Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 92r - Licznik

08 Mar 2007 13:50 6997 23
  • Poziom 15  
    Witam wszystkich. Seat Toledo 1.8i (mono) 92r.

    Spotkal sie ktos z usterka w liczniku gdzie nie dziala razem dioda od oleju i wodu. Po ok 40 sek. obydwie kontrolki gasna jedna tuz za druga.

    Sprawdzilem zimne luty w liczniku i jest wszystko ok.

    Nie dziala jeszcze obrotomierz :/ mozna go po wymontowaniu sprawdzic ?

    Prosze o jakas podpowiedz.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 28  
    Miałem podobny przypadek u klienta w T4. Z początku wszystko wskazywało na wtyk. Sprawdziłem też ścieżki na płytce. Usterka pojawiała się. Po wymianie licznika na drugi (używany) wszystko wróciło do normy. Może podstaw na chwilę drugi i sprawa się wyjaśni.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 14  
    W Toledo 1L to dosyć częsta przypadłość. Sprawdż w liczniku jeszcze kondensatory. Za oboma wskaźnikami jest kondensator 47uF sprawdz ich pojemność lub profilaktycznie wymień na nowe.
    Może być jeszcze jedna możliwość, zabrzmi to dziwnie ale ponoć tak jest w grupie VW, a mianowicie czujnik w zbirniczku wyrównawczym. Ściągnij wtyczke zmostkuj w niej przewody jak nie pomoże to znaczy że to nie tam
  • Poziom 15  
    Licznik zmienilem na inny i dalej to samo.
    Wtyczke zmostkowalem i tez nic :/
  • Poziom 15  
    Czy na wtyczce do zbiorniczka wyrownawczego powinno dochodzic jakies napiecie ?
  • Poziom 14  
    Do czujika nie dochodzi napięcie, ale jak już to sprawdziłeś to skończyły mi sie pomysły
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    na te kontrolki podawana jest masa zobacz skąd ją dostaje
    po podłożeniu drugiego licznika obrotomierz działał?
  • Poziom 15  
    tak, obrotomierz dziala na drugim liczniku :)

    Podobno obrotomierz pozniej sie popsul a te kontrolki nie dzialaly juz wczesniej.
  • Poziom 10  
    mam toledo 1,9D 92r. i mam chyba tą samą przypadłość, ponieważ po przekręceniu kluczyka kontrolki od oleju i wody zamiast migać to świeca, nawet po odpaleniu kluczyka nie gasną. Czasami zdarzy się jak u Ciebie że całkiem zgasna nawet przed opaleniem. Gdyby udało Ci się rozwiązać problem to podziel się informacja co z tym zrobić
  • Poziom 28  
    Sprawdźcie jeszcze przewody idące od alternatora. Zwłaszcza taki cienki. W Golfie 3 jest to chyba zielony lub niebieski. Może w seacie jest cos podobnego. Ten przewód (zwłaszcza we wtyczce) lubi zgnić i może dać podobny objaw. Obrotomierz nie działa wtedy na 200%
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    a co to diesel że ma obrotomierz nie działać bez altka?
  • Poziom 28  
    :arrow: goldwinger, odpowiedziałem koledze byniekr (toledo)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    a to przepraszam
  • Poziom 18  
    Miałem ten sam prblem do dziś i po rozkręceniu licznika i dokładnym przeczyszczeniu płytki i poprawieniu kilku lutów w okolicy diod problem ustapił
  • Poziom 11  
    Witam. U mnie były podobne objawy. Według rad z forum sprawdziłem kondensatory (47mikro), wyczyściłem ścieżki łączące kontrolki z układem scalonym, łącznie z wyskrobywaniem lakieru z pomiędzy nich. NIC nie pomagało Na koniec z braku pomysłów zamieniłem miejscami (przelutowałem) te kondensatory 47mikro. Po podłączeniu kontrolki działają OK! Ponieważ nie wymieniłem żadnego elementu elektroniki na nowy a w trakcie prób podłączałem i odłączałem deskę kilkakrotnie to podejrzewam albo jakiś zimny lut w okolicy tych kondensatorów, albo brak styku w gnieżdzie przyłączeniowym. Robiłem to jesienią i do tej pory jest ok.
  • Poziom 15  
    Problem w tym ze ja mimo wymiany kondensatorow i szukania zimnych lutow podmienilem licznik i problem nie ustapil :(

