Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pneumatyczne sterowanie zawieszeniem w ciągniku siodłowym

matidanko6 07 Mar 2007 19:39 4017 8
  • #1 07 Mar 2007 19:39
    matidanko6
    Poziom 27  

    Mam puszkę elektroniki do sterowania pneumatycznym zawieszeniem w Ciągniku siodłowym steruje ona poduszką przód tył. Tir został uderzony akurat od strony puszki i teraz pompuje gaz do poduszek ale go nie trzyma, po chwili gaz uchodzi ale nie słychać żadnego syczenia. Podejrzewam zę może to być wina któregoś z procesorów w tej puszcze. Czy ktoś może mnie upewnić w tej diagnozie albo poprawić mój tok myślenia? Jeżeli to jest któryś z procesorów to od razu poprosiłbym o wsad do niego oczywiście za punkty. Z góry dziękuję.

    0 8
  • Pomocny post
    #2 07 Mar 2007 20:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 07 Mar 2007 21:15
    matidanko6
    Poziom 27  

    To jest IVECO

    0
  • Pomocny post
    #4 07 Mar 2007 21:17
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 07 Mar 2007 21:22
    matidanko6
    Poziom 27  

    a w jakim procesorze może to być zapisane?

    Dodano po 2 [minuty]:

    chodzi dokładnie o to że nie poziomuje mi nadwozia to jest sterownik ECAS 083760 446 055 027 grudzień 1998 roku

    0
  • Pomocny post
    #6 10 Mar 2007 08:06
    Oporniczek
    Poziom 18  

    http://www.wabco.info/intl/drw/6/6137.pdf?PHPSESSID=fd2abbec2883d91a17768ed39880cc4b
    To jest schemat podłączenia sterownika. U Ciebie prawdopodobnie zawieszenie na poduchach jest tylko z tyłu a sterownik może obsługiwać również oś przednią (opcja). Pytanie czy sterownik jest oryginalny z tego auta? ( o tej numeracji stosowane są głównie w Renault ale nie ma reguły) - następne czy obie lampki kontrolne palą się jednocześnie czy czerwona mruga jednostajne? Jest to ważne z uwagi na mogące występować usterki i na trafność diagnozy. Jeżeli czerwona gaśnie to już jest pół sukcesu, bo przynajmniej sterownik jest sprawny i nie ma co grzebać w jego pamięci. Sprawdź w pierwszej kolejności przewód na wejściu do pilota – bardzo często łamią się kabelki i brak jest poziomowania. Następnie można zająć się poziomicami – sprawdzić można tylko ich rezystancję -120 Ohm. Na razie tyle.

    0
  • #7 10 Mar 2007 10:52
    matidanko6
    Poziom 27  

    Przód i tył są na poduchach, sterownik oryginalny. Jestem na 100 procent pewien. A po podłaczeniu tego sterownika poziomowana na pulpicie zapala się kontrolka czerwona i miga tak jak pisałeś.

    0
  • Pomocny post
    #8 11 Mar 2007 12:59
    Oporniczek
    Poziom 18  

    Witam. Coś się rozjaśniło po przejżeniu dokumentacji? Procedura powinna działać w Iveco.

    0
  • #9 12 Mar 2007 16:16
    matidanko6
    Poziom 27  

    ok dzięki za infomacje. odezwę się

    Dodano po 2 [godziny] 31 [minuty]:

    niestety wykasowała się pamięć ale kod migowy mi pokazuje bląd 12 co według tabelki oznacza że przedni czujnik jest uszkodzony

    słuchanie kod migowy kontrolki pokazał mi błąd numer 12 odczytałem z tabeli dla autobusów z ECAS typu "A" (nie wiem czy dobrą tablice wziąłem ), że jest to usterka czujnnika na jednej osi czyli przedniego czujnika. Czy dobrze odczytałęm błąd? w tabeli czy może dla tego sterownika jest inna tabelka? I może mi ktoś pomóc informacja jakie to może być uszkodzeni?


    Dzięki koledze Oporniczek rozwiązałem wszystkie problemy i dzisiaj o 14 autko wyjechało ode mnie dziękuję jeszcze raz

    0