Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo 92r - Licznik

08 Mar 2007 13:50 7222 23
  • Level 15  
    Witam wszystkich. Seat Toledo 1.8i (mono) 92r.

    Spotkal sie ktos z usterka w liczniku gdzie nie dziala razem dioda od oleju i wodu. Po ok 40 sek. obydwie kontrolki gasna jedna tuz za druga.

    Sprawdzilem zimne luty w liczniku i jest wszystko ok.

    Nie dziala jeszcze obrotomierz :/ mozna go po wymontowaniu sprawdzic ?

    Prosze o jakas podpowiedz.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 28  
    Miałem podobny przypadek u klienta w T4. Z początku wszystko wskazywało na wtyk. Sprawdziłem też ścieżki na płytce. Usterka pojawiała się. Po wymianie licznika na drugi (używany) wszystko wróciło do normy. Może podstaw na chwilę drugi i sprawa się wyjaśni.
  • Level 14  
    W Toledo 1L to dosyć częsta przypadłość. Sprawdż w liczniku jeszcze kondensatory. Za oboma wskaźnikami jest kondensator 47uF sprawdz ich pojemność lub profilaktycznie wymień na nowe.
    Może być jeszcze jedna możliwość, zabrzmi to dziwnie ale ponoć tak jest w grupie VW, a mianowicie czujnik w zbirniczku wyrównawczym. Ściągnij wtyczke zmostkuj w niej przewody jak nie pomoże to znaczy że to nie tam
  • Level 15  
    Licznik zmienilem na inny i dalej to samo.
    Wtyczke zmostkowalem i tez nic :/
  • Level 15  
    Czy na wtyczce do zbiorniczka wyrownawczego powinno dochodzic jakies napiecie ?
  • Level 14  
    Do czujika nie dochodzi napięcie, ale jak już to sprawdziłeś to skończyły mi sie pomysły
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    na te kontrolki podawana jest masa zobacz skąd ją dostaje
    po podłożeniu drugiego licznika obrotomierz działał?
  • Level 15  
    tak, obrotomierz dziala na drugim liczniku :)

    Podobno obrotomierz pozniej sie popsul a te kontrolki nie dzialaly juz wczesniej.
  • Level 10  
    mam toledo 1,9D 92r. i mam chyba tą samą przypadłość, ponieważ po przekręceniu kluczyka kontrolki od oleju i wody zamiast migać to świeca, nawet po odpaleniu kluczyka nie gasną. Czasami zdarzy się jak u Ciebie że całkiem zgasna nawet przed opaleniem. Gdyby udało Ci się rozwiązać problem to podziel się informacja co z tym zrobić
  • Level 28  
    Sprawdźcie jeszcze przewody idące od alternatora. Zwłaszcza taki cienki. W Golfie 3 jest to chyba zielony lub niebieski. Może w seacie jest cos podobnego. Ten przewód (zwłaszcza we wtyczce) lubi zgnić i może dać podobny objaw. Obrotomierz nie działa wtedy na 200%
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    a co to diesel że ma obrotomierz nie działać bez altka?
  • Level 28  
    :arrow: goldwinger, odpowiedziałem koledze byniekr (toledo)
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    a to przepraszam
  • Level 18  
    Miałem ten sam prblem do dziś i po rozkręceniu licznika i dokładnym przeczyszczeniu płytki i poprawieniu kilku lutów w okolicy diod problem ustapił
  • Level 11  
    Witam. U mnie były podobne objawy. Według rad z forum sprawdziłem kondensatory (47mikro), wyczyściłem ścieżki łączące kontrolki z układem scalonym, łącznie z wyskrobywaniem lakieru z pomiędzy nich. NIC nie pomagało Na koniec z braku pomysłów zamieniłem miejscami (przelutowałem) te kondensatory 47mikro. Po podłączeniu kontrolki działają OK! Ponieważ nie wymieniłem żadnego elementu elektroniki na nowy a w trakcie prób podłączałem i odłączałem deskę kilkakrotnie to podejrzewam albo jakiś zimny lut w okolicy tych kondensatorów, albo brak styku w gnieżdzie przyłączeniowym. Robiłem to jesienią i do tej pory jest ok.
  • Level 15  
    Problem w tym ze ja mimo wymiany kondensatorow i szukania zimnych lutow podmienilem licznik i problem nie ustapil :(

