Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault master 2.2 dci gaśnie silnik

11 Mar 2007 13:54 35769 27
  • Poziom 11  
    Mam problem, podobny znalazlem na forum jednak nie bylo wyjasnione do konca co bylo przyczyną. Jadąc sobie np 90 km/h auto nagle gaśnie i powtarza sie to co jakiś czas, jednak ponownie odpala bez problemu. Objaw taki jakby nagle cos odcieło dopływ paliwa. Zauważyłem też ze na luzie wciskając gaz do oporu na obrotomierzu wskazówka pokazuje obroty 4 tys a licznik jest do 5 i czuć jakby delikatne wibracje silnika. Nie wiem czy jedno z drugim ma jakis związek. I jeszce przypomniało mi się ze źle pokazuje wskazówka temperatury silnika ( faluje) raz dziala a raz nie i nie wiem czy to może mieć związek z powyższym.Prosze o pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    Witam.
    Na początek,kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa??
    Może trzeba go wymienić.
    Drugie. Filtr powietrza.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Wszystko wymienione tydzien temu a dwa tyg temu rozrząd
  • Poziom 11  
    Na początek proponowałbym sprawdzić ten czujnik o którym wspomniałeś.
  • Poziom 11  
    Czujnik temperatury wymieniłem na nowy juz dawno ale to nie pomogło i jezdzilem z tym jakies poł roku ale dopiero od 2 tyg zaczął mi gasnąć
  • Poziom 14  
    sprawdz zaworek na pompie
  • Poziom 11  
    Tzn jak go mam sprawdzić, ma sie rozumieć ze na pompie wtryskowej tak? bo tam jest chyba jeszcze jakaś pompka wysokocisnieniowa czy coś
  • Poziom 43  
    Nie ma pompy wtryskowej,jest pompa elekt.w zbiorniku,pompa wys.cisnienia przy silniku i listwa comon rail z elektrowtryskami.Zeskanuj system i sprawdz pompe w zbiorniku
  • Poziom 11  
    Pod kompa podłaczyłem i wyskoczyły jakies błedy ale tylko same kody i gość bedzie jutro wiedział co to znaczy. U mnie w okolicy nie pożądnego fachowca więc bardzo wątpie ze ten gość mi pomoże a dwa serwisy blisko mnie to wogóle mozna o nich zapomnieć
  • Poziom 43  
    To nie jakis ropniak andrychowski tylko zaawansowany comon rail,na"pale"i zaroweczke duzo nie zdzialasz
  • Poziom 11  
    No i bardzo żałuje że nie jest to jakiś zwykły diesel bo mam już dość niespodzianek w tym wynalazku. Francuska technika to wielka porażka i nie chodzi o sam silnik...
  • Poziom 13  
    objawy wskazują na oszkodzenie zaworu regulującego ciśnienie w listwie cr. jedyna rada to podmienić zawór. to częsty przypadek w tych silnikach, a powodem jest jakość paliwa i filtrów paliwa. co do francuskiej produkcji to układ zasilania i komputer sterujący jest made in germany

    pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Wiesz może ile kosztuje taki zawór?

    Dodano po 2 [godziny] 2 [minuty]:

    Na komputerze wynalazł błąd 6182 ale nie było żadnego opisu. Wie ktoś co on oznacza?

    Dodano po 3 [godziny] 3 [minuty]:

    Pojechałem dziś do innego elektronika, wyszło na kompie że zbyt duże ciśnienie paliwa. Powiedział mi że albo czujnik ciśnienia paliwa albo zawór na pompie. Pojechałem do goscia od diesli i podmienilismy czujnik na nowy i bez zmian. Gość wykrecił zawór i podłączył pod zasilanie, zawór się zameka ale nie wiem czy to jest potwierdzenie jego sprawności. Co o tym sądzicie?
  • Poziom 11  
    Niech ktoś pomyśli
  • Poziom 24  
    carlooss napisał:
    Niech ktoś pomyśli

    Glowna osoba ktora tu powinna myslec jestes TY a my z dobrej woli mozemy ewentualnie podpowiedziec co powinienes choc nie musisz robic :-)
    pozdr. Procekkk
  • Poziom 43  
    Podmieniliscie zawor na nowy,a usterki po wymianie usuniete,sterownik wyprowadzony z trybu awaryjnego?Sam sie nie wyprowadzi,zdjeciem klemy tez nie
  • Poziom 1  
    witam serdecznie mam kilka pytań co do objawow:
    1. czy samochod gasnie przy obciazonym silniku
    2. podczas pojawienia sie usterki swieci jakas kontrolka na wyswietlaczu
    3. jezeli byl podpinany komputer to powinno pokazac blad typu spadek cisnienia na rampie

    jezeli usterka wystepuje przy obciazonym silniku zalecam poddac kontroli uklad zasilania czyli kontrole rampy wtryskowej ktora w tym przypadku moze byc uszkodzona i nalezy ja wymienic na nowa poniewaz sama wymiana czujnika moze nie dac efektu przy czym zalecana jest wymiana filtra paliwa podczas ktorej mozna sprawdzic czy nie pojawily sie w filtrze jakies opilki. kolejna sprawa to nalezalo by dokonac kontroli wtryskow mechanik znajacy sie na rzeczy poradzi sobie z kpl diagnostyka ukladu zasilania wystarczy zrobic tylko test11 po ktorym zostanie wszystko stwierdzone.

