Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jestem nowicjuszem - Kilka pytań o układy programowalne

peter_k 09 Mar 2007 12:53 6588 19
Texa Poland
    peter_k
    Level 11  
    Witam.

Jestem dopiero po pierwszych wykładach z układów programowalnych. Niestety nie jestem na kierunku elektronika, tylko informatyka i temat jest przerabiany trochę po łebkach i tylko podstawy. Zainteresowałem się tym trochę i mam trochę pytań: (byłbym wdzięczny, za krótkie odpowiedzi). Najważniejszą rzeczą jaką jestem zainteresowany jest wydajność układu.

a) Ile pieniędzy trzeba by zainwestować by móc zacząć się tym bawić? Tzn ile mniej więcej zapłacę za sam układ (tym FPGA) + programator + oprogramowanie komputerowe?

b) Jak bardzo układy programowalne dorównują prędkością współczesnym procesorom? Np: zrealizuję podobny program dla układu programowalnego (w postaci układu kombinacyjno-sekwencyjnego) i program w języku asemblera dla komputera PC. Wiem, że wyniki takiego porównania zależą od wielu czynników, ale chciałbym z grubsza wiedzieć jak szybkie są układy programowalne.

c) W jakiej technologii jest wykonany taki układ? Tzn jakiej grubości w nm są ścieżki?

Właśnie przeczytałem, że niektóre matryce FPGA są produkowane w procesie technologicznym 65 nm.

d) Czy do takiego układu można dołączyć osobną pamięć? Oczywiście wiem, że jeśli będę korzystał z matrycy FPGA, to wszystko mogę samemu zaprojektować w postaci przerzutników (jest tam coś takiego jak sprzężenie zwrotne).

Przeczytałem, że da się.

e) Układy programowalne PLA/PLS można opisać np w postaci liczb N (ilość wejść), P (ilość wyjść AND), M (ilość wyjść OR). W jakich granicach są te liczby (jak duże spotyka się układy)?

Teraz zaczynam myśleć o FPGA, ich budowa jest zupełnie inna.