Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

schemat podłączenia alternatora w ursusie 60

14 Mar 2007 14:52 100701 50
  • Poziom 2  
    jak podłączyć kable żeby mi alternator ładował akumulatory w ursusie 60????????
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
  • Poziom 17  
    Podaj jaki lub z czego ten alternator,.Zazwyczaj główny prądowy idzie z rozrusznika ze szczotek wychodzi przewód na regulator, a z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawidz własny zbudowany obwód) lub pod samą kontrolkę ładowania i kontrolować ją żeby nigdy niebyła spalona (przy spalonej nie ma ładowania).
  • Poziom 2  
    Ten alternator jest z poloneza. Z alternatorem jest razem regulator napięcia. Potrzebuję instrukcji lub schematu podłączenia alternatora, jak najłatwiej jest to możliwe żeby mi ładował akumulatory.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 17  
    No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku
    z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
  • Poziom 14  
    Z alternatorem jest razem regulator napięcia w komplecie czy to jest jedna całość?
  • Poziom 2  
    Alternator stanowi całość z regulatorem.
  • Poziom 14  
    Podłącz jeden przewód do akumulatora pod najgrubsze złącze a to male to wzbudzenie czyli żarówka z jednej strony do plusa a z drogiej do alternatora

    Dodano po 1 [minuty]:

    Podepnij plus akumulatora do alternatora takie grube złącze a drugi przewód do kontrolki.
  • Poziom 10  
    kryszt44 napisał:
    No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku
    z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).


    Witam. Podłaczyłem tak jak kolega pisał. Tylko na alternatorze mam jedno nieoznaczone wejście z takim cienkim kablem białym, podłączyłem to pod mase, a kabel 30 z alternatora podlaczyłem pod (+) plus na rozruszniku, który idzie z akumulatora. Z regulatora 15 podpiąłem żarówkę 5W pod jej plus, a drugi koniec żarówki podpiąłem pod mase. Włączyłem zapłon(wsadziłem kluczyk) i kontrolka się nie zaświeciła, a jak była prądnica to się świeciła. Czy to normalne? Jeszcze nie sprawdzałem czy jest ładowanie, bo nie odpalałem traktora, bo mam słabe akumulatory i nie przekręci, ale światła itp świecą normalnie, tylko są zasłabe aby uciągnąć rozrusznik.

    Proszę o pomoc
  • Poziom 10  
    czy nikt nie potrafi mi pomóc????????????
  • Poziom 12  
    Jeśli masz alternator z poloneza to masę się nie podłącz na żaden kabel tylko jest na obudowie a podłączenie kontrolki nie jest do masy tylko do plusa po stacyjce a z drugiej strony na 15 . napisz czy to jest alternator z poloneza caro czy starszego a kryszt44 dobrze napisał , alternatory są 9d i 6d choć rzadko te ostatnie spotykane on by ci się sam nie wzbudził. Może podeślij zdjęcie to już na pewno ci się wyrysuje schemat . Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Alternator i regulator elektroniczny mam od nyski. Czyli źle podpinam kontrolke?
  • Poziom 15  
    Trochę czasu juz upłynęło, czy problemy z podłączeniem alternatora już pokonane? Jeśli nie to chetnie pomogę.
  • Poziom 16  
    Nie wiem czy temat aktualny ale właśnie przed chwilą miałem ursusa C360 z padniętym ładowaniem które kiedyś robiłem na alternatorze od poloneza , myślę że ten schemat pomoże:D, regler też do alternatora :D bo raz mi się zdarzyło że gość był zdziwiony że nie pasuje ten co był od prądnicy
  • Poziom 16  
    MAm takie moze dla kogos banalne pytanie, ale prosze mi to jakos lopatologicznie wytłumaczyc....--mam alternator z poloneza - z regulatorem na obudowie. Podpinam wyjscie to ze srubka na plus np przy rozruszniku -* to wszystko jasne.
    Drugie wyjscie mam tam kilka kabelkow - jeden idzie z regulatora i jest polaczony z wyjsiem alternatora tu wszystko ok - i teraz podpinam ten kabelek pod kontrolke ładowania, tylko jak to mam dokladnie zrobic?????
    Kontrolke mam wpieta w zegary i z tego co pamietam do kontrolki dochodzi jeden kabel plusowy od stacyjki, a masa jest chyba na obudowie zegarów ( zegary te półokrągłe standardowe w starszych 360 ).
    Do czego dokładnie podpąć ten cienki kabel - do tego samego styku co idzie kabelek zasilajacy do zarowki, czy tzreba cos przerabiac aby jeden kabel byl do styku zarowki, a drugi do obudowy zewnetrznej zarówki???
  • Poziom 34  
    ixs napisał:
    Cytat:
    Kontrolke mam wpieta w zegary i z tego co pamietam do kontrolki dochodzi jeden kabel plusowy od stacyjki, a masa jest chyba na obudowie zegarów ( zegary te półokrągłe standardowe w starszych 360 ).

