Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyj±tek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 626 GE 93 rok- czy nawaliła sonda lambda ?

Dinu¶ 16 Mar 2007 20:03 9179 35
  • #1 16 Mar 2007 20:03
    Dinu¶
    Poziom 11  

    Mam pytanie dotycz±ce sondy lambda w samochodzie (jak w tematcie) .
    Dzi¶ byłem w wasztacie gdzie montowali mi instalację gazow± (sekfencyjn±) do samochodu i po montażu fachowiec mi powiedział że powinienem się jeszcze do niego zgłosić na wymianę sondy lambda bo jest w moim samochodzie padnęta. Czy to możliwe że uszkodzona sonda nie ma żadnych dla mnie zauważalnych objawów ? samochód pracuje dobrze, trzyma fajnie obroty i nie widzę żadnych zakłuceń w pracy silnika.
    Fachowiec stwierdził że padła i to będzie powodem że samochód będzie dużo palił bo niby daje sygnał że jest zbyt uboga mieszanka. Może mi kto¶ doradzić w tym temacie ?

    Dodano po 2 [godziny] 5 [minuty]:

    Może podpowie kto¶ w jaki sposób mogę sprawdzić czy ta sonda jest walnięta albo "fachowiec" liczy tylko na to że skuszę się na niepotrzebn± wymianę ??

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 16 Mar 2007 20:38
    cardiag
    Poziom 30  

    najlepiej podłaczyc oscyloskop i sprawdzić szybko¶c jej działania (jesli wogole działa)

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 16 Mar 2007 21:08
    Dinu¶
    Poziom 11  

    Kolego, chyba nie s±dzisz że nagle w warunkach domowych wytrzasnę gdzie¶ z szafy oscyloskop. Je¶li chodzi o sprawy elektryczne to trochę mam o tym pojęcie bo zajmuję się uatomatyk± przemysłow± ale oscyloskopu niestety nie mam

    0
  • #4 16 Mar 2007 21:13
    Trawik
    Poziom 23  

    a miernik kolega posiada ?

    0
  • #5 16 Mar 2007 21:15
    Dinu¶
    Poziom 11  

    kilka cyfrowych i kilka analogów do wyboru

    0
  • #6 16 Mar 2007 21:34
    procekkk
    Poziom 24  

    to podlacz jeden z nich i sam zobacz czy pracuje :P

    0
  • #7 16 Mar 2007 21:37
    Dinu¶
    Poziom 11  

    jakbym wiedział w którym miejscu łapać sygła z sondy i jakie powinna mieć parametry to raczej bym nie prosiłbym o pomoc

    1
  • #8 16 Mar 2007 21:46
    procekkk
    Poziom 24  

    to napisz jaki masz kod silnika badz pojemnosc, oraz czy AT czy MAN

    0
  • #9 17 Mar 2007 08:41
    cardiag
    Poziom 30  

    kolego - pytales sie jak sprawdzic.. oscyloskiop to praktycznie jedyna wiarygodna metoda, te wszystkie skaczace mierniki sa zbyt wolne..

    0
  • #10 17 Mar 2007 10:04
    Dinu¶
    Poziom 11  

    silnik o pojemno¶ci 1,8 litra 16 V moc 115KM

    Dodano po 22 [minuty]:

    Kolego cardiag, pewnie masz rację że oscyloskop to najbardziej wiarygodny przyż±d do takiego pomiary tylko niestety nie mam dostępu do takiego urz±dzenia a chciałbym w jaki¶ sposób się upewnić że fachowiec ma rację że sonda jest padnięta, z reszt± "fachowiec" też stwierdził uszkodzenie sondy bez oscyloskopu więc przypuszczam że s± inne sposoby

    0
  • #11 17 Mar 2007 10:08
    grzebacz
    Poziom 21  

    tylko że japońce pracuj± na ubogiej mieszance, ona dobrze wskazuje,więc nie ma co jej wymieniać-dopóki nie będzie wzrostu spalania nie dotykaj,ba te silniki mog± pracować bez sondy!na bęzynie nie będzie wzrostu spalania.

    0
  • #12 17 Mar 2007 10:36
    Dinu¶
    Poziom 11  

    Grzebacz, czy taki ¶ilnik będzie też dużo palił z uszkodzon± sond± bior±c pod uwagę gaz ? bo od wczoraj mam instalację gazow± i przypuszczam że benzynki będę używał tylko sporadycznie

    Dodano po 21 [minuty]:

    dodam że z sondy wychodz± 4 przewody - dwa białe, szary i czarny

    0
  • #13 17 Mar 2007 16:40
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    białe grzałka
    szary masa
    czarny sygnałowy (więc już wiesz gdzie mierzyć)

    0
  • #14 17 Mar 2007 19:29
    Dinu¶
    Poziom 11  

    Jeszcze jedno małe pytanko, czy pomiary wykonywać przy podł±czonej sondzie do instalacji albo odł±czonej ?

