Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana silnika na diesla -problem z działaniem obrotomierza

adam.ok 11 Mar 2007 21:30 2532 4
  • #1
    adam.ok
    Level 10  
    mam problem, zmieniłem silnik z benzyny na diesla i niedziała obrotomierz gdyż sygnał brał z cewki a w dieslu jest czujnik (chyba magnetyczny) na wale korbowym, czy można to jakoś ze sobą zgrać, dodam że samochód to stary mercedes coupe, pozdrawiam
  • #2
    Dido230
    Level 22  
    Da się trzeba znaleźć schemat (jest gdzieś zresztą na elektrodzie) obrotomierza do diesla.

    Sygnał pobiera się z alternatora jest on przetwarzany w układach elektronicznych i mozna go podłączyć do oryginalnego obrotościomierza skalibrować wskazania i cieszyć się sukcesem.
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Możesz zrobić to na kilka sposobów:
    1. Na wyjściu wału z silnika, na kole pasowym, montujesz co 90 stopni mały magnes i dajesz czujnik. Następnie robisz mały klucz elektroniczny, który będzie generował impuls za każdym przejściem magnesu przed czujnikiem. Można do tego wykorzystać nawet moduł Gl118 z poloneza. W ten sposób robisz coś jakby układ zapłonowy do silnika benzynowego, tyle tylko, że bez cewki i świec.
    2. Alternator w dieslu powinien mieć dodatkowe wyjście do podłączenia obrotomierza. I robisz układ dopasowujący sygnał z alternatora do obrotomierza. Jest to rozwiązanie estetyczniejsze i bardziej profesjonalne.
    Zaproponowany w linku wyżej układ jest optyczną wersją rozwiązania 1. Zaproponowano w nim optyczny układ pobierania impulsów gdyż trwałe mocowanie magnesów jest ponoć problematyczne (nie jest).
    Można jeszcze wykorzystać jakieś tachoprądniczki lub poszukać obrotomierza do silnika diesla, który będzie pasował do deski.
    Zresztą temat był już kilka razy omawiany na forum. Użyj funkcji SZUKAJ.
  • #5
    adam.ok
    Level 10  
    ten silnik ma czujnik na wale, wychodzą z niego dwa kabekli z kostką, on oryginalnie miał obrotomierz, tylko miał inne zegary, w tej wersci co ja mam nie wychodził diesel i nie mam skąw wziąść zegarów, mam te co były oryginalnie ale był silnik benzynowy i obrotomierz jest od benzyny...