Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Agregat PAB-4-3/400

roberto-omen 15 Mar 2007 07:50 24775 11
  • #1
    roberto-omen
    Level 11  
    Mam spory problem bo kupiłem Agregat PAB-4-3/400-wojskowy,od zakupu do zamiaru uruchomienia mineło 6mieśiecy.
    Męcze sie stym juz tydzień a silnik ani drgnie ,słychać że jak by chciał odpalić ale nie odpala,i niewiem własnie co moze być przyczyna tego ,czy zapłon jest zle ustawiony czy moze cos nie tak z gaznikiem? bo iskre daje ale niewiem czy wtym momecie co trzeba .
    Bo na internecie z opisem tego agregatu sie nie spotkałem i zwracam sie z prosba czy ktos z was miał do czynienia z owym sprzetem i mógłby mi co nieco doradzic?
  • #2
    |bst|
    Level 15  
    Witam,
    Ja meczylem sie dlugo z mniejszym PAB'em.
    U mnie pomoglo:
    - wymiana przewodu zaplonowego, swiecy,
    - ustawienie przerwy na przerywaczu, zaworow zgodnie z DTR
    - polanie oleju na cylindry i rozruszanie silnika (pierscieni) - bez tego mial mala kompresje
    - ustawienie zaplonu - ustawilem 'na drut' - wsadzilem szpryche w cylinder i ustawilem na oko tuz po najwyzszym polozeniu cylindra

    Nie wiem jak w tym PAB'ie ale gaznik to sie reguluje symbolicznie - wazne aby zaczac na ssaniu, mozna polac troche benzyny na cylindry.
    Najwiecej to pomogla wymiana kabla zaplonowego, swiecy i rozruszanie pierscieni - mimo ze tez byla iskra - to byla jednak za slaba.
  • #3
    aceton
    Level 26  
    zaplon sie ustawia nie tuz po najwyzszym polozeniu tloka tylko przed z reguly od 3 do 1mm zalezy od typu silnika
  • #4
    roberto-omen
    Level 11  
    najgorsze jest to ze po wykręceniu swiec nie widać tłoków co jedynie zawór a tak to jak by była jakas osłona,
    objaw jest taki ze cały czas wali w gaznik ,a jak nawet odpali to po kilku nastu sekundach spada z obrotów do mometu zgaśniecia,potem nieda sie go wcale odpalić tylko strzela w gaznik i znów po 100 albo wiecej prubach odpali i tak samo zgaśnie,nie wiem czy nie dac całego gaznika do mechanika aby zerknoł,moze on cos ustawi.
    a jak sie w nim włancza ssanie.
    a nie wiecie czy ma ktos do sprzedania cały ten układ zapłonowy(kopułka-cewka)-całe to uządzenie
    nie wiecie czy sa jakies ksiażki albo cos na temat tego silnika?
    Z góry dziekuje za pomoc wszystkim
  • #5
    sp5wcx
    Level 33  
    Jak kupiłeś agregat na przetargu z AMW, to się nie dziw. Tam chyba najgorszy badziew jest, bo w międzyczasie, co wartościowsze sprawne podzespoły już dawno zostały zamienione na uszkodzone. Zajrzyj do rozrządu, popatrz na zawory. Może ich wcale nie ma?
  • #6
    roberto-omen
    Level 11  
    dzis jade po odbiór gaznika ,ciekaw czy to coś pomogło.
    wszystkie obudowy posciągałem i jutro będe kombinował z ustawieniem zapłnu-sprawdze czy jest tak jak powinien być.
    jesli się uda złom uruchomić to moze załoze do niego rozrusznik bo takie kopanie to mnie wku....a.
    nie ma ktoś z was danych dotyczących tego przetu-silnika jak i co ustawić?
  • #8
    roberto-omen
    Level 11  
    a jak sie w tym silniku ustawia luz zaworowy gdzie jest dojecie do tego?
  • #9
    roberto-omen
    Level 11  
    wreszcie udało sie sprzet uruchomić.
    teraz jeszcze mysle aby załozyć rozrusznik,przynajmniej jak zaniknie napiecie to sam sie uruchomi,bez ingerencji człowieka.
  • #10
    brofran
    Level 39  
    Szkoda ze co nieco nie napisales jaka byla przyczyna niedzialania agregatu. Koledzy doradzali a ty nawet im nie podziekowales - nieladnie.
  • #11
    roberto-omen
    Level 11  
    przepraszam-i dziekuje
    musiałem głowiczke ściagać i zaworki docierac bo nie trzymały sprezania no i najwazniejsze to świece kupiłem takiego typu jak były juz w nim i nie chodził wiec załozyłem duzo dłuższe i teraz od kopa startuje.Tak a propo z poza tematu to czy nie zna ktos namiarów gdzie dokładnie moge kupic pradnice montowana w pociagach,juz pare miejsc sprawdziłem ale zregóły wszędzie tylko naprawiaja wagony towarowe a tam wiadome pradnic niema,wiec jesli ktos ma do sprzedania albo zna namiar to z góry dziekuje za informacje.
  • #12
    fiter19
    Level 1  
    Dla potomnych. Ssanie jest jak w starych motocyklach czyli przesłona gardzieli zwiększająca podciśnienie co powoduje zwiększenie dawki paliwa. Po drugie, wajcha ssanie prawie na max w kierunku gaźnika a przepustnica na 3/4. Zapłon to iskrownik, im wyższe obroty tym lepsza iskra. Przewody WN można zaadoptować że starej bemki. Świece dać trój elektrodowe. To ma zapalać na dotyk. Regulacja gaźnika odbywa się jedną śrubą. Wykręcanie zwiększa ilość paliwa. Olej ja daję 5W40. Bardzo porządny agregat o bardzo dobrych parametrach prądu tylko spalanie. Ja stosuję dodatek do benzyn.