Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak wyregulowac lpg w aucie z gaznikiem i silnikiem krokowym

Puzon_16 12 Mar 2007 18:38 5231 2
  • #1 12 Mar 2007 18:38
    Puzon_16
    Poziom 16  

    Witam. mam golfa II 1.6PN. Chodzi na gazie od jakiegos czasu ale zawsze narzekałem na bardzo słaba dynamike auta. Na benzynie to sama przyjemnosc a po przełaczeniu na gaz nie da sie nawet przyspieszyc na 5 biegu, trzeba redukowac, po wcisnieciu pedału do konca auto buczy i nie przyspiesza, przy czym pali okolo 8-9 litrów ale przy niespotykanie spokojniej jezdzie. Kilku mechaników mówilo ze tak ma byc ale chyba sie myla.
    prosze wiec o jakies podpowiedzi jak wyregulowac gaz. Zaznaczam ze jest to gaznik z silnikiem krokowym.
    mam 2 sruby regulacyjne:
    1- na reduktorze-malutka
    2- na wężu-duza
    Od czego zaczac i jak wyregulowac. Znalazłem cos takiego: http://www.landroverclub.pl/lpg/lpg.htm
    czy mozna regulowac w taki sposób w tem modelu?

    Prosze bardzo o rady bo w okolicy nie ma zadnego fachowca, a jazda autem naprawde bardzo denerwuje.
    Z góry dziki za pomoc

    0 2
  • #2 12 Mar 2007 20:40
    life27
    Poziom 15  

    Wyjaśnijmy kilka kwestii.

    W samochodzie z gaźnikiem i instalacja LPG najpierw ustawiamy silnik do pracy z benzyną. Zakładam że u Ciebie jest to już zrobione bo opisujesz że jazda na benie to sama przyjemność.

    Zanim zabierzesz się za jakiekolwiek regulacje sprawdź stan filtra powietrza i gazu - WAŻNE !!! tu może tkwić Twój problem. Gaz w Polsce jest generalnie cholernie brudnym paliwem, filtry gazu dość szybko się zapychają (w zależności od rodzaju filtra) ja czyszczę co najmniej raz na kilka miesięcy.

    Jeśli te dwie kwestie sprawdziłes to możesz zabrać się dalej za regulację.

    Śruba na parowniku służy do regulacji składu mieszanki LPG/Powietrze, reguluje się ilość gazu która dopływa do parownika.
    Śruba na wężu służy do regulacji przepływu mieszanki.

    Według tego co piszesz moim zdaniem masz za mocno zdławiony gaz na wężu, po prostu brakuje gazu i masz bardzo ubogą mieszankę. Objawy właśnie takie jak przedstawiasz, prawdopodobnie wskazują na to.
    Tu jest reguła śruby prawoskrętnej, pamiętaj że nawet obrót o 1/4 obrotu ma duży wpływ na przepływ, odkręcasz - zwiększasz prześwit, zakręcasz - zdławiasz

    Równocześnie musisz kontrolować wolne obroty i ustawiać skład mieszanki śrubą na parowniku, silnikiem nie może rzucać i musi pracować równomiernie i trzymać te 800-900 obr/min.

    w razie pytań pisz... Polecam też forum http://forum.vwgolf.pl/

    0
  • #3 12 Mar 2007 20:43
    rumun-r32
    Poziom 13  

    wkreć mu śrubę na wężu do oporu i wykręć dwa i pół obrotu albo tyrzy tylko pełne obroty każdy obrót 360stopni a poznięj wyreguluj go mała srubą na reduktorze tak zeby miał wmiare równe obroty ale nie spodziewaj sie niewiadomo jakiej poprawy

    1