnie potrzebne mi jest cos o tych 2... Niewiem co tam wsadzć :( Zaraz wylutuje i zobacze dokładniej :)

    Dodano po 15 [minuty]:

    ech... ?Budową przypominają warystory (kilka udało mi się kiedyś rozwalić xD)

    Zasilacz komp. MITAC MPU-110REFP Termistory
    Zasilacz komp. MITAC MPU-110REFP Termistory
    Zasilacz komp. MITAC MPU-110REFP Termistory
    Zasilacz komp. MITAC MPU-110REFP Termistory
    nic nanich nie widać... To niebieskie jest po zdjęciu czarnej gumy xD

    Dodano po 3 [minuty]:

    Na tym drugim małym pisze
    CNR
    07D241K

  • #7 04 Mar 2007 16:22
    W.P.
    Specjalista - zasilacze komputerowe

    W tym miejscu mogą być tylko warystory. Ich zadaniem jest ochrona m. in. kondensatorów przed zasilaniem zasilacza zbyt dużym napięciem (np z powodu przełączenia wyłącznika 110/220). Popatrz na ścieżki - powinny być równolegle do kondensatorów (220µ/200V).
    W zasadzie nie są potrzebne. Zasilacz sobie spokojnie poradzi do (nawet) 260V w sieci.
    Jeśli jest tam przełącznik napięcia zasilania to spokojnie możesz go odciąć.

    W okolicach mostka możesz spodziewać się termistora. Ma ograniczać prąd w momencie włączenia zasilacza do sieci en. Sprawdź, czy na pewno jest uszkodzony. Może być dobry.

    Poza tym... Niepewnego zasilacza nie podłączaj bezpośrednio do sieci. Możesz przecież połączyć go szeregowo z np żarówką. W przypadku zwarcia nie będzie niszczących udarów prądowych.

    Co do schematu to musisz go sobie sam zrysować.
    Wiem, że brzmi to okrutnie ale to najpewniejsza metoda choć pracochłonna i zajmuje kilka godzin. Zapożyczane schematy często mogą mieć znaczenie poglądowe.

  • #8 04 Mar 2007 20:11
    Doom
    Poziom 18  

    Ok ale jakiej wartości warystory tam dać ? I przełącznik 110/220 moge wylutować tak ? Termistor przy mostku jest pęknięty warystory przy kondensatorach się rozsypały jak wylutowałem... Mostek też chce wymienić. To z żarówką jest nawet dobre :D

  • #9 05 Mar 2007 21:39
    Doom
    Poziom 18  

    ten termistor jednak chodzi xD Pęknięty ale przewodzi :PPPP A powiedzcie mi co może być nie tak skoro mam błyski na nim ? Przed nim jest trafo te dwie fioletowe kostki wyglądające jak kondensatory :P i 3 kondensatory ceramiczne (wyglądają jak mkse ) jeszcze 2 oporniki ale one wyglądają na całe :P

  • #10 24 Sie 2007 14:40
    robertamel
    Poziom 27  

    Lepiej wymienić termistor. Pęknięty może mieć zwarcie i nie będzie chronić mostka przed udarami prądowymi przy załączaniu. Błyski na termistorze są z tego, że przy włączaniu jest na nim spory spadek napięcia (w impulsie pełne napięcie sieci).
    Parametry termistora N 10SP 003 są: 3 Ohm, 5A. Strona producenta: http://www.uppermost.com/eproduct1.htm .
    Możesz dopasować inne, są w www.tme.pl

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME