Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centralny zamek toyota yaris

kaczorx2 12 Mar 2007 16:00 17840 18
  • #1
    kaczorx2
    Level 10  
    Witam!! Mam następujący problem! Mam centralny zamek na pilota w Yarisie i mój problem polega na tym że zamyka z pilota drzwi(jest to 3 drzwiowy więc centralny działa tylko na dwoje drzwi) ale juz nie otwiera tylko po naciśnięciu przycisku otwierania migają awaryjne. I muszę otwierać kluczykiem biegać dookoła samochodu. Czy ktoś wie jak to naprawić? Proszę o pomoc...(Wcześniej się zdarzało że tylko otwierała nie zamykał ale teraz już nie)
  • #3
    kaczorx2
    Level 10  
    Była zmieniana na nowiutką!!!
  • #4
    mr-perch
    Level 29  
    Centralny oryginalny, czy dokładany? Po objawach raczej twierdziłbym, że nie jest to oryginał. Zrób zdjęcie pilota. Da się to wyleczyć.
  • #5
    kaczorx2
    Level 10  
    to nie jest oryginalny złączam zdjęcia.[/img]http://J:\DSCN1170

    Dodano po 1 [minuty]:

    Centralny zamek toyota yaris

    Dodano po 6 [minuty]:

    Centralny zamek toyota yaris
  • #6
    mr-perch
    Level 29  
    Jeżeli jest CENTRALNY dokładany to może być kilka przyczyn:
    1. Uszkodzone styki przekaźnika w module (oczyścić styki lub wymienić przekaźnik)
    2. Złe ustawienie siłownika względem oryginalnego cięgna (poprawić punkt połączenia)
    3. Uszkodzenie przekładni wewnątrz siłownika (wymienić siłownik)
  • #7
    kaczorx2
    Level 10  
    Mozęsz mi to wytłumaczyć jak "dla dziecka" gdzie to naprawić bo jestem w tym zielony!
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Awaryjne załączają się na dłuższy czas, czy tylko sygnalizuje otwarcie ale nie otwiera? jak sygnalizuje otwarcie ale nie otwiera, to może nie podaje sygnału otwierającego. Uszkodzenia szukaj w centralce sterującej siłownikami. Dojdziesz do niej po przewodach - będzie ich szło z drzwi kierowcy pięć: biały, brązowy, czarny, niebieski, zielony (jeśli to typowy dokładany zamek uniwersalny). Musisz sprawdzić, czy przekaźniki działają poprawnie. Na przewodach zielonym i niebieskim przy otwieraniu powinny się naprzemiennie pojawiać - i +. Możliwe też, ze przestawił/uszkodził sie siłownik master w drzwiach kierowcy (ten za pomocą którego można otworzyć centralny z kluczyka) lub poprzerywały się gdzieś przewody. Sprawdź ich stan na przelotkach drzwiowych (szczególnie od strony kierowcy), a następnie zdejmij tapicerkę (w yarisie to prościzna)i przyjrzyj się siłownikowi.
    Jeśli jesteś całkowitym laikiem, który chce się uczyć podstaw na swoim aucie, to radzę jednak udać się do specjalisty...
    PS. A dioda z tą obudową jest na prawdę obrzydliwa i wygląda obleśnie. Lepiej już wywiercić gdzieś dziurkę i wcisnąć oprawkę.
  • #9
    mr-perch
    Level 29  
    Kolego, skoro sam przyznajesz, że "jesteś zielony", to nie pozostaje Tobie nic innego jak jechac do fachowca. Kończę ten temat. Nie miej żalu do mnie, ale przeczytaj regulamin Elektrody.
  • #10
    dakin11
    Level 21  
    znajdz moduł od centralnego jeśli jest dokładany to prawdopodobnie znajduje się po lewej stronie pod nogami kierowcy następnie wyciągnij go otwórz drzwi i srubokrętem zamknij zamek potem naciśnij na pilocie zamknij jesli z modułu będzie wychodzić dzwięk jakby przekaźnika nie pomyl dzwieku przekaźnika od kierunku to moduł może być dobry. Jest też inny sposób można sprawdzić same siłowniki w tym celu należy zdjąc gume miechową która znajduje się międzu drzwiami a ramą samochodu(albo wyciągnąć moduł i tam sprawdzić ) i znaleść kable i tu mogą być dwa sposoby jeśli alarm był dokładany to kolory kabli powinny być takie ziel i niebieski a jeśli serwisowy to trzeba szukać ale do szukania trzeba wyciągnąć moduł i tak z kolejnymi drzwiami. w ten sposób sprawdzamy tylko siłowniki czy są dobre sprawdzamy je tak: przez prubówke musi przechodzić masa czyli do jednego z kabelków ziel czy nieb dajemy za pomocą prubówki mase jeśli będzie zamykać bądz otwierać to siłownik jest dobry następnie należy sprawdzić prądem też pzrez prubówke czy się zamyka bądz otwiera ale na tym samym kablu !! co sprawdzaliśmy masą zależy też który kabel jak jest podłaczony. Najlepiej jedz do elektromech żeby ci to zrobił bo to jest dosyć skomplikowane żeby samemu sprawdzć dla człowieka nie mającego styczności z centralnymi bo łatwo można spalić moduł. Pozdrawiam i kombinuj
  • #11
    kaczorx2
    Level 10  
    ok poradze sobie z zamkiem alemam kolejny problem

