Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sonda lambda polonez rover 1,4mpi

05 Mar 2007 19:32 4789 25
  • Level 11  
    Witam !

    Moj samochodzik to Polonez z silnkiem 1,4 16v rovera. Auto z 1996roku , przebieg 53tys. Moj problem polega na tym ze autko pali mi 13-14 litrow benzyny /100km. Jest to strasznie duzo , zwlaszcza ze nie mam instalacji LPG. Wymienilem przewody zaplonowe , swiece sa ok , teraz sprawdzam sonde lambda. Zmierzylem napiecie na mojej i wyniki przedstawiaja sie nastepujacao :
    Silnik zimny ,napiecie okolo 0,01V , po przegazowaniu do ok 0,02V
    Silnik rozgrzany napiecie okolo 0,485-0,5 V , wcisniecie gazu sie nie zmienia , po przegazowaniu i puszczeniu gazu napiecie spada do ok 0,15-0,18V , po czym jak juz calkiem obroty opadna znow wraca do 0,5V.
    Przejechalem kawalek z rozpieta sonda , roznicy w jezdzie nie zauwazylem , zbiera sie porownywalnie , no moze troche mniejszego kopa dostaje tak kolo 4-5 tys , ale za to jakby lepiej jedzie na bardzo niskich obrotach (od ok 1tys) no i przedewszystkim parska benzyna z rury wydechowej na wolnych obrotach , czego wczesniej nie zaoberwowalem (ale nie dam glowy ze tak nie bylo).

    Jak myslicie , czy na podstawie tych wynikow sonda jest dobra , czy nie ?

    Rozmawialem z zaprzyjaznionym wlascicielem zlomu i jest w stanie sprzedac mi orginalna uzywke za 40zl , ale z mozliwoscia zwrotu po 2 tygodniach jesli nie bedzie poprawy.Jednak mial on dosc duze problemy z wykreceniem jej z kolektora ktory mial na stole , nie wykrecil , mysle ze z moja w samochodzie moze byc jeszcze gorzej , wiec nie chcialbym sie meczyc , jesli na podstawie tych wynikow mozna stwierdzic ze sonda jest ok.

    Prosilbym wiec o pomoc w interpretacji tych wynikow.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 15  
    sonda napewno jest nie dobra!
    wartosć 0.5v to średnia którą przyjmuje komputer
    jak masz uszkodzona sądę.
    prawidalowo na czarnym przewodzie sonda ma skakać
    0-0.1v
  • Level 11  
    Sa to bo nie napisalem wyraznie pomiary przy sondzie odpietej od komputera, a sonda jest 4-ro przewodowa . przegladalem forum , ale opinie w rozynych tematach sa rozne , wiec poprosilem o interpretacje moich wynikow , bo na moje oko to sa one zblizone do prawidlowych , ale nie calkiem. To bardzo niskie napiecie jest zaraz po zapaleniu , przed rozgrzaniem sondy.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    marcij wrote:
    To bardzo niskie napiecie jest zaraz po zapaleniu , przed rozgrzaniem sondy.

    takie będzie.
    Napisz co wskazuje po mocnym dodaniu gazu, powinno być bogato czyli w okolicach 0,8V
  • Level 11  
    Po mocnym dodaniu gazu sie nie zmienia (czyli caly czas miedze 4,5 a 5V) , spada dopiero razem z opadajacymi obrotami , zeby potem wrocic znowu na 0,5V
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    no to nie jest dobrze.
    Poza tym nie oscyluje na wolnych obrotach a powinna
  • Level 24  
    jedno wychodzi pewne sprawdz dokladnie instalacje i wymien sonde, bo z pomiarow wychodzi ze jest uszkodzona
  • Level 11  
    ok , to w takim razie jutro podmieniam sonde i za jakis tydzien dwa zobaczymy czy bedzie poprawa czy nie . Powiedzcie mi jeszcze , bo wydaje mi sie ze mam nieszczelny wydech , bo jak by przygazuje dzisiaj mierzac to mi dmuchalo po rekach. Czy wydmuchana uszczelka pod kolektorem moglaby miec wplyw na takie wlansie wskazania sondy ?? Bo tak na moje oko to ma, ale raczej nie za wielki.
  • Level 11  
    No i niestety lipa. Na 12,5 litra zrobilem niecale 90km . Zmierze napiecie na tej podmienionej i bede probowal interpretowac , zeby dojsc przyczyny.

    A jeszcze takie glupie pytanie , czy w tym silniku po wymianie sondy nie tzreba przypadkiem zresetowac komputera ?
  • Level 24  
    zdejmij kleme na conajmniej 10min to powinny skasowac sie adaptacje
  • Level 14  
    że sonda ci nie pracuje to nie oznacza ze jest uszkodzona jest duzo powodów takiej sytuacji
    cisnienie paliwa
    podciśnienie w kolektorze ssacym
    lewe powietrzee masa sterownika i sondy
    zle ustwiony rozrzad
    a nawet przewody i swiece zapłonowe

    sprawdz a dopiero wymieniaj
  • Level 11  
    Przewody i swiece sprawdzone , rozrzad nie ruszany (to jest 16v wiec by mi sie rozsypal w przypadku zle ustawionego rozrzadu), wydech szczelny.

    Wydaje mi sie ze mialem strasznego pecha i sonda ktora kupilem tez jest uszkodzona ! Zmierzylem napiecie i daje 0,1V na jalowych i dochodzi w porywach do 0,35V przy solidnym przegazowaniu. Zmierzez ja jeszcze raz jak bedzie solidniej rozgrzana , bo moze sie niedogrzala (chociaz rozgrzewalem ja ok 0,5 km) , jesli nie to ja oddaje , zakladam spowrotem stara i mysle skad skolowac kolejna sonde do sprawdzenia.

