Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak wygłuszyc drzwi? jakie panele drzwiowe do bmw e36 sedan

07 Mar 2007 15:41 11953 10
  • Poziom 10  
    musze się zdecydowac na ktoreś z powyższych opcji.Jeśli ktoś z was montował je u siebie lub miał z nimi do czynienia to prosze o opinie.am do wyboru trzy opcje:
    1)http://www.basser.pl/podstrony/3produkcja/nowosci/calosc.jpg
    najbardzie uniwersalne bo mamy jeszcze kawałek schowka:]

    2)http://carbok.enzo.pl/pub_html/index1.php?id=4#T04001
    pierwsze z góry.Cena bardzie atrakcyjna, wygląd również,brak schowka

    3)http://www.allegro.pl/item172050779_a_z_panele_drzwiowe_bmw_e36_sedan_sprawdz_.html
    podobne do tych z punktu 2) cenowo droższe ale przy jednym otworze pod głośnik cena bedzie niższa.


    jesli je montowaliście na jakiej sasadzie sie to odbywało? bo z opisy tych co je sprzedaja nic nie wynika.Tekst w stylu odkręcacie stry panel przykręcacie nowy to brednie bo nie mam nic w tapicerce drzwiowej przykręcanego.Nie wim czy tą częśc ze schowkiem mam wyciac ?
  • Poziom 25  
    wiesz co zamiesc jakies fotki tego jak to wyglada na standardzie najlepiej :) ja mam e38 wiec tez bede sie z tym bawil ale za jakis czas:)
  • Poziom 10  
    przy okzaji porusze temat wygluszenia.Sądząc po budowie moich drzwi nie bedzie to łatwe.Mechanizm od szybek jest na zwenątrz może macie jakieś propozycje jak je wygłuszyc? bede chciał sie posłóżyc taśmą dekarską oraz pomyślałem że wewnętrzną cześc tapicerki tą która jest niewidoczna spryskam rozcieńczonym autobitem?? co wy na to ?
  • Poziom 15  
    Z tego co widzę, solidniej wygląda panel z pktu 2.
    Całą ideę ;) panelu pokazał basser na 4ech rysuneczkach u góry strony:
    http://www.basser.pl/podstrony/3produkcja/nowe.htm
    Nie ominie cię wycinanie kawałka kieszeni (równa się zniszczeniu tapicerki drzwi), potem przykładasz panel i przykręcasz wkrętami od wewnętrznej strony tapicerki drzwi. Grill głośnika jest zdejmowany. Po montażu panela i całej tapicerki na drzwiach możesz przykręcić głośnik i założyć maskownicę...
    Minusy takiego rozwiązania, to przede wszystkim pojemność, w jakiej pracuje głośnik i brak jego stabilizacji (przykręcony tylko do tapicerki).
    W praktyce będziesz musiał wyciąć też otwór w tapicerce drzwi, z tyłu panela, żeby zwiększyć pojemność pracy głośnika.

    A tak trochę z innej beczki... Dlaczego nie od razu na dwa?? Koszt podobny, póki co jeden zaślepiasz, a zawsze jest rezerwa...

    W wolnej chwili wrzucę fotki paneli, które robiłem jakiś czas temu...
  • Poziom 10  
    to że będe musiał zniszczyc tapicerke to wiem , nie wiedziałem tylko że przykręca się je od wewnętrznej strony.Mój brat też mi powiedził czemu nie robisz na dwa? ale faktycznie nic nie trace a w przyszłości mogę tylko zyskac.prosiłbym o te foteczki paneli.

    Wygłuszałeś drzwi ???
    jesli tak to jak to robiłeś ??
  • Poziom 15  
    Dodaję obiecane zdjęcia paneli. Skany, więc jakość gorsza...
    Panele robiłem ze cztery lata temu, w golfie IV.
    Wewnętrzna strona drzwi wyłożona jest fabrycznie blachą, do której przykręciłem stelaż ze sklejki i mdfu na 3 głośniki 16cm. Oczywiście pod głośnikami blacha jest wycięta. Wszystko skręcone, sklejone, a łączenia oblepione masą bitumiczną.
    Głośnik "przedni" mocowany jest pod kątem, żeby grał do wnętrza samochodu, a nie w nogi. Wymagało to użycia mat i żywicy poliestrowej (co widać na zdjęciach).
    Całość ma te zalety, że tworzy w miarę zamkniętą i szczelną przestrzeń wraz z wnętrzem drzwi, a głośniki osadzone są stabilnie i "na sztywno".
    Tydzień pracy wymagało wymodelowanie zewnętrznej maskownicy. Najpierw gipsowy "prototyp", potem żywica poliestrowa. Całość obłożona materiałem plus maskownice vw.
    jak wygłuszyc drzwi? jakie panele drzwiowe do bmw e36 sedan
    jak wygłuszyc drzwi? jakie panele drzwiowe do bmw e36 sedan
    jak wygłuszyc drzwi? jakie panele drzwiowe do bmw e36 sedan

    Dodano po 15 [minuty]:

    Wygłuszenie. Podstawą jest zlikwidowanie efektu brzęczącego wiadra. Najprościej jest przykleić matę bitumiczną na środku blachy drzwi. Nawet nie na całości, zakrywając około 40% powierzchni.
    I w zasadzie koniec tematu. Wszystko, co zrobisz ponadto (smarowanie masą bitumiczną, wyklejanie każdego centymetra blachy matą itp) poprawi ci co najwyżej samopoczucie, a zwiększy efekt może o dodatkowe 5%...
    Warto poeksperymentować z wykładaniem wnętrza drzwi dodatkowo gąbką, ale specjalną, nie chłonącą wilgoci.
    Trochę innym problemem są rezonanse, głównie tapicerki. W golfie musiałem prawie całą tapicerkę drzwi podkleić cienką gąbką. Dopiero to wyeliminowało trzaski i stękanie plastiku... :)))
  • Poziom 10  
    dzieki wielkie za foteczki i za rady.
    Ja chciałbym użyc zamiast tej gąbeczki -MASE BITUMICZNA AUTOBIT rozcięczyłbym ją z wodą i pistoletem spryskał niewidoczny płat tapicerki tylko nie wiem czy to będzie dobre wyjście
  • Poziom 15  
    QUBA napisał:
    dzieki wielkie za foteczki i za rady.
    Ja chciałbym użyc zamiast tej gąbeczki -MASE BITUMICZNA AUTOBIT rozcięczyłbym ją z wodą i pistoletem spryskał niewidoczny płat tapicerki tylko nie wiem czy to będzie dobre wyjście


    Będziesz miał przez jakiś czas w aucie uciazliwy zapach
  • Poziom 10  
    dwa dni wietrzenia by cos pomogło?

    a sam pomysł jest słuszny? warty zastosowania i wdychania tego sapachu :] czy jeśli nie jestem melomane muzyki usłysze różnice w dzwięku ??

    w moim przypadku naprawde bedzie cieżko wytłumic zewnętrzną częśc drzwi ale z tego co piszecie wystarczy wewnętrzną blache oklejic i tak zrobie
  • Poziom 15  
    Autobit wali z miesiąc minimum, i zabija przyjemność ze słuchania muzy, nie warto wydawać kasy
    Jak z zewnątrz? wystarczy 2-3 warstwy dać na otwory z zewnątrz a nie na całą powierzchnie, oczywiście od środka jedna warstwa w zupełności wystarczy