    Jednej rzeczy jeszcze nie zrobilem a mianowicie nie rozebralem skrzynki z bezpiecznikami, moze tam cos sie dzieje :/
  • Level 11  
    A czy sprawdzałeś ten drugi "nowy" licznik czy jest sprawny? Jeżeli tak to ja bym sprawdził najpierw wtyczkę do licznika, może ma zaśniedziałe bolce.
  • Level 18  
    Według mnie skrzynka z bezpiecznikami raczej nic tu nie ma z tym wspólnego.
  • Level 12  
    Miałem podobny problem Seat Toledo 1,9D '93 mrugające czerwone diody w liczniku. Najpierw mrugały kontrolki - pomogła wymiana wylanego kondensatora 47µ i wlutowanie mostka ścieżki w dolnej środkowej części płytki. Po pewnym czasie (około rok) kontrolki nie mrugały tylko świeciły przez jakiś czas a następnie obie gasły. Sprawdziłem skrobakiem wszystkie odstępy oraz przelutowałem zrobiony wcześniej mostek i wyczyściłem sztyfty połączeniowe na wejściu do licznika - pomogło.
    Te czerwone mrugające diody były irytujące.
  • Level 12  
    Napisał do mnie "wropl"
    witam,
    z zainteresowaniem przeczytalem Panski artykul o migajacych kontrolkach.moj problem z seatem toledo \'95 tdi jest troche inny-mianowicie u mnie kontrolki cisnienia oleju i temp. plynu swieca sie na stale od momentu uruchomienia silnika. po pewnym czasie (czasem po kilkunastu minutach, czasem po 100km - zauwazylem zaleznosc tego zjawiska od temperatury silnika) gasna. po wylaczeniu silnika i ponownym jego wlaczeniu czasami zapala sie na moment i mignie kilka razy lampka cisnienia i bez uruchomienia silnika gasnie, a czasami znowa zapalaja sie obie.czy mozna cos na to poradzic???
    bede wdzieczny za wszelkie rady (im bogatsze,tym bede bardziej wdzieczny :))
    w razie potrzeby moge podeslac zdjecia licznika i plytki.
    pozdrawiam

    PS
    innym problemem jest obrotomierz-nie pochodzi z tego auta i wskazowka ledwie odrywa sie od belki przy predkosciach powyzej 140km/h. czy cos z tym da sie zrobic?
    ========================
    Odpowiadam na ile potrafię:
    1) W licznku proponuję wymienić kondensator 47 mikro F na płytce tuż przy złączu - odpowiada za układ "migania" kontrolek. Prawdopodobnie stracił pojemność.