    Moglbys mi powiedziec cos wiecej na temat cisnienia paliwa ? dlaczego to ma wplyw na wskazania sondy ? (w rzeczywistosci mieszanka nie jest zbyt uboga , nie moze byc przy takim spalaniu)
  • Level 11  
    Sorry , ze w kolejnym poscie ale nie moge edytowac poprzedniego.

    Otoz zalozylem stara sonde , pracuje ona tak jak wyzej opisalem , ale przy jej testowaniu nasunelo mi sie jeszcze jedno spostrzezenie. Wiec na jalowym sonda pokazuje 0,35V a jak mocniej docisne przepustnice (w strone zamkniecia) to pokazuje juz 0,45V.Przy wcisnieciu gazu napiecie sie troche podnosi , ale zaraz spada do 0,1-0,2V mimo ze trzymam gaze w takiej samej pozycji. Czy czujnik polozenia przepustnicy lub silnik krokowy ma wplyw na sklad mieszanki ? Moze ta sonda jest dobra a komp dostaje zle informacje o polozeniu przepustnicy , a sa one dla niego wazniejszy od informacji z sondy i w zlym momencie podaje paliwo ?

    Dodam jeszcze ze z wolnymi obrotami jest wszystko w porzadku , nie faluja i wynosza tyle ile powinny bez wzgeldu na to czy sonda jest podpieta czy nie.
  • Level 17  
    Miałem kiedyś p-za 1.4 benzyna- jeździłem z odpiętą sondą prawie miesiąc-spalanie 7-8 l/100km miasto, 5-6l/100km trasa ,oczywiście bez szaleństw. Jak go "dusiłem" to palił nawet 14l
  • Level 11  
    A czy mozliwa jest taka sytuacja , zeby z powodu padnietego czujnika polozenia przepustnicy komputer zle dawkowal paliwo i sonda lambda pokazywala zbyt uboga mieszanke pomimo zbyt wysokiego spalania ? Zawile pytanie , no wiec moze prosciej , czy uszkodzony czujnik TPS moze powodowac zle wskazania sondy lambda ?
  • Level 18  
    Sprawdź napięcie na grzałce sondy.
  • Level 11  
    pontuś wrote:
    Sprawdź napięcie na grzałce sondy.


    A co to ma do rzeczy ?
  • Level 17  
    A może nalałeś kiepskiego paliwa i zanieczyściły sie wtryskiwacze??(wystarczy że podejdzie jakiś paproch i nie domyka sie wtrysk, a co za tym idzie jest nieszczelny i leje sie paliwo do cylindra) spróbuj i wyczyścić, najlepiej myjką ultradźwiękową w specjalistycznym warsztacie. Miałem tak kiedyś w Lanosie
  • Level 18  
    Nie działająca grzałka sondy powoduje przekłamania jej wskazań. Sonda chodzi strasznie leniwie i w innym zakresie napięć.
  • Level 11  
    pontuś wrote:
    Nie działająca grzałka sondy powoduje przekłamania jej wskazań. Sonda chodzi strasznie leniwie i w innym zakresie napięć.


    Ale ja to mierze i tak na opietej sondzie przeciez. Wtedy nie dziala grzalka , ale jest solidnie rozgrzana od temperatury spalin. Jutro sproboje jeszcze z kolejna sonda , tym razem bedzie ona od fiata , ale one sie niczym nie roznia (tylko wtyczka).
  • Level 18  
    Dla sondy z grzałką pomiar sprawności sondy bez podłączonej grzałki jest bez sensu!
  • Level 11  
    No i mam wreszcie sprawna sonde , zalozylem od fiata , ba taka tylko byla na zlomie , zakladam do siebie , rozgrzewam mierze i jest chyba super. Na jalowych obrotach miedzy 0,38 a 0,58V , prze oprzegazowaniu najpierw spada , ale szybko rosnie znowu tak nawet ponad 0,8V nagle puszcenie , napiecie opada do 0,1V , albo nawet mniej , po czym w miare szybka wraca znow do oik 0,5V Po kilku dosc mocnych przegazowaniach na jalowych pokazuje juz ponad 0,5 nawet do 0,7V , ale mysle ze jest to spowodowane tym ze komputer majac odpieta sonde zalewal silnik i niespalone paliwo osadzilo sie na sondzie i przez to troche zawyzal. Teraz czekam az ilnik ostygnie , i bede kombinowal z podpieciem tego (bo jest inna wtyczka) i zrobie sobie odrazu "interface" do podpiecia miernika uniwersalnego i mierzenia napiecie gdzies w miare na wierzchu. Za tydzien napisze czy spalanie spadlo.
  • Level 1  
    witam. miales napisac jakie ci wyszlo spalanie przy podmienionej sondzie.
  • Level 11  
    Witam !

    No spalanie niewiele spadlo, tj auto dalej palilo jakies 11,5-13 litrow w miescie. Na trasie za to udalo mi sie zejsc ze spalaniem do 6 litrow benzyny, przy 4 osobach i jezdzie w gorach. Doszedlem do wniosku ze winne za to sa krotkie odcinki (max 3,5 km), na ktorych auto nie zdazy sie nawet dobrze rozgrzac oraz moze pagorkowaty teren mojego miasta. Obecnie jest zalozony gaz i spala kolo 14-15 litrow gazu w jezdzie miejskiej i kolo 9 na trasie. I ja nim juz nie jezdze , zostalo sprezentowane rodzicom.