    Ten przewód zasilający od stacyjki do kontrolki zostawiasz. Drugi przewód od kontrolki zdejmujesz i na jego miejsce dołączasz właśnie ten cienki przewód od alternatora.
  • Poziom 16  
    A czyli zaczynam rozumiec - prąd ma przepływać przez zarówke.... Bo z niektórych opisów wydawało mi sie ze zarówka jest podłączona równolegle, ale wtedy przewód wystarczyłoby podpiąć bezpośrednio do stacyjki...
    W bład tez wprowadziło mnie to ze wydawało mi sie ze do kontrolki idzie tylko jeden przewód, a druga to masa na obudowie zegarów, ale chyba jednak tak nie jest - musze spawdzic ten drugi przewód...
  • Poziom 34  
    Tak, prąd przepływa przez żarówkę i dzięki temu alternator się wzbudza.
  • Poziom 16  
    Dzięki za pomoc - alternator juz podłączony - na szczęście działa - mam jeszcze kilka pytań:
    1. czy napięcie ładowania jest OK - na wolnych obrotach ok 13V - przy bardzo niskich obrotach zaczyna lekko świecic lampka ładowania, ale to juz przy bardzo niskich obrotach , po podwyższeniu obrotów napiecie wzrasta do 14,5, a chwilami nawet 14,6V, przy wysokich obrotach oscyluje w granicach 14,3- 14,4V ( czy te 14,6 to już nie za wysoko?)
    2. druga sprawa że po odpaleniu silnika lampka ładowania gasnie prawidłowo, jednak przy nieco podwyższonych obrotach zaczyna ona mrugać , przy dalszym podniesieniu obrotów lampka znów gaśnie - co moze byc przyczyną?

    Zarówka ładowania założona 4W ( próbowałem tez na 2W, ale zaczynał ładować dopiero po lekkim podwyższeniu obrotów i wydaje mi sie ze nieco niższe napiecie ładowania wtedy wystepowało - ok 13,5V.
    Po właczeniu odbiorników prądu napiecie stabilizuje sie w podobnych zakresach jak wcześniej... - no może troszke nizej...
  • Poziom 27  
    Zostaw jak jest, wygląda że masz dobrze. To 14,6V to może być błąd miernika. Weź inny i sprawdź
  • Poziom 2  
    Witam koledzy mam taki roblem na przy c-330 alternator typowy ze sklepu jak to sie zakłada do trzydziestek i szesdziesiatek a problem jest taki ze swieci mi zarówka od ładowania sprawdzałem miernikiem i nic pokazuje wartosc akumulatora nawet na wysokich obrotach.
    załozyłem nowe szczotki i nowy regulator i tez nic .
    rozkreciłem alternator aby pomierzyc diody jest ich sześć spietych po dwie mierzyłem je miernikiem ale nie wiem czy dobrze ustawiłem miernik na omy i sprawdzałem wszystkie pokazywały mi około 18,5 oma w jednym kierunku a po odwróceniu biegunów juz nie to chyba dobrze pomóżcie i powiedzcie jakie powinny byc odczyty i jak to zrobic ? A nastepnie wziołem izwojenie wkoło wirnika i mierzyłem sa tam przykrecane trzy przewody do tych par diód mierzyłem je brzęczkiem z miernika i kazdy z kazdym jak stykałem to brzęczał pomwiedzcie jak to ma byc sprawdzone i czy dobrze to robiłem i czy dobre jest ?
    Nastepnie sprawdzałem wirnik tez miernikiem i brzeczkiem na nim dotknołem do komutatora po którym chodzą szczotki i tez piszczał czy ja to wszystko dobrze mierzyłem ?
    Pomórzcie i wytłumaczcie jak to pomierzyc za pomocą zwykłego standardowego miernika
    A i alternator jest podłączony chyba dobrze a powiedzcie jak maja byc podłączone kable od regulatora
    pomórzcie

    Z góry dziękuje
  • Poziom 10  
    Hmmm...ładowanie idealne. Na wolnych jest 14,32V, a na wyższych nieco spada :-) Dziwna sprawa, bo kontrolka świeci dalej. Nawet próbowałem "na krótko" kontrolkę podpinać i nic. Podłączenie sprawdzone 100razy.
    Ponieważ ładuje super, to przestałem z tym walczyć :-)
  • Poziom 13  
    no u mnie i zarowka nie świeci i nie ładuje - przywiozłem już trzeci alternator i kiszka. A czym się różni 6cio diodowy od 9cio? Jakim podłączeniem?
  • Poziom 11  
    koledzy schemat podłączenia tego alternatora też jest dobry, ja podłączam trochę inaczej, na alternatorze jest zacisk 67 ( wychodzący z szczotek)i jego podłączyć pod zacisk regulatora 67, drugi zacisk z regulatora 15 pod stacyjkę po zapłonie. Kontrolkę ładowania należy podłączamy jeden przewód pod stacyjkę po zapłonie tak jak zacisk 15 z regulatora, a drugi przewód kontrolki podłączyć pod dodatkowy styk z alternatora,
  • Poziom 13  
    Wszystko jest dobrze... schemat jest dobry. Popracuj nad pisownią może.
    Co do moich postów wyzej... Wyszło na to, że miałem alternatory popsute, pojechałem do takiego fajnego serwisu w Malborku i z 3 złożyli mi 1 :) sprawny, ładuje jak trzeba. Pozdrawiam.
  • Poziom 7  
    Czy lampka kontrolki jest konieczna? Nie można tego przewodu dać bezpośrednio na + akumulatora?
    Potrzebuję tylko sprawdzić który alternator daje lepsze ładowanie a silnik mam na hali.