    2) Obrotomierz ma z tyłu podaną częstotliwość (dzielnik?). Do diesla ma być - jeśli dobrze pamiętam coś ok. 1300 Hz. Więc jeśli obrotek pochodzi z benzyny która ma ok. 320 Hz to nic z tego. Obrotek benzyniaka czyta impulsy zapłonu (4 świece np.) obrotek diesla czyta impulsy z alternatora bodajże zacisku "W".
  • Level 11  
    witam,
    seat toledo 1.9tdi '95-moje kontrolki od oleju i wody najpierw swiecily na stale od przekrecenia kluczyka, a pozniej gasly obie na raz (czasem nawet dopiero po 100km).przelutowalem kondensy 47uF (jeden byl wylany,drugi profilaktycznie),poprawilem sciezki obok kondensa,zmostkowalem wtyczke w zbiorniku wyrownawczym - i nic. w koncu przelutowalem 18-to nozkowy scalak nad diodami (vymiathatch-dzieki za podpowiedz :).i jest zmiana-mam migajaca caly czas diode oleju-od uruchomienia, az do zgaszenia silnika.chyba bardziej wkurza,niz wczesniej :cry:
    i teraz pytanie - czy to miganie nie swiadczy o jakiejs inne usterce w ukladzie (jak np. miganie swiec zarowych lub abs'u)?czy musze wymieniac licznik (bo o wymianie 18-to nozkowego scalalaka mozna zapomniec-to on odpowiada za sterowanie diod-nie do zdobycia)?
  • Level 2  
    U mojego ojca w Toledo 1.9D 1994r. podobnie...
    Nie działa wogóle wskaźnik temp płynu chłodzącego, kontrolki oleju i przegrzania mrugną tylko przy załączeniu stacyjki i gasną... Ścieżki raczej ok... przejrzałem i dwie mostkowałem (przegrzane i zaczęły odłazić od laminatu). wymieniłem kondensatorki 47uF (dałem 47uF oraz z braku 2x22uF równoległe), poprawiłem luty scalaka... i nie wiem co dalej...
    Może ma ktoś pomierzone czujniki temp (u mnie dwa czujniki na wyjściu z bloku - górny (zimny ok160kOhm, ciepły ok.6kOhm - jakieś takie dziwnie pływające) oraz od dołu z boku króćca (zimny ok.16kOhm , ciepły ok.0,7kOhm). Czujniki z zielonymi zapinkami (podobno czujniki w grupie VW oznacza się kolorami??). Czekam na sugestie
    Jeśli ma ktoś może jakiś rysuneczek lub fotkę z umiejscowieniem czujników ciśnienia oleju to poproszę (jeden jest nad filtrem oleju a drugi??)
  • Level 11  
    proponuje sprawdzic glowne zlacze elektryczne w silniku (czarny plastikowy,karbowany cylinder,zamontowany do bloku od strony skrzyni biegow).tam lacza sie wszystkie przewody od czujnikow temp.,cisnienia oleju i zaworu odcinajacego pompy paliwa).rozlaczone?poluzowane?zasniedziale?
    czujniki cisnienia mozesz sprawdzic bez problemu-probowka i '+' z aku-dzialaja na przemian-przy wylaczonym silniku jeden jest zwarty do masy,a drugi rozwarty,po wlaczeniu-odwrotnie.jeden czujnik wkrecony w mocowanie filtra oleju (kolor szary),drugi w blok,od strony skrzyni,ponizej glowicy (kolor niebieski).te kolory moga sie roznic w zaleznosci od silnika (ja mam 1.9tdi z 1995r.).
    czujnik-sterownik temp. wody z przodu silnika,wcisniety od dolu w rure z plynem (4ro stykowy,obsluguje wskaznik temp wody i steruje swiecami zarowymi)-jego opornosc zmienia sie z temperatura-dla temp. 0-50st. zmienia sie parabolicznie od 6000 Ohm do ok. 500-1000,pozniej od 50 do 100st. - od 900Ohm do ok. 200.podlacz sie pod wtyki od ktorych odchodza przewody czerwono-zolty i brazowo-jakistam (tego brazowo jakiegostam nie jestem pewien,ten przewod idzie do masy obok tego cylindrycznego zlacza).
  • Level 19  
    Witam.
    Dzisiaj właśnie przerabiałem te 2 kontrolki w Toledo. Objaw cały czas świeciły kontrolki oleju i cieczy chłodzącej. Okazało się wylany kondensator 47uf/16v profilaktycznie wymienione pozostałe 47uf naprawa przeżartych ścieżek i do samochodu i zdziwienie dalej to samo :) z powrotem na stół przelutowanie całej płyty i do samochodu i kontrolki po chwili gasną.