    Jednej rzeczy jeszcze nie zrobilem a mianowicie nie rozebralem skrzynki z bezpiecznikami, moze tam cos sie dzieje :/
  • Poziom 11  
    A czy sprawdzałeś ten drugi "nowy" licznik czy jest sprawny? Jeżeli tak to ja bym sprawdził najpierw wtyczkę do licznika, może ma zaśniedziałe bolce.
  • Poziom 18  
    Według mnie skrzynka z bezpiecznikami raczej nic tu nie ma z tym wspólnego.
  • Poziom 11  
    Miałem podobny problem Seat Toledo 1,9D '93 mrugające czerwone diody w liczniku. Najpierw mrugały kontrolki - pomogła wymiana wylanego kondensatora 47µ i wlutowanie mostka ścieżki w dolnej środkowej części płytki. Po pewnym czasie (około rok) kontrolki nie mrugały tylko świeciły przez jakiś czas a następnie obie gasły. Sprawdziłem skrobakiem wszystkie odstępy oraz przelutowałem zrobiony wcześniej mostek i wyczyściłem sztyfty połączeniowe na wejściu do licznika - pomogło.
    Te czerwone mrugające diody były irytujące.
  • Poziom 11  
    Napisał do mnie "wropl"
    witam,
    z zainteresowaniem przeczytalem Panski artykul o migajacych kontrolkach.moj problem z seatem toledo \'95 tdi jest troche inny-mianowicie u mnie kontrolki cisnienia oleju i temp. plynu swieca sie na stale od momentu uruchomienia silnika. po pewnym czasie (czasem po kilkunastu minutach, czasem po 100km - zauwazylem zaleznosc tego zjawiska od temperatury silnika) gasna. po wylaczeniu silnika i ponownym jego wlaczeniu czasami zapala sie na moment i mignie kilka razy lampka cisnienia i bez uruchomienia silnika gasnie, a czasami znowa zapalaja sie obie.czy mozna cos na to poradzic???
    bede wdzieczny za wszelkie rady (im bogatsze,tym bede bardziej wdzieczny :))
    w razie potrzeby moge podeslac zdjecia licznika i plytki.
    pozdrawiam

    PS
    innym problemem jest obrotomierz-nie pochodzi z tego auta i wskazowka ledwie odrywa sie od belki przy predkosciach powyzej 140km/h. czy cos z tym da sie zrobic?
    ========================
    Odpowiadam na ile potrafię:
    1) W licznku proponuję wymienić kondensator 47 mikro F na płytce tuż przy złączu - odpowiada za układ "migania" kontrolek. Prawdopodobnie stracił pojemność.

