Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak wyregulować LPG Bedini w Polonezie 1,6 Gli?

wahoo 04 Mar 2007 19:15 6922 9
  • #1 04 Mar 2007 19:15
    wahoo
    Poziom 20  

    Witam. Posiadam Poloneza 1,6 Gli z instalacja LPG sterowana centralka Bedini. Niedawno wymienilem parownik bo stary juz ledwo ciagnal. Po wymianie parownika trzeba by bylo wyregulowac instalacje jednak jest z tym problem. Gazownicy u ktorych bylem rozkladaja rece bo nie znaja sie na Bedini. Chcialbym sie dowiedziec do regulacji czego sluzy sruba na parowniku? Czy do wyregulowania instalacji potrzebny jest komputer Bedini zeby podlaczyc sie do mojej centralki? Moze ktos mi poradzi co teraz moglbym zrobic? Pozdrawiam.
    Znalazlem na forum taki post:
    "Do tej centralki nie znajdziesz fejsu i softu na PC. Obsługuje się to tylko specjalnym testerem "Lambda Computer Gas System". Tester umożliwia jedynie regulację parownika na 3000 obr/min i na biegu jałowym. Regulacja na zasadzie "dokręć..." lub "odkręć..." Taką regulację można zrobić analizatorem. Konfiguracja podstawowa na zworkach w centralce Bedini"
    To znaczy ze majac analizator moge wyregulowac sobie instalacje sruba na parowniku? Co mozna ustawiac zworkami znajdujacymi sie w centralce?

  • Fibaro
  • #2 04 Mar 2007 21:19
    kortyleski
    Poziom 40  

    o ile dobrze pamiętam ten system to są dwie regulacje:
    na parowniku śruba to jest skład mieszanki dla wolnych obrotów i regulujesz tak:
    zdejmij wąż z mieszalnika , wsadz do gara z wodą i tak kręć srubką az bąbelki gazu nie będa lecieć- UWAGA1 zapewnij otwarcie zaworów gazu na butli i na parowniku(podaj 12volt) UWAGA 2 LPG jest wybuchowy więc na wolnym powietrzui bez ognia!!!!
    zworki odpowiadają za pracę rejestru(silnika krokowego i zaworu na wężu do miksera)i jeśli wcześniej auto jeżdziło prawidłowo to nie ma co ich ruszać...
    pzdr

  • Fibaro
  • #3 05 Mar 2007 06:28
    wahoo
    Poziom 20  

    Żeby podac 12V wystarczy ze przekrece kluczyk w stacyjce az zapala sie kontrolki? Nie za bardzo rozumiem. Skoro babelki gazu przestana sie pojawiac to chyba znaczy ze gaz przesanie leciec to wtedy chyba silnik nie bedzie chodzil. Pierwszy raz spotykam sie z taka regulacja wiec jest to dla mnie bardzo dziwne.
    Ato zaczelo powoli coraz wiecej palic i niedawno wymienilem parownik. Chcialbym teraz wyregulowac instalacje do nowego parownika.

  • #4 05 Mar 2007 09:39
    kortyleski
    Poziom 40  

    zawory otwierają się dopiero gdy podane zostaną impulsy z aparatu zapłonowego(gdy silnik się obraca)natomiast ty musisz otworzyć gaz na niepracującym silniku-prawdopodobnie jest to niebieski przewód na elektrozaworach(+) tam podaj napięcie. Bąble nie bedą lecieć na niepracującym silniku, jak pojawi się podciśnienie w kolektorze dolotowym to wtedy parownik otworzy gaz

  • #5 05 Mar 2007 16:21
    prezes11
    Poziom 23  

    jezeli podasz 12v na elektrozawory to gaz bedzie napieprzał oporowo
    to niejest instalacja podcisnieniowa
    a i opis regulacji reduktora jest nieprawidłowy ,słyszałes ze dzwonia ale niewiesz w ktorym kosciele

  • Fibaro
  • #6 05 Mar 2007 16:29
    kortyleski
    Poziom 40  

    o ile wiem to w polonezie 1.6 gli może występować tylko podciśnieniowa instalacja LPG. Raczej nie byłoby sensu montować wtrysku gazu....
    nie widziałem instalacji wiec nie moge sie wypowiadać na 100%...
    może poprosimy o zdjęcie komory silnika?chciałbym dobrze poradzić
    i POWTARZAM wszystkie eksperymenty na wolnym powietrzu a nigdy w garażu nie daj boże w piwnicy!!!!!!

  • #7 05 Mar 2007 16:48
    prezes11
    Poziom 23  

    codzi o reduktor w tym polonezie jest sterowany elektrycznie, a nie za pomoca podcisnienia w kolektorze

  • #8 05 Mar 2007 18:06
    wahoo
    Poziom 20  

    Witam. Dzis byle mw serwisie Daewoo. Facet jak wszystko posprawdzal i zorientowal sie co i jak to byl wielce zdziwiony ze to auto jezdzi. Padnieta sonda, nie dzialajacy silnik krokowy wolnych obrotow od benzyny, zbyt wysoki poziom sygnalu czujnika podcisnienia w kolektorze dolotowym (lapie lewe powietrze), zbyt bogata mieszanka, norma chyba CO lub CO2 (nie pamietam juz) przekroczona 10-20 krotnie. Facet nie mogl uwierzyc ze mozna tak jezdzic a spalanie to ok 10-12 L gazu.

  • #9 05 Mar 2007 20:00
    zuczysko
    Poziom 14  

    trochę Cię pewnie naciągnęli.

  • #10 05 Mar 2007 20:09
    wahoo
    Poziom 20  

    No raczej nie, sam sprawdzilem kody bledow 33 i 35. Jak chcesz to sobie sprawdz.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME