Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xsara 2,0 HDi Kombi z 2002 roku - ukryty wyłącznik rozruchu.

wolff 15 Mar 2007 11:05 2424 2
Optex
  • #1
    wolff
    Level 15  
    Witam. Posiadam autko jak w tytule. Nie jestem elektronikiem ale amatorem który lubi grzebać w elektryce samochodowej. Chciałbym zamontować własnoręcznie w swoim samochodzie ukryty wyłącznik zapłonu i mam dylemat jak to zrealizować. Po prostu co będzie lepsze? Czy wyłączyć na przewodzie sterującym automat rozrusznika czy może na strowaniu pompą paliwa. A może jakieś ninne rozwiązanie? Oryginalny immobilaizer nie działa (zostal wyłączony) i na kompie wyświeta się komunikat o błędzie - ale autko pali i nie ma z tym problemu. Zamontowny jest w tym autku autoalarm CS 584. Robił to chyba jakiś amator, większy laik niż ja gdyż:
    1. Nie jest podłączony wyłącznik krańcowy zabezpieczający maskę samochodu - po prostu nie został zamontowany.
    2. Wnętrze samochodu zabezpieczają tylko dwa czujniki ruchu zamontowane pod sufitem na przednich słupkach, a co za tym idzie nie są podłączone do centralki żadne z pięciu drzwi oprócz wpięcia w układ c.zamka.
    3. Nie podłączony wyłącznik zapłonu. Można przy zainicjowanym alarmie odpalić silnik i jechać.
    4. Syrenka alarmowa nieoryginalna - bardzo cicha i bez własnego zasilania.
    Na autoalarm jest jeszcze 1 rok gwarancji ale firma ktora go montowała znajduje się 380 km od miejsca mojego zamieszkania więc żadna reklamacja nie wchodzi w grę - taniej wyszło by chyba zlecić to jakiejś profesjonalnej fimnie w okolicy niż tracić czas i paliwo na przejazd.
    Poradżcie co mogę z tym zrobić w własnym zakresie i jak?
  • Optex
  • #2
    andreeas7
    Level 14  
    Kolego to auto ma magistrale BSI - jak nie masz zielonego pojecia o montazu alarmu w takim systemie lepiej jej nie dotykaj bo cos uwalisz.
  • #3
    wolff
    Level 15  
    andreeas7 wrote:
    Kolego to auto ma magistrale BSI - jak nie masz zielonego pojecia o montazu alarmu w takim systemie lepiej jej nie dotykaj bo cos uwalisz.


    THX! :-) Nie zamierzam grzebać w oryginalnej instalacji ani w niczym co jest podłączone do kompa :-)
    Jedyne o czym myślałem to:
    1. Zamontowanie wyłącznika sygnalizującego otwarcie pokrywy silnka.
    2. Podpięcie się pod lampkę oświetlena wnętrza która będzie sygnalizowała otwarcie drzwi samochodu (nie wchodzi w grę wpięcie w instalację w drzwiach ponieważ wyłączniki są w zamkach i musiałbym prowadzić przewody do każdych drzwi osobno) Tylko tu jest jeden problem - mianowicie jest tam wyłączanie zwloczne, z tego co się zorientowałem to alarm uzbraja się wcześniej niż gaśnie oświetlenie, jest wyjście z tego tylko trzeba pamiętać o włączeniu alarmu dopiero po wyłączeniu oświetlena.
    3. Podpięcie się do lampki oświetlenia bagażnika.
    4. Zabudowanie jakiegoś ukrytego wyłącznika sterującego automatem rozrusznika - oczywiście przez przekaźnik :-) lub pompą paliwa.