    2) Obrotomierz ma z tyłu podaną częstotliwość (dzielnik?). Do diesla ma być - jeśli dobrze pamiętam coś ok. 1300 Hz. Więc jeśli obrotek pochodzi z benzyny która ma ok. 320 Hz to nic z tego. Obrotek benzyniaka czyta impulsy zapłonu (4 świece np.) obrotek diesla czyta impulsy z alternatora bodajże zacisku "W".
  • Poziom 11  
    witam,
    seat toledo 1.9tdi '95-moje kontrolki od oleju i wody najpierw swiecily na stale od przekrecenia kluczyka, a pozniej gasly obie na raz (czasem nawet dopiero po 100km).przelutowalem kondensy 47uF (jeden byl wylany,drugi profilaktycznie),poprawilem sciezki obok kondensa,zmostkowalem wtyczke w zbiorniku wyrownawczym - i nic. w koncu przelutowalem 18-to nozkowy scalak nad diodami (vymiathatch-dzieki za podpowiedz :).i jest zmiana-mam migajaca caly czas diode oleju-od uruchomienia, az do zgaszenia silnika.chyba bardziej wkurza,niz wczesniej :cry:
    i teraz pytanie - czy to miganie nie swiadczy o jakiejs inne usterce w ukladzie (jak np. miganie swiec zarowych lub abs'u)?czy musze wymieniac licznik (bo o wymianie 18-to nozkowego scalalaka mozna zapomniec-to on odpowiada za sterowanie diod-nie do zdobycia)?
  • Poziom 2  
    U mojego ojca w Toledo 1.9D 1994r. podobnie...
    Nie działa wogóle wskaźnik temp płynu chłodzącego, kontrolki oleju i przegrzania mrugną tylko przy załączeniu stacyjki i gasną... Ścieżki raczej ok... przejrzałem i dwie mostkowałem (przegrzane i zaczęły odłazić od laminatu). wymieniłem kondensatorki 47uF (dałem 47uF oraz z braku 2x22uF równoległe), poprawiłem luty scalaka... i nie wiem co dalej...
    Może ma ktoś pomierzone czujniki temp (u mnie dwa czujniki na wyjściu z bloku - górny (zimny ok160kOhm, ciepły ok.6kOhm - jakieś takie dziwnie pływające) oraz od dołu z boku króćca (zimny ok.16kOhm , ciepły ok.0,7kOhm). Czujniki z zielonymi zapinkami (podobno czujniki w grupie VW oznacza się kolorami??). Czekam na sugestie
    Jeśli ma ktoś może jakiś rysuneczek lub fotkę z umiejscowieniem czujników ciśnienia oleju to poproszę (jeden jest nad filtrem oleju a drugi??)
  • Poziom 11  
    proponuje sprawdzic glowne zlacze elektryczne w silniku (czarny plastikowy,karbowany cylinder,zamontowany do bloku od strony skrzyni biegow).tam lacza sie wszystkie przewody od czujnikow temp.,cisnienia oleju i zaworu odcinajacego pompy paliwa).rozlaczone?poluzowane?zasniedziale?
    czujniki cisnienia mozesz sprawdzic bez problemu-probowka i '+' z aku-dzialaja na przemian-przy wylaczonym silniku jeden jest zwarty do masy,a drugi rozwarty,po wlaczeniu-odwrotnie.jeden czujnik wkrecony w mocowanie filtra oleju (kolor szary),drugi w blok,od strony skrzyni,ponizej glowicy (kolor niebieski).te kolory moga sie roznic w zaleznosci od silnika (ja mam 1.9tdi z 1995r.).
    czujnik-sterownik temp. wody z przodu silnika,wcisniety od dolu w rure z plynem (4ro stykowy,obsluguje wskaznik temp wody i steruje swiecami zarowymi)-jego opornosc zmienia sie z temperatura-dla temp. 0-50st. zmienia sie parabolicznie od 6000 Ohm do ok. 500-1000,pozniej od 50 do 100st. - od 900Ohm do ok. 200.podlacz sie pod wtyki od ktorych odchodza przewody czerwono-zolty i brazowo-jakistam (tego brazowo jakiegostam nie jestem pewien,ten przewod idzie do masy obok tego cylindrycznego zlacza).
  • Poziom 19  
    Witam.
    Dzisiaj właśnie przerabiałem te 2 kontrolki w Toledo. Objaw cały czas świeciły kontrolki oleju i cieczy chłodzącej. Okazało się wylany kondensator 47uf/16v profilaktycznie wymienione pozostałe 47uf naprawa przeżartych ścieżek i do samochodu i zdziwienie dalej to samo :) z powrotem na stół przelutowanie całej płyty i do samochodu i kontrolki po chwili gasną.