Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 320i 2.0 95r ładowanie usterka alternator akumlator

pisior1987 09 Mar 2007 13:28 2780 16
  • #1 09 Mar 2007 13:28
    pisior1987
    Poziom 21  

    Witam!!
    W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego doszedł nowy regulator. I dalej piszczy!!
    Jednak gdy odłącze główny kabel z zasilania od alternatora (a dochodzą dwa prądowy i kontrolka) przestaje pisczeć piszczy tylko pod obciążeniem głos dochodziz komutatora.kabel prądowy powinien dochodić bezpośredni do akumlatora??tak mi sie zdaje.gdy odłacze ten kabel i zastąpie go jakimś innym ładuje za mało.przy włączonych światłach nawet na minus.Coja mam z tym zrobić?? może uzwojenie ma samo w sobie zwarcie??i jes duży opór poprostu. lece zobaczyć.odpisujcie szybko.pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zapomniałem dodać że to Valeo.

    Dodano po 1 [godziny] 34 [minuty]:

    Uzwojenie także jest ok akumlator sprawny nawet zakładałem inny kable wpożądku dalej niewiem co jest grane..... moze układ prostowniczy??

    0 16
  • #2 09 Mar 2007 14:13
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jeżeli alternator ładuje to albo słabo naciągnięty pasek lub słabej jakości natomiast zwarcie międzyzwojowe stojana także ma podobny objaw ale ładowanie będzie dużo mniejsze od nominalnego.P

    0
  • #3 09 Mar 2007 14:18
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    a jak on ma ładować jak go tak potraktowałeś?

    pisior1987 napisał:
    Jednak gdy odłącze główny kabel z zasilania od alternatora

    a pisk z wyżej wymienionych powodów

    0
  • #4 09 Mar 2007 19:18
    pisior1987
    Poziom 21  

    Zmieniłem koło pasowe na alternatorze mam taki specjalny sprej do pasków z paskiem szystko ok!!ładowanie ok!! zawiozłem go do serwisu alternatorów!! ponoć tam cos było ale nie chcieli powiedzieć skasowali 25 zeta i nara!!ale dalej to samo!! nie jestem aż tak głupi naprawiam dziennie po kilka altków ale takiego czegos jeszcze nie miałem!!

    0
  • #5 10 Mar 2007 09:58
    zuczysko
    Poziom 14  

    nie wymieniałeś ostatnio żarówki od ładowania.
    przy żarówce mocniejszej może alternator gwizdać.

    0
  • #6 10 Mar 2007 15:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 10 Mar 2007 18:39
    pisior1987
    Poziom 21  

    nie żarówka jest orginalna. stojan jest miejscami fioletowy ale niema zwarcia ani do masy ani między sobą. alternator strasznie sie grzeje.jutro jade na giełde do gliwic zalatwie nowy stojan i mostek bo tylko to pozostało wymienić. jak ktoś cos jeszcze wie to piszcie.znacie może jakiś pożądy sklep z częściami do alternatorów i rozruszników w okolicach rybnika?? albo internetowy sklep. Auto -elektro "koczy" już znam. pozdrówka

    0
  • #8 10 Mar 2007 20:54
    zuczysko
    Poziom 14  

    nie rozsądniej kupić cały alternator ze szrotu,rzucić na stół probierczy i jak dobry to zakładać.koszt ok 150zł.

    0
  • #9 10 Mar 2007 21:23
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 11 Mar 2007 12:16
    pisior1987
    Poziom 21  

    hmm.... watpie czy taki dostane za 150 zł to jest piszczenie elektryczne nie mechaniczne byłem na giełdzie i niemieli nic pożądnego a cenili sobie za sam stojan 100 zł po regeneracji 200 zł. niemam już sił do tego auta.najleprze jest to że w serwisie altków stwierdzili ze wszystko jest ok a nawet go nie rozebrali!! I jeszcze musiałem zapłacic!!pozdro

    0
  • #11 11 Mar 2007 12:27
    paczek22
    Poziom 13  

    Najbardziej prawdopodobne jest tu zwarcie międzyzwojowe na stojanie tak jak pisał elektrit lub skończony akumlator który ma duży apetyt na prąd.
    Akumlator pewnie sprawdzałeś więc to pierwsze jest bardziej prawdopodobne, szczególnie że pisałeś o przebarwieniach uzwojenia.

    0
  • #12 11 Mar 2007 12:39
    pisior1987
    Poziom 21  

    aku jest ok zostało mi to uzwojenie ale międy sobą niema zwarcia.

    0
  • #13 11 Mar 2007 12:45
    paczek22
    Poziom 13  

    Czym to sprawdziłeś? Chodzi o to że w jednej cewce pomiędzy zwojami może być zwarcie czyli robi się pętla kilku zwoji zwartych gdzie płyną duże prądy zwarciowe. Omomierzem trudno to wychwycić bo opór uzwojeń jest bardzo mały.

    0
  • #14 11 Mar 2007 12:47
    pisior1987
    Poziom 21  

    wiem o co chodzi wymienie jeszcze to uzwojenie

    0
  • #15 11 Mar 2007 12:48
    paczek22
    Poziom 13  

    Tłumaczy to grzanie się alternatora Raz miałem już taki przypadek troszke mnie ten alternator przegimnastykował.

    0
  • #16 11 Mar 2007 12:49
    pisior1987
    Poziom 21  

    Mnie też gimnastykuje :)

    0