Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reduktor BRC Tecno 70kW - jak wyregulować?

16 Mar 2007 12:10 16322 4
  • Poziom 17  
    Witam,
    Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować reduktor, jak w temacie? Chodzi o regulację samego reduktora - bez instalacji gazowej.

    Wyczytałem, że do reduktora można podłaczyć gumowy wąż, koniec zanurzyć w wodzie. Na styki reduktora podać napięcie +12V i regulować śrubą od czułości do momentu aż zaczną pojawiać się pojedyńcze bańki. Później śrubą od minimum doprowadzić aby te bańki wydostawały się z większą częstotliwością. Chodzi o to aby ciśnienie na wyjściu przewodu gumowego było większe od ciśnienia atmosferycznego.

    Sprawdzał ktoś ten sposób? Czy taka regulacja jest w ogóle prawidłowa?


    A może lepszym sposobem jest: reset centralki BINGO S4, wtedy silnik krokowy ustawi się na 100 kroków. Odpalić auto na gazie i tak kręcić śrubami aby w stałym ułożeniu krokowca (100 kroków) mieszanka przy 3kobr i na biegu jałowym była stechiometryczna - sonda lambda oscylowała 0,2-0,8V? Odczyty pracy sondy lambda oczywiście na PC:?:

    Dla zainteresowanych mam taki oto tekst http://zsi.tech.us.edu.pl/~liga/porsche/krotki_poemat_na_gazu_temat.pdf
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 12  
    Dobrze kombinujesz, ale jest prostszy sposób.
    Śrubą wolnych obrotów ustawiasz silnik tak aby pracował prawidłowo, to znaczy aby wolne obroty były równomiernie i bez problemów mógł się silnik wkręcić na obroty. Następnie dodajesz gazu i utrzymujesz silnik na około 3000 obrotów - mniej więcej ale aby prędkość silnika była stała. Wkręcasz śrubę od czułości, aż silnik zacznie się przydławiać. Odkręcasz o około 1/6 obrotu. Resztę dopieszczasz w trasie tak aby auto zachowywało się poczciwie.
    To regulacja I generacji. Przy II też działa, ale należy jeszcze sprawdzić ustawione parametry przy użyciu PC (najłatwiej) lub porządnego "gazownika".
  • Poziom 17  
    Marek_321 -
    Sprawa się rozwiązała praktycznie sama, źle dobrany mikser był powodem, że instalka robiła co chciała. Dostałem nowy mikser (taki jak być powinien zamontowany od samego początku), podłączyłem się pod PC i regulowałem śrubkami.. godzinka zabawy w garażu i reduktor dało się wyregulować.
    Wniosek jeden - ciężko o dobry zakład montażu LPG - wszędzie są sami mechanicy od wymiany tłumika a i to im nie wychodzi za dobrze... a tutaj trzeba człowieka, który ma pojęcie o tym co robi!
    Po tym jak wyrzuciłem źle dobraną instalację do mojego samochodu i już sam zamontowałem zupełnie nowiutką elektronikę to musiałem odbudować! powtarzam "odbudować" obudowę filtra powietrza bo nowy mikser po prostu wpadał w dziurę! ach.. ci "fachowcy".. aż żal dalej pisać... zakładem powinien zająć się PIH oraz dystrybutor instalacji który udzielił im certyfikat na montaż!

    Twój opis regulacji może i jest dobry ale bez analizatora spalin nie da się tego prawidłowo i porządnie wyregulować bo nawet jeśli silnik będzie równo pracował to nie będzie oznaczało, że spaliny są w normie.

    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Ja regulowałem w ten sposób. Dałem na wolne obroty (jałowy). Najpierw zakręcałem śrubkę od minimum, jak auto zaczynało gasnąć, to odkręcałem tą od czułości. Po zakręceniu tej od minimum dałem na 3000obr/min. Kręciłem śrubką od czułości do uzyskania najwyższych obrotów. Potem dałem znów na jałowe, które wyregulowałem śrubką od minimum.
    Regulacja się sprawdziła, jeśli chodzi o właściwości jezdne, niestaty, spalanie mam za duże.