Możesz zrobić to na kilka sposobów:
1. Na wyjściu wału z silnika, na kole pasowym, montujesz co 90 stopni mały magnes i dajesz czujnik. Następnie robisz mały klucz elektroniczny, który będzie generował impuls za każdym przejściem magnesu przed czujnikiem. Można do tego wykorzystać nawet moduł Gl118 z poloneza. W ten sposób robisz coś jakby układ zapłonowy do silnika benzynowego, tyle tylko, że bez cewki i świec.
2. Alternator w dieslu powinien mieć dodatkowe wyjście do podłączenia obrotomierza. I robisz układ dopasowujący sygnał z alternatora do obrotomierza. Jest to rozwiązanie estetyczniejsze i bardziej profesjonalne.
Zaproponowany w linku wyżej układ jest optyczną wersją rozwiązania 1. Zaproponowano w nim optyczny układ pobierania impulsów gdyż trwałe mocowanie magnesów jest ponoć problematyczne (nie jest).
Można jeszcze wykorzystać jakieś tachoprądniczki lub poszukać obrotomierza do silnika diesla, który będzie pasował do deski.
Zresztą temat był już kilka razy omawiany na forum. Użyj funkcji SZUKAJ.