    W tym silniku zalecana jest dosc czesta wizyta w serwisie w celu wymiany oleju jak rowniez filtra powietrza i filtra paliwa. czytajac rozne fora mozna wnioskowac ze jednak silniki 2.2 dci maja wade ktora objawia sie poprzez obrucenie sie panewki i zatarcie, dlatego zalecam czeste wizyty w serwisie i tylko w serwisach autoryzowanych ktore maja pojecie jak sobie poradzic i ulatwic choc troszeczke zycie wlascicielowi zawsze mozna liczyc na jakas pomoc od fachowcow.
    Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    smajl12 z tymi srwisowymi teoriami spóźniłeś się o dwa lata popatrz na datę postu.
  • Poziom 1  
    witam kolegów mam podobny problem zaczęło się to jak zatankowałem na jakiejś dziadowskiej stacji benzynowej ale może to tylko zbieżność i teraz czasami przejadę 500 km czasami 200 km a czasami 10 km i gaśnie silnik
    a co to jest i gdzie się mieści rampa wtryskowa o której kolega pisze . Z góry dziękuję za pomoc
  • Poziom 11  
    Kolego smajl12 opowiedz coś o tych panewkach, czy objawem ich zużycia jest rytmiczne stukanie pod obciążeniem przy przyspieszaniu? Podczas równej jazdy nie stuka...
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z masterem. Sprawa dotyczy tego że gaśnie. Ma problem z paleniem ale jak zapali chodzi równo i po pewnym czasie zgaśnie z powodu braku paliwa w układzie. Gdy chodzi na wolnych obrotach to widać na przewodzie do filtra paliwa jak z paliwem leci powietrze pompka nie nabija pod ciśnieniem paliwa i po pewnym czasie jak chodzi silnik gaśnie bo tego paliwa robi się coraz mniej w przewodzie. Moje pytanie brzmi tak: Czy po zgaszeniu silnika np po 3 godzinach powinno być cały czas ćiśnienie na listwie tzn jak odkręce rurke od wtrysku to tryśnie paliwem?? Dodam jeszcze że u mnie ciśnienie na listwie jest przez chwilę po zgaszeniu a późniejszym czasie w ogóle go nie ma... Czy jest na listwie jakiś zaworek zwrotny??
  • Poziom 9  
    Miałem ten sam problem jezdziłem po mechanikach i każdy tylko mówił to do wymiany do do zrobienia !!! i pieniądze brali a efekt ten sam! wkońcu zwykły kowal powiedział mi co mam zrobić i jest !!! AUTO JAK NOWE. A koszt 0zł !!!
  • Poziom 43  
    I co? Już się rozbujałeś sam czy czekasz na oklaski????
  • Poziom 1  
    Witam.Mój samochodzik podczas jak dodaję gazu na 3,4,5 biegu odcina zapłon nie jest to uzależnione ani od obrotów ani od prędkości.W serwisie podłączyli to pudło pod komputer i powiedzieli mi że to zawór egr.W miedzy czasie zrobiłem remont silnika i udało sie wyjąć ten zawór w całości co podobno graniczy z cudem.Wyczyścili go było tam podobno kupa piachu.Niestety objawy nie ustąpiły.Wymienić to czy zacząć od czegoś innego.
  • Poziom 2  
    Wtryski :) Życzę powodzenia podczas wyciągania ;p
  • Poziom 1  
    Witam mam to samo auto Renault Master 2.2 dci 2001 rok gaśnie podczas jazdy ale na ciepłym silniku , wymieniłem pompe wysokiego ciśnienia i dalej to samo :(:( POMOCY

    Dodano po 1 [minuty]:

    Witam mam to samo auto Renault Master 2.2 dci 2001 rok gaśnie podczas jazdy ale na ciepłym silniku , wymieniłem pompe wysokiego ciśnienia i dalej to samo :(:( POMOCY
  • Poziom 10  
    Kolego co wymieniłeś pompę wysokiego ciśnienia to powiem Ci że ja przez Mastera prawie się wykończyłem nerwowo ale mam już pewne doświadczenie dlatego Ci podpowiem co nie co
    1. podstawowa sprawa to wtryski a nie pompa jak gaśnie podczas jazdy lub ciężko odpala na ciepłym i zimnym.
    2. czujnik ciś. na listwie commonrail niby mówią że często pada gówno prawda jest nie do zajechania ale sprawdzić go możesz tylko podmieniając na inny
    3. pompa wysokiego ciśnienia wymienia się ją w ostateczności jak CLIP wykazuje niskie ciśnienie na szynie lub jak masz opiłki metalu w filtrze paliwa
    4. regulator ciśnienia na listwie common rail słyszałem że często się psuje przez paliwo sam go jeszcze nie wymieniałem ale się przymierzam
    5. pompa paliwa w zbiorniku lub przy podłużnicy ona w zasadzie działa tylko przy rozruchu więc jej raczej nie ruszaj chyba że nie odpala albo lecą bombelki w weżykach

    to chyba na tyle najgorsze jest to że renault ma ułomny system diagnostyczny i zawsze pokazuje taki sam błąd czyli nie prawidłowe ciśnienie paliwa na common rail.