Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CC900-kłopoty z instalacją gazową

olszi 11 Mar 2007 18:40 1551 8
  • #1 11 Mar 2007 18:40
    olszi
    Poziom 10  

    Witam wszystkich:)
    Posiadam cinquecento 900 , 94' na gaźniku(weber) z instalacją gazową.
    Instalacja zamontowana była ok.3,5 roku temu. Otóż jakieś 4-5 miesięcy temu auto zaczęło odmawiać jazdy na gazie a konkretnie nie chciał pracować na wolnych obrotach. Tylko z maksymalnie wyciągniętym ssaniem (tak,tak mam ręczne ssanie i ono działa zarówno przy benzynie jak i przy gazie). Najpierw działo się tak tylko gdy silnik był zimny, chociaz przedtem nawet w największe mrozy nie było kłopotu. Dodam że problemy zaczęły się jesienią ,a więc gdy jeszcze było w miarę ciepło. Niestety usterka ta daje o sobie znać zupełnie losowo. Po wizycie u gazownika ten doradził wymianę( regenerację) parownika. Przystałem na to ,gdyż jak sugerował po takim przebiegu (tj. ok 80 000 km na gazie parownik się zużył) Niestety po wymianie parownika usterka wróciła. Objawy są takie że po przekręceniu kluczyka (gdy zasilanie przestawione jest na gazowe) słychać syczenie w parowniku, tak na staym jak i teraz na nowym. Wtedy ciężko kręci i gaśnie na biegu jałowym. Ale równie często po przekręceniu kluczyka nic nie słychać, auto zapala normalnie i chodzi jak marzenie. Nie mam już pomysłów ,a sprawdziłem już chyba wszystko co było można.
    Przepraszam za ,być może, zbyt rozwlekły wykład, ale starałem się jak najdokładniej przedstawić mój problem. Gdyby ktoś miał jakiś pomysł to z góry dziękuję za pomoc:)
    Pozdrawiam

    0 8
  • #2 11 Mar 2007 18:54
    Marunio
    Poziom 15  

    Na przewodzie przed parownikiem znajduje sie elektrozawór gazu. Drugi elektrozawór jest na parowniku. Jest to zawór który po dłuższym eksploatowaniu czasami potrafi źle zamykać (niezbyt szczelnie). To powoduje że do przewodu doprowadzającego gaz do gaźnika napływa gaz który się tam gromadzi i kiedy ma nastąpić uruchomienie na benzynie to mieszanka jest zbyt bogata, bo jest benzyna z powietrzem i gaz. Chociaż gaz powinien być wyłączony. Przy krótszych przerwach w jeździe wszystko jest Ok. Sprawdź dokładność zamykania przez ten zawór. Czy nie puszcza bez napięcia. Najlepiej wymienić na nowy nie jest to duży wydatek.

    0
  • #3 11 Mar 2007 20:00
    carinus
    Poziom 16  

    Istnieje jeszcze problem wymiany filra gazu i okresowej regulacji składu mieszanki.Membrany w parowniku tez ulegają procesowi starzenia.Nie napisałes kolego czy było juz cokolwiek serwisowane przez ostatnie lata.

    0
  • #4 11 Mar 2007 21:23
    Marunio
    Poziom 15  

    Kolega dokładnie opisał, że parownik był regenerowany, a więc z całą pewnością wymienione membrany wodna i gazowa. Ja dalej stawiam na elektrozawór, który czasami zamyka szczelnie a czasami nie i moim zdaniem to jest przyczyna tej usterki.

    0
  • #5 12 Mar 2007 22:20
    carinus
    Poziom 16  

    Nie mozna do konca ufać gazownikowi ze wszystko zostało sprawdzone.Nie kazdy jest tak bystry i sumienny zeby robic kompleksowo full przegląd.Zawsze mozna klienta okroic z kasy ponownie.Nie wykluczam elektrozaworu,nalezy jednak sprawdzic czy gasniecie spowodowane jest zalewaniem sie gazem czy tej jego brakiem.Gdyby nawet zawór nie trzymał to silnik nie powinien gasnac bo gaz bedzie.Tak na odległosc ciezko cos dokładnie stwierdzic.Najlepiej podjechac do innego gazownika i poprosic o regulacje.

    0
  • #6 13 Mar 2007 06:42
    zuczysko
    Poziom 14  

    podejrzewam że parownik był naprawiany a nie wymieniony.może zaworek w parowniku raz domyka raz nie.ja zawsze wymieniam parownik i zawsze jest ok.po naprawach często parownik robił co chciał lał zubażał .tylko się człowiek narobił.

    0
  • #7 13 Mar 2007 12:14
    MKCOFE
    Poziom 14  

    Witam
    Objawy o jakich mówisz wskazuja na parownik i mimo iz byl on regenerowany nie oznacza to ze dobrze pracuje i przyczyna tkwi raczej w nim
    Pozrdawiam[/u]

    0
  • #8 13 Mar 2007 21:04
    carinus
    Poziom 16  

    Sama wymiana membrany w parowniku nie daje gwarancji jego poprawnej pracy.Zmiana elastycznosci nowego materiału membrany lub odkształcenie sprezyny na I i II stopniu parownika spowoduja zmiany ktorych sie nie spodziewamy.Nieraz wymaga to poswiecenia wiekszej ilosci czasu aby dobrze wszystko zestroic.

    0
  • #9 16 Mar 2007 20:56
    olszi
    Poziom 10  

    Witam! Przede wszystkim chciałbym serdecznie podziękować wszystkim za zainteresowanie moim problemem i za cenne wskazówki. Wprawdzie nie wynika z nich konkretnie gdzie tkwi zasadniczy problem ,ale nasuwa kilka ciekawych myśli.
    Kolega Marunio pisze o dwóch zaworach, przed i na parowniku. Owszem, mam zawór przed parownikiem(znajduje się przy nim filtr gazu). Nato miast na parowniku mam zawór, ale z tego co się orientuję to jest to tylko zawór, służący wstrzyknięciu dodatkowej porcji gazu przed rozruchem. Co więcej w momencie występowania uterki pozwoliłem sobie na wymontowanie tego zaworu. Nie było żadnej różnicy i poprawy, więc wnoszę ,że nia mo on tu nic do rzeczy. Po rozmowie z kolegą pojawiła się jednakże inna koncepcja. Może wadliwe jest działanie zaworu na butli? Zwłaszcza ,że ostatnio usterka nabrała cech regularności a mianowicie wystąpiła po napełnieniu butli do pełna, i przejechaniu ok 40km. Być może wskutek jakiejś wartości ciśnienia gazu w butli zawór na butli głupieje, "wiesza" się i nie otwiera się całkowicie? Niestety znów zatankowałem do pełna więc nie mam możliwości sprawdzenia tego w weekend. Ale gdzieś ok środy pewnie to zrobię.
    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Aha i jeszcze jedno. Kolega Marunio pisze:
    "Jest to zawór który po dłuższym eksploatowaniu czasami potrafi źle zamykać (niezbyt szczelnie). To powoduje że do przewodu doprowadzającego gaz do gaźnika napływa gaz który się tam gromadzi i kiedy ma nastąpić uruchomienie na benzynie to mieszanka jest zbyt bogata, bo jest benzyna z powietrzem i gaz."
    Mój pojazd ma zasilanie gaźnikowe i do uruchamiania wogóle nie potrzebuję przełączać go na benzynę:) Usterka występuje tylko gdy działa zasilanie gazem.

    0