    0
  • #15 17 Mar 2007 20:10
    momik12
    Poziom 31  

    grzebacz napisał:
    tylko że japońce pracuj± na ubogiej mieszance, ona dobrze wskazuje,


    możesz rozwin±ć my¶l.Przecież to nie jest Lean Burn.

    0
  • #16 17 Mar 2007 20:25
    Dinu¶
    Poziom 11  

    momik12 nie rozumiem za bardzo Twojej wypowiedzi

    0
  • #17 17 Mar 2007 20:47
    wozniak.j
    Poziom 17  

    Sonda musi być podł±czona. Wkłuj się w czarny przewód (np.szpilk±) i do dzieła: jeden przewód miernika do masy, drugi do szpilki. Przy obrotach jałowych napięcie powinno się zmieniać w zakresie od 0,2V - 0,9V w odstępach około 1 sekundy. Przy wyższych obrotach zwykły miernik już odpada ponieważ nie wychwyci tak szybkich zmian napięcia. Powodzenia.
    Ps. Pomiar wykonaj na ciepłym silniku. Sonda działa prawidłowo dopiero po nagrzaniu (ok 800 °C). Co prawda masz podgrzewanie sondy które powoduje że szybciej uzyskuje ona prawidłow± temp. pracy, ale lepiej troszkę poczekać i przynajmniej lekko podgrzać silnik.

    0
  • #18 17 Mar 2007 21:03
    Dinu¶
    Poziom 11  

    Wielkie dzięki wozniak.j za prost± i konkretn± odpowiedz . Jak to sprawdzę to postaram się opisać jak wypadły pomiary i może wtedy doradzicie co z tym zrobić. Acha , jeszcze jedno:
    dzi¶ zauważyłem że samochód kiedy pracuje na wolnych obrotach i nagle nacisnę pedał gazu to najpierw obroty delikatnie spadn± o około 150-200 obrotów a dopiero wtedy wchodzi na wyższe, to jest zauważalne gdy samochód pracuje na gazie, na etylinie jest to raczej niezauważalne, mieli¶cie kiedy¶ z czym¶ takim doczynienia ?

    0
  • Pomocny post
    #19 17 Mar 2007 22:15
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dinu¶ napisał:
    ...nagle nacisnę pedał gazu to najpierw obroty delikatnie spadn± o około 150-200 obrotów a dopiero wtedy wchodzi na wyższe, to jest zauważalne gdy samochód pracuje na gazie, na etylinie jest to raczej niezauważalne, mieli¶cie kiedy¶ z czym¶ takim doczynienia ?

    ¶wiece, przewody...

    0
  • #20 18 Mar 2007 07:55
    Dinu¶
    Poziom 11  

    Wielkie dzięki goldwinger za prost± i konkretn± poradę

    Dodano po 27 [minuty]:

    Wracaj±c do pomiaru sondy lambda mam następuj±ce objawy:
    na ciepłym silniku , wolne obroty, wyj¶cie na czarnym (sygnałowym) przewodzie wacha się w granicach 0,088 V do 0,106V , przy zmianie obrotów na wyższe nie ma żadnych zmian i nadal napięcie trzyma się w tym samym przedziale, nawet przy gwałtownym naci¶nięciu na pedał gazu napięcie nie wzrasata powyżej 0,106 V bez znaczenia czy samochód pali na etylinie alo na LPG. Czy to oznacza że sonda jest padnięta i w takim przedziale napięciowym samochód może palić jak smok ?

    0
  • #21 18 Mar 2007 10:11
    wozniak.j
    Poziom 17  

    Wygl±da na to że twój mechanik miał rację. Twoja sonda nie pracuje a to oznacza że musisz się rozgl±dn±ć za now±. Takie uszkodzenie skutkuje wyższym spalaniem.

    0
  • #22 18 Mar 2007 11:07
    Dinu¶
    Poziom 11  

    Czy wyższa spalanie będzie występować tylko na etylinie albo na gazie także ?

    Dodano po 41 [minuty]:

    na sondzie jest nabity symbol 2K07 , czy to jest symbol sondy który mam podać w przypadku zakupu nowej ?

    0
  • #23 18 Mar 2007 11:36
    momik12
    Poziom 31  

    Dinu¶ napisał:
    nagle nacisnę pedał gazu to najpierw obroty delikatnie spadn± o około 150-200 obrotów a dopiero wtedy wchodzi na wyższe, to jest zauważalne gdy samochód pracuje na gazie, na etylinie jest to raczej niezauważalne, mieli¶cie kiedy¶ z czym¶ takim doczynienia ?



