Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat 1.9TDI 130PS - przerywa i gaśnie na wolnych obrotach

wojciech.nurzynski 12 Mar 2007 10:08 24155 24
  • #1
    wojciech.nurzynski
    Level 15  
    Witam!

    Mam Passata B5 2001r. Silnik 1.9TDI 130PS.
    Problem polega na tym, że silnik na wolnych obrotach
    (czasem po kilku minutach, czasem dłuższym czasie)
    zaczyna przerywać, (takie pojedyncze przerwy)
    potem coraz bardziej aż w końcu gaśnie.
    Zdarza się, że czasami nie przerywa tylko od razu gaśnie.
    Podłączałem interfejs, w silniku nie zarejestrowały się błędy.
  • #2
    grzebacz
    Level 21  
    ale sprawdzone filtry?jak przerywa jest powietrze w wężykach?
  • #3
    wojciech.nurzynski
    Level 15  
    filtr był wymieniany około 20-30 tyś km wcześniej
    auto przy dużych prędkościach i na pełnym
    gazie zachowuje się normalnie
    (w takim razie ty chyba nie filtr)
    przerywa i gaśnie tylko na wolnych obrotach
  • #4
    Arek84
    Level 16  
    jaki masz przebieg? czy jak zaczyna przerywac zapala sie jaks kontrolka?
  • #5
    wojciech.nurzynski
    Level 15  
    Auto ma juz 240tyś km.
    Nie zapala się żadna kontrolka.
    Nie ma zarejestrowanych żadnych błędów w sterowniku silnika.
    Może szukać w blokach pomiarowych?
  • #6
    Arek84
    Level 16  
    a nie pokopcuje jak ostro dusisz na czarno?
  • #7
    wojciech.nurzynski
    Level 15  
    Auto nie dymi.
    Przy normalnej jeździe wszystko jest ok!
    Nie ma spadku mocy.
    Problem występuje tylko na wolnych obrotach.
  • #8
    Arek84
    Level 16  
    moze czas na porownanie wszytkich parametrow z "seryjnymi" jakie to autko powinno miec
  • #9
    tryni81
    Level 13  
    sprawdź czy nie ma powietrza w wężyku zasilania i powrotu. Czy to przerywanie jest na zimnym czy na ciepłym silniku?
    czytaj na wolnych krupę 1 pozycje 2 (zwróć uwagę w momencie przerywania co się z nią dzieję) i grupę 8
  • #10
    zuczysko
    Level 15  
    na moje oko to zaciąga powietrze na filtrze paliwa-sprawdź oring .
  • #11
    Itek
    Level 20  
    Zrób logi ; 1'3'4'8'11' 13'18'23'
    zobaczymy co sie dzieje na razie na wolnych obrotach potem zobaczymy może pod obciążeniem
  • #12
    wojciech.nurzynski
    Level 15  
    Witam!

    Wymieniłem filtr oraz oring.
    Objawy nie ustąpiły.
    Silnik dalej przerywa i gaśnie.
    Zauważyłem również, że nie da się odpalić po szybkim przekręceniu kluczyka.
    Trzeba wyłączyć zapłon odczekać kilka sekund aż odbije przekaźnik.
    Dopiero wtedy auto odpala od razu.
    Dodaję filmik z zarejestrowanym wykresem z Vag-Coma.
    Niestety ma aż 9MB
    Dodam, że zielona linia to druga ramka w grupie 000.
    Początkowo miała 132 i delikatnie się waha a po zatrzymaniu silnika spada
    do 101.
  • #13
    arto
    Level 17  
    na moja szklana kule to moze byc nastawnik
  • #14
    wojciech.nurzynski
    Level 15  
    "arto" może jednak bardziej precyzyjnie.
    Jaki nastawnik?
    To nie jest silnik od poloneza.
    Inni też mogą szukać rozwiązania tego problemu i zalecane jest pisać możliwie jasno.
  • #15
    szogun0
    VAG group specialist
    arto wrote:
    na moja szklana kule to moze byc nastawnik

    Hmmm, nie wiem gdzie ty widziałeś nastawnik w silniku PD?
    Diagnostyka, diagnostyka.
    Sprawdzić przewody podciśnieniowe sterowania, działanie kierownic turbiny, sprawdzić poprawność pracy pompowtrysków.
  • #16
    wojciech.nurzynski
    Level 15  
    Ciekawe jest to, że podczas jazdy jest ok.
    Jak zdiagnozować pompowtryskiwacze?
    Elektrycznie pewnie są ok.
    Gdyby były jakieś przerwy to sterownik silnika by to zarejestrował.
    Chociaż wygląda to tak jakby któryś się przycinał.
    Może trefne paliwo???
  • #17
    arto
    Level 17  
    szogun0 wrote:
    arto wrote:
    na moja szklana kule to moze byc nastawnik

    Hmmm, nie wiem gdzie ty widziałeś nastawnik w silniku PD?

    moj blad, niedoczytalem dokladnie,a swoja droga przydaloby sie podawac oznaczenie silnika w temacie.

    co do usterki to trzeba logowac bloki takie jak podal itek
  • #18
    wojciech.nurzynski
    Level 15  
    No i co?
    Nikt nie ma pomysłów gdzie szukać?
    Silnik o kodzie AWX.
    Chyba jednak będę musiał wybrać się do serwisu.
  • #19
    wojciech.nurzynski
    Level 15  
    Witam ponownie.

