Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Reduktor BRC Tecno 70kW - jak wyregulować?

marivs 16 Mar 2007 12:10 16532 4
  • #1
    marivs
    Level 17  
    Witam,
    Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować reduktor, jak w temacie? Chodzi o regulację samego reduktora - bez instalacji gazowej.

    Wyczytałem, że do reduktora można podłaczyć gumowy wąż, koniec zanurzyć w wodzie. Na styki reduktora podać napięcie +12V i regulować śrubą od czułości do momentu aż zaczną pojawiać się pojedyńcze bańki. Później śrubą od minimum doprowadzić aby te bańki wydostawały się z większą częstotliwością. Chodzi o to aby ciśnienie na wyjściu przewodu gumowego było większe od ciśnienia atmosferycznego.



    Sprawdzał ktoś ten sposób? Czy taka regulacja jest w ogóle prawidłowa?


    A może lepszym sposobem jest: reset centralki BINGO S4, wtedy silnik krokowy ustawi się na 100 kroków. Odpalić auto na gazie i tak kręcić śrubami aby w stałym ułożeniu krokowca (100 kroków) mieszanka przy 3kobr i na biegu jałowym była stechiometryczna - sonda lambda oscylowała 0,2-0,8V? Odczyty pracy sondy lambda oczywiście na PC:?:

    Dla zainteresowanych mam taki oto tekst http://zsi.tech.us.edu.pl/~liga/porsche/krotki_poemat_na_gazu_temat.pdf
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Marek_321
    Level 12  
    Dobrze kombinujesz, ale jest prostszy sposób.
    Śrubą wolnych obrotów ustawiasz silnik tak aby pracował prawidłowo, to znaczy aby wolne obroty były równomiernie i bez problemów mógł się silnik wkręcić na obroty. Następnie dodajesz gazu i utrzymujesz silnik na około 3000 obrotów - mniej więcej ale aby prędkość silnika była stała. Wkręcasz śrubę od czułości, aż silnik zacznie się przydławiać. Odkręcasz o około 1/6 obrotu. Resztę dopieszczasz w trasie tak aby auto zachowywało się poczciwie.
    To regulacja I generacji. Przy II też działa, ale należy jeszcze sprawdzić ustawione parametry przy użyciu PC (najłatwiej) lub porządnego "gazownika".
  • #3
    marivs
    Level 17  
    Marek_321 -
    Sprawa się rozwiązała praktycznie sama, źle dobrany mikser był powodem, że instalka robiła co chciała. Dostałem nowy mikser (taki jak być powinien zamontowany od samego początku), podłączyłem się pod PC i regulowałem śrubkami.. godzinka zabawy w garażu i reduktor dało się wyregulować.
    Wniosek jeden - ciężko o dobry zakład montażu LPG - wszędzie są sami mechanicy od wymiany tłumika a i to im nie wychodzi za dobrze... a tutaj trzeba człowieka, który ma pojęcie o tym co robi!
    Po tym jak wyrzuciłem źle dobraną instalację do mojego samochodu i już sam zamontowałem zupełnie nowiutką elektronikę to musiałem odbudować! powtarzam "odbudować" obudowę filtra powietrza bo nowy mikser po prostu wpadał w dziurę! ach.. ci "fachowcy".. aż żal dalej pisać... zakładem powinien zająć się PIH oraz dystrybutor instalacji który udzielił im certyfikat na montaż!

    Twój opis regulacji może i jest dobry ale bez analizatora spalin nie da się tego prawidłowo i porządnie wyregulować bo nawet jeśli silnik będzie równo pracował to nie będzie oznaczało, że spaliny są w normie.

    pozdrawiam
  • #5
    szafiro
    Level 10  
    Ja regulowałem w ten sposób. Dałem na wolne obroty (jałowy). Najpierw zakręcałem śrubkę od minimum, jak auto zaczynało gasnąć, to odkręcałem tą od czułości. Po zakręceniu tej od minimum dałem na 3000obr/min. Kręciłem śrubką od czułości do uzyskania najwyższych obrotów. Potem dałem znów na jałowe, które wyregulowałem śrubką od minimum.
    Regulacja się sprawdziła, jeśli chodzi o właściwości jezdne, niestaty, spalanie mam za duże.