    Panowie taka zwłoka niekoniecznie a raczej rzadko jest spowodowana awari± sondy.W chwili dodania gazu nie jest ona brana pod uwagę ale TPS.Wtedy silnik krokowy łapie pozycję zaprogramowan± wcze¶niej przy autokalibracjiNależy pamietać o pewnej bezwładno¶ci instalacji gazowej gdyż gaz musi pokonać większ± drogę w porównaniu do benzyny wtryskiwanej na zawór.Więc reduktor jak najbliżej miksera.
    Drug± spraw± to poprawne zestrojenie instalacji a to już jest sztuka a skoro silnik nie strzela w tym momencie i reduktor jest blisko przepustnicy to raczej tu problem
    Pozdrawiam.

    0
  • #24 18 Mar 2007 12:54
    Dinu¶
    Poziom 11  

    teraz pytanko jak± sondę najlepiej kupić żeby działała dobrze a nie wydawać za dużo kasy. Przegl±daj±c allegro jest wiele sond które s± w cenach około 80-100 złotych i niby kolorystycznie bior±c pod uwagę przewody powinny pasować to czy warto kupić taki zamiennik ??

    Dodano po 2 [minuty]:

    oczywi¶cie mam na my¶li now± sondę
    no t± :
    http://www.allegro.pl/item172592976_uniwersalna_nowa_sonda_lambda_boscha_4_przewodowa.html

    0
  • #25 18 Mar 2007 13:25
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    na zamiennikach typu "sonda uniwersalna" nie raz się zawiodłem, jedno co było dobre to jest to ze za każdym razem udało mi się odzyskać pieni±dze lub now± sondę.
    Za to jak wsadziłem oryginał to nigdy nie było problemu.
    Wybór należy do ciebie bo różnica w cenie między oryginaln± a uniwersaln± jest do¶ć duża choć nie zawsze

    0
  • #26 18 Mar 2007 13:30
    Dinu¶
    Poziom 11  

    goldwinger nie orientujesz się ile kosztuje do mazdy 626 GE 1,8 16 V z roku 93 oryginał ?

    0
  • #27 18 Mar 2007 14:04
    wozniak.j
    Poziom 17  

    Ja też naczytałem się różnych opinii o zamiennikach, ale mimo wszystko może warto kupić ten zamiennik.
    Decyzję musisz podj±ć sam. Pozatym skoro sprzedaj±cy daje gwarancję i pisze że to oryginalny Bosch. Proponuję skontaktować się ze sprzedaj±cym i wszystko obgadać przed zakupem.
    Przy twojej instalacji (sekwencja) uszkodzenie sondy lambda będzie miało wpływ również na spalanie gazu.

    0
  • #28 18 Mar 2007 14:17
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ile kosztuje oryginał to nie wiem, ale na allegro to bym nie kupił bo w sklepie będzie podobna cena tych zamienników a widzę że z nie małego miasta jeste¶ więc problemów ze sklepami być nie powinno. Jakby nie patrzeć sklep to sklep w razie co idziesz i reklamujesz a przez internet to jest różnie.
    Nie mówie że wszystkie zamienniki s± do niczego bo je też zakładałem i chodz± ale było kilka z którymi był problem

    0
  • #29 18 Mar 2007 18:51
    Dinu¶
    Poziom 11  

    Goldwinger muszę Ci przyznać że masz rację, wiele słyszałem że na necie różnie bywa chciaż mnie na szczę¶cie jeszcze żadna niemiła niespodzianka się nie zdażyła ale je¶li mówisz że w sklepach mog± być podobne ceny to po co kusić los, dzięki że podzieliłe¶ się do¶wiadczeniem.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Zanim jednak skoczę kupić now± sondę zrobię mały te¶cik :
    poczekam aż skończy mi się w zbiorniku gaz, wtedy zatankuję i wylitrażuję furę jeszcze na starej sondzie , póĽniej zrobię to samo po wymianie sondy i zobaczymy czy będ± i jak wielkie różnice w spalaniu. Wyniki te¶cików napiszę Wam na forum bo może kogo¶ to będzie interesowało.

    0
  • #30 19 Mar 2007 00:22
    procekkk
    Poziom 24  

    Jesli chodzi o sondy to nie kupuj z neta (np allegro) bo z reguly te tanie sondy bardzso krotko chodza - sa przypadki ze tydzien pochodzi i pada.
    Polecam sondy Bosch'a, ja poki co nawet z uniwersalnymi Bosch'a nie mailem problemu tylko trzeba dobrze dobrac :-)
    Numery zamowienia sond:
    orginalny Bosch:
    0 258 005 708 (nr podwozia do GE****473668)
    0 258 005 253 (nr podwozia od GE****473668)
    uniwersalny Bosch - 0 258 986 507

    0