    Objawy nie ustępują, ale i nie pogłębiają się.
    Dodaję wykres z Vag-Coma.
    Może ktoś wie jakie to są wartości w poszczególnych blokach?
  • #20
    wojciech.nurzynski
    Level 15  
    Witam!

    Temat dalej aktualny.
    Już mogę wykluczyć układ paliwowy jako źródło problemu.
    Po pomiarach okazało się że przez moment nie jest podawany impuls sterujący na wtryskiwacze.
    Czy źródłem problemu może być wadliwa praca czujnika obrotów G28???
  • #21
    tryni81
    Level 13  
    Jak najbardziej może to być czujnik g28 ponieważ to z niego jest brane w którym momencie ma nastąpić wtrysk
  • #22
    wojciech.nurzynski
    Level 15  
    Witam!

    Przyczyną problemu były zaśniedziałe styki w kostce od czujnika G28.
    Wystarczyło oczyścić i spryskać kontaktem.
    Objawy ustąpiły.
    Dla ciekawostki dodam, że panowie w serwisie VW cały dzień siedzieli i nie doszli przyczyny.
    Nawet z resztą nie szukali w czujniku, sugerowali uszkodzenie ECU lub przekaźnika zasilającego ECU.
    Jak ich posłuchałem to...
    Pozostawię bez komentarza.

    Pozdrawiam!
  • #23
    grodzioman
    Level 7  
    Panowie pomóżcie! Nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tu. Ja mam znowu odwrotny problem ze swoim passatem co kolega. 1.9tdi AJM 115KM. Po wymianie silnika, (zostawiłem w warsztacie samochód na wymianę skrzyni biegów, a silnik na warsztacie pokazał kolano, korba zrobiła dziurę z 2ch stron. ;) ) po jakimś czasie 2-3 dni silnik przy dodawaniu gazu zaczął przerywać. Na wolnych obrotach jest ok i przy spokojnym dodawaniu gazu. Jak wciśniesz gaz w opór zaczyna przerywać. Wymienione 2 pompowtryski po juz troszkę podlewały ale tragedii nie było. Nie pomogło. Diagnostyka na VAGu wszystkie wartości w normie. Mam podejrzenie co do napięcia. W trakcie przerywania (gdy zaczyna przerywać) podnosi się odchyłka napięcia cewkii i odbiega znacznie dalej od zera. Nie przełożyłem instalacji ze swojej głowicy do pompowtrysków. Tu może być problem? Jest gdzieś przebicie lub zwarcie na tej wiązce? Moze być czujnik g28? Pozdrawiam
  • #24
    Jacenk31
    Level 1  
    Witam mam problem ze swoim paskiem mianowicie autko odpala za każdym razem bezproblemowo ale często szarpie na na postoju na wolnych obrotach. Byłem u trzech mechaników i nikt nic nie zdjagnozował konkretnie. Od razu mówie że za każdym razem podłanczali pod komputer i nic nie wykazywało. Stało się tak z tego co zauważyłem jak przyszły mrozy, teraz jak jest temperatura plusowa na dworze to szarpania prawie wogóle nie ma. Dziś wjechałem w dość dużą kałużę i od razu jak sie zatrzymałem i wrzuciłem na luz zaczął szarpać. Passat B5 1.9 tdi 115km 2000r. Proszę o jakąś pomoc.
  • #25
    grodzioman
    Level 7  
    Jacenk31 wrote:
    Witam mam problem ze swoim paskiem mianowicie autko odpala za każdym razem bezproblemowo ale często szarpie na na postoju na wolnych obrotach. Byłem u trzech mechaników i nikt nic nie zdjagnozował konkretnie. Od razu mówie że za każdym razem podłanczali pod komputer i nic nie wykazywało. Stało się tak z tego co zauważyłem jak przyszły mrozy, teraz jak jest temperatura plusowa na dworze to szarpania prawie wogóle nie ma. Dziś wjechałem w dość dużą kałużę i od razu jak sie zatrzymałem i wrzuciłem na luz zaczął szarpać. Passat B5 1.9 tdi 115km 2000r. Proszę o jakąś pomoc.


    Sprawdź wiązkę od pompowtrysków. Gdzieś jest zwarcie. Stawiam na obluzowane wsuwki od pomp. Najlepiej kup na szrocie druga całą wiązkę. Jezeli oczywiście pompy są dobre. I filtr paliwa przy okazji. Też potrafi przez to szarpać. pozdro