Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

obrotomierz ,gdzie go podlaczyc?

GUERERO 25 Sep 2003 21:44 2472 9
  • #1
    GUERERO
    Level 2  
    gdzie podlaczyc obrotemierz w golfie td.

    przeniesiono z Upload
    j
  • #3
    Pfikusny
    Level 18  
    nie znam sie na golfach ale zazwyczaj obrotek podlacza sie pod aparat zaplonowy lub tez owija sie wokol kabli wysokiego napiecia...

    OK juz wiem ze to TD wiec te sposoby odpadaja :) :oops:
  • #4
    Darkoe
    Level 19  
    Jaki obrotomierz cyfrowy czy analog??
  • #6
    Pfikusny
    Level 18  
    upssssssssss. a ze to TD to juz nie doczytalem :oops:

    Sorrrrryyy
  • #7
    fachman
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Alternatory w dieslach mają specjalne wyprowadzenie "W" skąd bierze się sygnał na obrotomierz. Masz na tym wyprowdzeniu 6imp x ~2,2(przełożenie paska) na jeden obrót wału korbowego.
  • #8
    Raaf
    Level 22  
    He, he Ten post pasuje chyba do działu Humor ;) bez urazy..
    odnośnie pytania to jest trochę trudne, chociaż może hallotron na rozrządzie i układ zliczający impulsy połączony z wyskalowanym wyświetlaczem... Przyznaję nie próbowałem.ale ciekaw jestem czy to by się udało ;)
  • #9
    fachman
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie widzę powodu aby temat był w dziale Na wesoło, jak diesel to proszę, gały na wierzch. Naprawdę nie wiecie że alternatory posiadają dodatkowe wyprowadzenie W? bierze się go z dowolnej fazy przed wyprostowaniem, jest to sinusoida o aplitudzie około 20Vpp, jeśli alternator jest 3-fazowy (a tak jest najczęściej) to przy jednym pełnym obrocie alternatora na wyjściu tym pojawi się 6 impulsów. Wyprowadzenie można zwyczajnie dorobić, czasami udaje się to nawet bez rozbierania alternatora.
  • #10
    qra_633
    Level 17  
    Witam

    Na obrotnik w dieslu jest kilka sposobów.

    1. jak kolega Fachman napisał czyli wyjście z alternatora.
    2. tak jak jest np w poldolotach 1.9GLD czyli czujnik halla przy kole zamachowym bierze impulsy z pierścienia zębatego (tego co kręci za niego rozrusznik)
    2a,b,... lub podobne rozwiązania z "zębami" na kołach pasowych, czy wałkach rozrządu i czujnikach halla.

    3. teraz nowe silniki TD, TDI i wszystkie inne diesle w większości układ wtryskowy mają sterowany komputerem, który i tak zbiera sobie informacje o obrotach w sposób z poprzednich punktów, prawdopodobnie ma też wyjście na obrotomierz (jeśli obrotnika jeszcze nie ma w "zegarach"- oczywiście aby było taniej).