    Dodano po 20 [sekundy]:

    Mam skuter Yamaha Mint! I dziwnie się zachowuje a mianowicie strasznie szarpie jest słaby i strzela iskrami z tłumika!! po czym dusi sie i gaśnie! Czyli po zapaleniu "przejade"(to nie jest jazda) ok 5 metrów strzeli z tłumika i gaśnie a jak już strzela i jedzie to jest taki słaby że ledwo jedzie!! Proszę o pomoc
  • #12
    procekkk
    Level 24  
    ostatnio mialem podobny przypadek w innym samochodzie, uszkodzone byly krancowki w sterujacych silownikach
  • #13
    dakin11
    Level 21  
    sprawdz świece jak jest zakopcona to przeczyść jak jest wypalona to wymień. Mi to wygląda na świece w każdym bądz razie ma coś z zapłonem może paliwo lipne albo coś z silnikiem się stało. Powiedz mi jak te iskry wyglądają jak byś szlifował szlifierka czy taki ogien buchne. Może też być że to wina tłumika. To jest cztero- czy dwu-suw ??
  • #14
    kaczorx2
    Level 10  
    Iskrami strzela. i przerywa. świeca ok daje dobrąiskrę. bez tłumika tak samo się zachowuje...To musi być coś z zapłonem tylko jak ustawić?
  • #15
    dakin11
    Level 21  
    zapłon ustawiasz za pomocą specjanej lampy stroboskopowej iregulacją aparatu zapłonowego albo w nowszych modelach z zapłonem elektronicznym przez podpięcie się do interfejsu komputera i zmianie odpowiedniej opcji. njlepiej jedź do jakiegoś elektromechanika poj. samochodowych może ci ustawi albo do jakiegoś elektryka od skuterków. Pozdrawiam
  • #16
    Redbull919
    Level 10  
    Witam

    mam taki problem z c.z w Yarisce 1.0 2003
    Podłączyłem do do fabrycznej instalacji sterownik zdalny centralnego zamka BX-30, ale jest przy nim jeszcze brązowy przewód odpowiedzialny za sygnalizację zamknięcia/otwarcia kierunkowskazami.
    Gdzie najlepiej się tym przewodem wpiąć bez specjalnych komplikacji? Myślałem, aby podać sygnał przy włączniku awaryjnych (4-pinowa kostka wspólna z ogrzewaniem tylnej szyby) ale jak podpinam pod jeden z tych kabelków to wywala mi bezpiecznik od cz. kiedy zamykam/otwieram auto, a pod drugim nic się nie dzieje, tj. awaryjne nie reagują.

    Ktoś może podpowiedzieć jak to ugryźć?

    No bo od biedy to można z tego przewodu równolegle poprzez diody wpiąć się w przewody kierunkowskazów idące w lewym progu, ale może jednak Ktoś wie jak to szybciej i łatwiej rozwiązać?

    pozdrawiam
  • #17
    dakin11
    Level 21  
    witam kolego niestety nie da się inaczej jak przez diody :/, sam widzisz jakie skutki przyniosły inne podłączenie polecam dalej podpięcie się poprzez diody w przewody idące w lewym progu :), mi to zawsze idzie szybciej niż inne metody :) pozdrawiam
  • #18
    Redbull919
    Level 10  
    Dzięki Dakin11 za szybką odpowiedź

    w takim razie nie pozostaje nic innego jak zmontować rozgałęźnik z diodek ;)
    Jakieś szczególne te diody muszą być, czy najzwyklejsze 12V?
  • #19
    dakin11
    Level 21  
    nie no wystarczą 1N4007 pozdro :)

    Moderated By norbert.s.:

    Ostrzeżenie za pisanie błędnych, a wręcz szkodliwych porad.
    Dioda 1N4007 absolutnie nie nadaje się do podłączenia kierunkowskazów.
    Do takich rozgałęzień używamy diód minimum 3A, a wskazane są 5-6A.